یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه شورای عالی بحران عصر امروز به ریاست استاندار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، جلسه شورای عالی مدیریت بحران با دستور کار مدیریت بر بحران تب کریمه کنگو و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع لرستان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
استاندار لرستان در این جلسه گفت: مدیریت بر بحران بهتر از مدیریت در بحران است.
هوشنگ بازوند با بیان این که برای پیش سرد کردن گوشت‌های کشتارگاه‌ها نیاز است جلسه‌ای با صنف قصابان برگزار شود، اظهار داشت: اگر مکان‌های پیش سرد کردن گوشت به‌اندازه کافی وجود ندارد، باید تسهیلات در اختیارشان قرار بدهیم و همکاری لازم را به عمل‌آوریم.
وی در بخشی از سخنانش با بیان این که بیش از 80 درصد آتش‌سوزی‌ها در لرستان مربوط به جنگل‌ها و مراتع هستند، افزود: الباقی این رقم مربوط به املاک شخصی و زمین‌های مردم است.
رئیس شورای عالی مدیریت بحران استان با بیان این که این جنگل‌ها و مراتع سرمایه اصلی استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از این سرمایه به نحو احسن نگه‌داری کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
بازوند با اشاره به این ‌که عامل 100 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، به دست انسان‌ها صورت می‌گیرد، افزود: باید فرهنگ‌سازی غنی در این راستا صورت بگیرد و آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم داده شود.
وی با بیان این که اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما و رسانه‌ها باید انجام شود، افزود: از نماینده محترم ولی‌فقیه هم درخواست می‌کنیم که در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع اشاره داشته باشند چراکه ثواب این مسئله کمتر از دیگر مسائل نیست.
استاندار لرستان با بیان این که عمده آتش‌سوزی‌ها مربوط به پلدختر، کوهدشت و چگنی است، خاطرنشان ساخت: موضوع آتش‌سوزی باید آسیب‌شناسی شود و به‌صورت مکتوب تحویل استانداری داده شود.
بازوند در پاسخ به سخنان فرماندار دوره چگنی در خصوص اینکه بعضی از آتش‌سوزی‌ها دلیلش اختلاف با اداره کل منابع طبیعی است، افزود: اگر اختلافی در این مابین است باید حل‌وفصل شود.
وی همچنین با اشاره به این که شناسایی 150 نقطه بحران آتش‌سوزی، اقدام خوبی است، تصریح کرد: دهیاری‌ها ظرفیت بزرگی هستند که در نقاط بحران‌زا خود را نشان بدهند.
قابل‌ذکر است در مصوبات این جلسه مبلغ 6 میلیارد ریال برای اداره کل منابع طبیعی، 2 میلیارد برای سازمان محیط‌زیست و 2 میلیارد ریال هم برای دهیاری‌های استان جهت خرید تجهیزات مربوط به اطفا حریق تخصیص داده شد.
 


مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1396-03-11 00:27
با سلام
آقای استاندار شما مصوب کردی لطف میکنی منابع پول رو هم بگید و ابلاغ اون رو هم ابلاغ کنید . چرا فقط رو کاغذ . با کدوم پول
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1396-03-11 00:29
حتما میخوای سطل آب و کپسول ی لیتری بخرین..والا چهار هلیکوپتر هم برای این بلوطها سرمایه ملی کمه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا