یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انتخاب لرستان و 8 استان دیگر به عنوان استان‌های پایلوت توسعه مشاغل خانگی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی ربیعی" امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان برای ۲۰ هزار نفر که در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت اجرای صحیح و دقیق الگوی توسعه مشاغل خانگی و کنترل هرچه بیشتر بر اجرای کار در فاز اول ۹ استان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به عنوان استان‌های پایلوت توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شدند.
وی افزود: در استان‌های یادشده اهداف تعیین شده در برنامه اشتغال فراگیر و میزان آمادگی این استان‌ها برای اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی موردتوجه قرارگرفته است. در این استان‌ها اولویت داریم و منعی برای ادامه آن در سایر استان‌ها وجود ندارد.
 ربیعی افزود: در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای این امر درنظرگرفته شد. از ابتدای دولت یازدهم تا پایان شهریور ۹۶، پنج و نیم هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید اختصاص داده است که ۸/۴ هزار میلیارد تومان آن برای اشتغال و ۳۷۹ هزار برای طرح‌ها و افراد در نظر گرفته شده است که وام ارزان‌قیمت بوده است. سالانه حدود ۵۰ هزار شغل با تثبیت یا تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی و شغل جدید در صندوق کارکرده‌ایم که اگر این فرایند تثبیت و تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی را به پایان ببریم همه وام‌ها به وام‌های اختصاص‌یافته به شغل جدید تبدیل می‌شوند.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ نیز رقم ۵۳۰ میلیارد تومان به حدود ۳۵ هزار طرح و فرد تسهیلات اعطا شده است و این به‌اضافه وام‌هایی است که از بخش روستایی و از وام‌های صندوق توسعه به جهاد آورده می‌شود و وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که در نظر گرفته‌شده و صندوق کارآفرینی امید به کمک این طرح می‌آید و امیدواریم بتوانیم الگوهای خوبی را دنبال کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 آزاده 1396-07-11 15:06
عاشق این پایلوتیم
کلا لرستان رو با پایلوت عشق است
اصلا بقیه نمیدونن پایلوت چی هست ولی ما لرستانیها خوب معنای پایلوت شدن رو میدونیم. خوب خوب
نقل قول کردن
#2 خایدالو 1396-07-11 15:13
شدیم پایلوت همه چیز اما دریغ از یک پله پیشرفت
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1396-07-11 17:26
هر چی از اقتصاد مقاومتی نصیب مردم لرستان شد حالا نوبت پایلوت مشاغل خانگی است .
نقل قول کردن
#4 لرستان 1396-07-11 18:02
با این پایلوت بازیها مردم لرستان رو فریب ندین فردا به دروغ ارقام بالایی در لین مورد رسانه ای میکنید و آخرشم مشخص میشه ک پوچ و بی اساس بوده ...
نقل قول کردن
#5 لرستانی 1396-07-11 20:14
خیری از این پایلوت ها ندیدیم
تو رو خدا کم مردم مظلوم لرستان را با این اسم های دهن پر کن مشغول کنید
اگر می خواهید کاری برای این استان انجام بدید دیگه این همه سر و صدا نکنید
نقل قول کردن
#6 همشهری 1396-07-12 02:26
هر چی پایلوت اقتصاد مقاومتی درسش کرد پایلوت آشپزخونه هم درسش میکه
نقل قول کردن
#7 شهرام 1396-07-12 06:01
بایلوت اقتطاد مقاومتی چی شد ؟روتون نمیشه بگید هیچی نشد ؟چطور بعضی از این مسیولین زبونشون برای مخالفینشون درازه ولی از ترس بالا دستی ها از دولت فعلی اطاعت نمی کنن .
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-07-13 14:11
در صورتی که مسئولین پیگیر و ما مردم مطالبه گر باشیم این فرصت ها حتما میتونه موجب رشد استان باشه. چرا نه؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا