یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور به همراه اعضای شورای معاونین این جمعیت به منظور بررسی و رفع مشکلات جمعیت هلال‌احمر استان لرستان، به این استان سفر کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مصطفی محمدیون عصر روز سه‌شنبه 13 تیرماه و به منظور بررسی و رفع مشکلات هلال‌احمر لرستان؛ وارد خرم‌آباد شد.
بر اساس این گزارش؛ این نخستین بار در جمعیت هلال‌احمر است که تمامی اعضای شورای معاونین به همراه دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به استان لرستان سفر کرده است.
 
 
تصمیم‌گیری نسبت به رفع مشکلات امداد و نجات لرستان
در نشست رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با کارکنان معاونت امدادونجات جمعیت هلال‌احمر لرستان، مشکلات این حوزه بررسی شد.
مرتضی سلیمی در دیدار با کارکنان معاونت سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر لرستان اظهار داشت: در این دیدار مشکلات این حوزه موردبررسی قرار گرفت که برای رفع آن‌ها در جلسه چهارشنبه تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی به تشریح مشکلات مطرح شده در این دیدار پرداخت و گفت: در این جلسه فرسودگی ناوگان امدادی، نحوه تکمیل پروژه‌های امداد هوایی، سایت امدادی، ایجاد انبار امدادی در شهرهای الیگودرز، ازنا و کوهدشت، تقویت انبارهای امدادی، تقویت ترابری و دیگر مشکلات مورد بررسی قرار گرفت تا در جلسه روز چهارشنبه نسبت به رفع آن‌ها با حضور دبیر کل جمعیت هلال‌احمر تصمیم‌گیری شود.
 
جلسه مشترک استاندار لرستان با دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور
در این جلسه که با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در استانداری لرستان برگزار شد، استاندار لرستان با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در استان، لرستان را جزء استان‌های حادثه‌خیز کشور برشمرد و اظهار داشت: به دلیل توپوگرافی خاص و شیب زیاد استان از ۳۴ بلای طبیعی به‌طور متوسط ۱۷ مورد آن در استان لرستان به وقوع می‌پیوندد که زلزله، سیل و آتش‌سوزی مراتع از مهم‌ترین آن است.
هوشنگ بازوند گفت: متأسفانه سیل سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد می‌کند.
وی ادامه داد: خشک‌سالی و ریز گردها را نیز از دیگر معضلات موجود در استان ذکر نمود.
استاندار لرستان عملکرد مطلوب هلال احمر را در راستای تقویت ناوگان هوایی و استقرار اورژانس هوایی در دو شهرستان خرم‌آباد و پل‌دختر قابل‌تقدیر دانست و خواستار گسترش آن در سایر شهرستان‌های استان شد.
وی سمن‌ها و داوطلبان هلال‌احمر استان را یک ظرفیت بزرگ برشمرد و گفت: عملکرد آنان در مواقع بحران در استان قابل‌تقدیر است.
بازوند مدیریت بر بحران را بهتر از مدیریت در بحران دانست و لازمه آن را قوی عمل نمودن در حوزه پیشگیری دانست و نقش صداوسیما در این راستا را بی‌بدیل دانست.
استاندار لرستان تکمیل پروژه امداد هوایی شهر خرم‌آباد را با داشتن فضایی بالغ‌بر ۱۰ هکتار، آشیانه هواپیما، سالن‌های متعدد و انبارهای بسیار را یکی از خواسته‌های واقعی مردم این دیار دانست.
بازوند تجهیزات هلال‌احمر در استان را ناکافی دانست و خواستار اضافه شدن چند دستگاه خودروی امداد و نجات برای مناطق سردسیر و برف‌گیر و همچنین تجهیز پایگاه‌های بین جاده‌ای استان شد.
وی همچنین ۱۷۰ هکتار زمین اهدایی به هلال‌احمر در شهرستان ازنا را با وجود دو حلقه چاه آب در آن را ظرفیتی بزرگ در این شهرستان دانست و اظهار داشت: این مجموعه قابلیت تبدیل به گلخانه را دارد که در صورت تحقق، به خاطر دسترسی به بازار مصرف دو استان لرستان و مرکزی می‌تواند به یک منبع درآمد پایدار برای هلال‌احمر استان تبدیل شود.
 
توزیع خودروی‌های جدید هلال‌احمر در استان‌ها
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: اتفاقات آتش‌سوزی‌های استان بدون نیاز به اخذ مجوز مرکز با اعلام نیاز استاندار لرستان بالگردها در راستای کمک به خاموشی آتش‌ها در اختیار استان است.
مصطفی محمدیون در این جلسه با اشاره به تعویق 2 ساله سفر این هیات به استان لرستان گفت: با اجرای مصوبات این تأخیر جبران و انبارهای هلال‌احمر استان بر مبنای استانداردها در شعب و مرکز تجهیز می‌شوند.
وی با اعلام این که وضعیت خودرویی لرستان در این سفر بررسی و برای رفع مشکل اقدام می‌شود؛ ادامه داد: در حال حاضر بالگردهای استان فعال هستند و در بحث اتفاقات آتش‌سوزی‌های استان بدون نیاز به اخذ مجوز مرکز با اعلام نیاز استاندار لرستان بالگردها در راستای کمک به خاموشی آتش‌ها در اختیار استان است.
 
بیشترین اعتبار برای لرستان
خزانه‌دار جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: لرستان بالاترین تخصیص را در بین استان‌های کشور برای اعتبارات استانی با مبلغ بیش از 200 میلیارد ریال داشته است.
مهدی علی پور افزود: طرح امداد هوایی شهرستان خرم‌آباد در چهار سال گذشته به‌طور جدی مورد توجه جمعیت هلال‌احمر بوده است درحالی‌که این دولت 10 فروند بالگرد به ناوگان هوایی هلال‌احمر افزوده است.
وی استقرار بالگرد در شهرستان خرم‌آباد را در راستای سیاست توسعه امداد هوایی استان‌ها اعلام کرد و افزود: بخشی از اعتبارات را زمین و استانداری لرستان و بخشی را جمعیت هلال‌احمر بر عهده گرفته و 15 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص‌یافته است و در مرحله انتخاب پیمانکار هستند که متأسفانه باید تا پایان تیرماه این اعتبار جذب می‌شد.
 
راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر لرستان
معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: لرستان به عنوان سی و یکمین استان کشور صاحب داروخانه هلال‌احمر می‌شود.
حسن صفاریه افزود: مکان در نظر گرفته شده برای داروخانه و درمانگاه هلال‌احمر در خرم‌آباد از نظر دسترسی مردم و ساختار فیزیکی نامناسب است.
وی ادامه داد: باید برای این کار در فضا و مکان بهتری از شهر مستقر شویم و نوع خدمت را نیز تخصصی‌تر کنیم.
 
شایان ذکر است؛ در سفر دو روزه دبیر کل جمعیت هلال‌احمر به لرستان، طی جلسه‌ای روز چهارشنبه با حضور دبیر کل جمعیت هلال‌احمر، همه معاونین ستادی جمعیت به بررسی مشکلات مرتبط با حوزه‌ خود خواهند پرداخت تا در این راستا تصمیمات لازم اتخاذ شود.


دیدگاه‌ها  

#1 پیامنی 1396-04-14 12:58
با سلام ، خدا رو شکر که ایران 100 استان نداره و الا صدمین استان میشدیم ، خدا وکیلی شرم آور نیست که بعد از یکسری از استانها از لحاظ امکانات قرار بگیریم؟؟؟ وجدانا مسئولین این استان ، نمایندگان و غیره ... نمیخوان یه تکونی به خودشون بدهند ، استان لرستان شده جای بکش بکش نماینده ها ، یکی میاد میگه تمام بودجه استان رو خرج قلعه فلک الافلاک کردن ، خدا وکیلی این حرفیه که ...
یعنی اون نماینده نمیدونه که بودجه ای که واسه میراث فرهنگی میاد سوای از بودجه عمومی استانه؟!!!! چ
در پایان یه دعا میکنم همه آمین بگید هم یافته هم مردم هم مردم استانمون : خدا اگر قراره اوضاع این استان همینجور بمونه ما رو ببر زیر مجموعه استان اصفهان( استارتشو که زده به احتمال قوی بشیم یکی از شهرستانهاش)
نقل قول کردن
#2 همشهری 1396-04-14 16:19
متشکر از پیگریهایتان اگر رایزنی نمی کردید فقط 2استان مونده بود خودشان می امدند اخرین داروخانه را هم می زدنند واقعا ما از اخر اولین
نقل قول کردن
#3 همشهری 1396-04-14 16:23
اگر می تونی سرمایه گزاران پدیده رابیاور یه شهر رویایی در دل زاگرس بسازند تا پارک ژیو توریسم تون کامل بشه بزرگ فکر کنید جهانی فکر کنید منطقه ای عمل کنید
نقل قول کردن
#4 سعید 1396-04-15 01:35
امداد گران داوطلب راچرا بیمه نمی کنید جوانان زحمتکش حلال احمر را دریابید ازاین عزیزان حمایت شود
نقل قول کردن
#5 مصطفی 1396-04-15 17:12
:-*با عرض سلام/درصورتیکه هرشخص و مسول در استان احساس مسولیت و دلسوزی بیشتر از وظیفه خود نشان دهند استان ما پیشرفت خواهد کرد در غیر این صورت پس رفت می کنیم.و جای تاسف داره که داروخانه هلال چقدر با تاخیر داره تاسیس میشه .احتمالا مسولین نیازی به تاسیس نداشته اند و یا احساس نکرده اند که رفاه و تامین بیماران استان با این داروخانه رفع خواهد شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا