یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: در برخی از شهرستان‌ها با کمبود شدید معلم مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، خدانظر دریکوند عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در برخی دیگر شهرستان‌ها همانند خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر، کوهدشت نیروی مازاد داریم و این در صورتی است در شهرستان‌های الیگودرز، رومشکان، دورود و ازنا و چند شهرستان دیگر با مشکل کمبود نیرو مواجهیم.
وی افزود: باید نیروهای مازاد را کم کنیم و به شهرستان‌هایی که کمبود نیرو دارند اعزام کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: از نیروهای بازنشسته استفاده نخواهیم کرد که بتوانیم مشکلات نیروی مازاد را حل کنیم.
دریکوند همچنین با بیان این که 447 مدرسه ابتدایی در لرستان بین 1 تا 5 دانش‌آموز دارند، افزود: تعداد 729 مدرسه هم از 6 تا 15 نفر دانش‌آموز دارند.
وی با اشاره به این که شاخص وضعیت نیروهای آموزش‌وپرورش لرستان 76 درصد است، افزود: این شاخص باید 85 باشد که بتوانیم سهمیه‌های استخدامی در لرستان را افزایش دهیم.
مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان در بحث هوشمند سازی مدارس در سطح استان، عنوان کرد: بنا به آمار سال 95، تعداد هزار و 124 مدرسه به تعداد 2 هزار و 190 کلاس در استان لرستان هوشمند هستند.
افزایش 45 درصدی درآمدهای اختصاصی
دریکوند در بخشی از سخنان خود در خصوص درآمدهای اختصاصی این اداره کل، اظهار داشت: درآمدهای ما شامل سالن‌های ورزشی، استخرهای شنا، اردوگاه‌ها، درمانگاه، خانه معلم و سهم عوارض شهرداری می‌شود که همه آن طی یک حساب به خزانه واریز می‌شود.
وی با بیان این که این حساب دارای دسته‌چک و قابل‌برداشت نیست و مستقیماً به‌حساب خزانه واریز می‌شود، افزود: بنا به اسناد مربوطه، حقوق کسانی که در این مجموعه‌ها کار می‌کنند از طرف معاونت پشتیبانی پرداخت می‌شود.
مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان در ادامه با اشاره به این که درآمدهای این اداره کل در سال 95 میزان 45 درصد افزایش‌یافته است، افزود: این افزایش موجب شد که درآمدهای ما به بیش از 2 میلیارد اضافه شود.
دریکوند گفت: میزان 90 درصد این پول به مرکز بازمی‌گردد و 10 درصد آن‌هم در اماکنی که درآمد ندارند هزینه می‌شود.
با کمبود هنرجو در هنرستان‌ها مواجه‌ایم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در هنرستان‌های استان با کمبود هنرجو مواجه هستیم، عنوان کرد: مردم بیشتر به رشته‌های تجربی (پزشکی) سوق پیداکرده‌اند و این در صورتی است حدود 90 درصد این افراد در این رشته قبول نمی‌شوند و پشت کنکور می‌مانند.
مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان تصریح کرد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به‌گونه‌ای هستند که اگر هنرجو قصد ادامه تحصیل را نداشت حداقل می‌تواند برای خودش شغلی ایجاد کند.
دریکوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تنبیه توسط معلم‌ها ممنوع است، افزود: هیچ معلمی حق ندارد تنبیه بکند و اگر موردی پیش بیاید فرد خاطر را جهت برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهیم کرد.

حذف مدارس کپری استان در سال 96
وی همچنین با بیان این که تعداد 64 مدرسه کپری، شبه کپری در استان وجود دارد، افزود: طی جلساتی که با استاندار محترم برگزارشده، ایشان قول دادند که نوسازی این مدارس صورت بگیرد و امیدواریم سال 96 شاهد حذف مدارس کپری در لرستان باشیم.
مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان در بحث انتصابات در اداره کل آموزش‌وپرورش اظهار داشت: معاون‌های این اداره کل همگی همفکر دولت هستند.
دریکوند گفت: در زمان دولت اصولگراها به آن‌ها گفتیم با شما کاری نداریم و تدریس خودمان را می‌کنیم لکن اگر کمکی هم نیاز داشتید دریغ نخواهیم کرد.



130 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت شد
وی در خصوص مطالبات فرهنگیان گفت: از مردادماه سال 95 پس از انتصاب این حقیر و با کمک‌های دولت، توانستیم مبلغ 130 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان را که شامل بازنشستگی، ازدواج فرزندان فرهنگیان، مطالبات حکمی و... را تا سال 96 پرداخت کنیم.
مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان در خصوص مطالبات حق‌التدریسی‌ها و سرباز معلم‌ها اظهار داشت: دولت در حال تلاش است که حقوق این افراد را به بند" و" بیاورد که به‌عنوان حقوق ماهیانه روی فیش حقوقی‌شان بیاید و به آن‌ها پرداخت شود.



خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-03-23 05:18
ای کاش آقای دریکوند بدهی های سال 89 و دولتهای قبلی رو هم میگفتن که الان گردن این دوره افتاده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا