یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در جلسه‌ی این شورا با تأکید بر اینکه توسعه، هزینه دارد اظهار داشت: باید هزینه‌ی توسعه را بپردازیم و اگر این کار را نکنیم، همیشه درجا خواهیم زد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: مادامی که این موانع را برطرف نکنیم، نمی‌توانیم به رقابت بپردازیم.
وی با تأکید بر اینکه بخش اعظم این موانع مربوط به خود فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: متأسفانه بخش خصوصی لرستان توجه جدی با مذاکره و لابی‌گری ندارد.
استاندار لرستان گفت: توسعه، هزینه می‌خواهد و همه باید این هزینه را پرداخت کنیم و اگر این کار را نکنیم، همیشه درجا خواهیم زد.
وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در مورد کشور قطر و فرصت ایجاد شده تصریح کرد: بازار قطر فرصت خوبی است، اما نباید ورود ما به این بازار توأم با ریسک باشد.
بازوند با بیان اینکه بازار قطر بازار سختی است، بیان داشت: قبل از هر چیز لازم است موانع پیش روی صادرات استان را برطرف نماییم.
وی بیان کرد: متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم از بازار عراق که به ما نزدیک‌تر است، آن‌طور که باید و شاید استفاده کنیم؛ این در حالی است که رابطه‌ی سیاسی کشور ما به مراتب از کشور ترکیه که سهم قابل‌توجهی از این بازار دارد، با عراق بهتر است.
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت: در بخش دولتی هم البته ما آن‌چنان که باید، فرایند صادرات را تسهیل نکرده‌ایم.
وی افزود: اگر بخواهیم رویکرد مناسب‌تری به امر صادرات استان داشته باشیم، باید به سمت ایجاد هلدینگ‌های صادراتی برویم و از طریق این هلدینگ‌ها موانع و مشکلات این حوزه را برطرف نماییم.
بازوند به حجم 86 میلیون دلاری صادرات استان در سال 92 اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه تا پایان سال 95 این رقم به 235 میلیون دلار رسیده که البته هنوز به هیچ عنوان کافی نیست و باید برای افزایش قابل توجه آن، پیگیر برطرف نمودن مشکلات و موانع پیش روی صادرات باشیم.
وی بیان داشت: باید به سمتی برویم که مدیران دولتی بتوانند بدون هراس از انگ‌ها، با مدیران بخش خصوصی تعامل داشته باشند و مسائل و مشکلاتشان را برطرف نمایند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-04-01 16:11
البته استاندار محترم مطالب درستی را فرمودند اما زمانی می توانیم بطرف ایجاد هولدینگ های صادراتی حرکت کنیم که از نظر کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی ما قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند . مثال عراق را عنوان کردند بله ما با کشور عراق از نظر سیاسی بسیار نزدیکتریم تا کشور ترکیه با عراق اما باز کیفیت کالاهای ترک در بازار عراق حرف اول را میزنند .حتی در صنعت پارچه و نساجی هم که تولید کنندگان ما سابقه و تجربه فراوانی دارند بازم این پوشاک و برند ترکهاست که در بازار ایران مطرح است چه برسد به عراق . با این اوصاف می بایست کیفیت کالاها را بدون گران کردن انها بالا برد تا قدرت رقابت با تولیدکنندگان خارجی فراهم شود . در واقع می بایست طوری برنامه ریزی کرد که صادرات کالاهای ما به سرنوشت صادرات محصولات ایرانخودرو تبدیل نشود .
نقل قول کردن
#2 سپهر 1396-04-01 18:38
شرکتهای هتلداری خارجی، بازار ایران را یک فرصت می‌دانند. به عنوان مثال شرکت هتلداری زنجیره ای 'آکور' نخستین شرکتی بود که برای احداث هتل در فرودگاه بین المللی امام خمینی در 60 کیلومتری مرکز تهران اقدام به هتل سازی کرده است.
این شرکت از سال پیش احداث دو هتل 300 اتاقه و 200 اتاقه را در این مکان آغاز کرده و پیشرفت کار تاکنون رضایت بخش بوده است.
کریستوف لانده مدیر دفتر عملیات توسعه آکور در ایران در این باره می گوید: 'ایران کشوری راهبردی برای شرکت آکور است. ما قصد داریم شبکه ای بزرگ از هتل‌ها را در تهران،مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و بر اساس نیاز در شهرهای دیگر احداث کنیم.' سوال اینجاست چرا لرستان که از پر جاذبه ترین استان های ایران به شمار می رود سهمی از هتل سازی شرکت های خارجی در ایران ندارد؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#3 علی 1396-04-01 21:34
بله هزینه توسعه را باید پرداخت اما مردم خرم آباد سالهاست که هزینه توسعه را پرداخته ایم وتوسعه که هیچ زد توسعه را به جان خریده ایم
شهرستان خرم آباد وشهرستان چگنی با جمعیتی بیش از شیشصد هزارنفر فقط دارای دو نماینده در مجلس میباشند هم استانی عزیز توسعه برای مرکز استان هیچ معنی ندارد خرم آباد از نام مرکز استانی فقط اسمش رایدک میکشد شهر خرم آباد شهر مظلومان است
لطفاکمی به پیامم بیندیش .وسربرزی لرسو.
نقل قول کردن
#4 کیوان 1396-04-03 15:22
اقای استادار هتل صخره ای چه شد یخچال سازی چی پارسیلون چی کشت و صنعت چنتا نیرو استخدام کرد؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا