یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس لرستانی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری نیازمند اصلاح قانون است.
به گزارش یافته، "سید حمیدرضا کاظمی" در گفت‌وگو با خانه ملت، در رابطه با لزوم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: کمیسیون شوراها پیش از برگزاری انتخابات اصلاح قانون انتخابات را در دستور کار خود قرار داده بود ولی به جهت اینکه به جهت اینکه مسئولان دولتی در جلسه مشترک با کمیسیون شوراها قول دادند، ظرف مدت ۴۵ روز لایحه جامع نظام انتخابات را ارائه کنند، مجلس نیز اصلاح قانون انتخابات را متوقف کرد.
وی گفت: اصلی‌ترین ایراد قانون انتخابات ریاست جمهوری این است که افراد زیادی می‌توانند در این انتخابات ثبت نام کنند.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در آن زمان اعلام کرد، به علت عدم ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری، این لایحه را به مجلس ارائه نمی‌کند زیرا باید لایحه جامع نظام انتخابات منطبق بر سیاست‌های کلی انتخابات باشد.
وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری، کمیسیون شوراها انتظار دارد، دولت هرچه سریع‌تر لایحه کل نظام انتخابات را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.
کاظمی در پاسخ به این سؤال که چه موضوعاتی در قانون انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح دارد، گفت: مهم‌ترین موضوعی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح دارد، جلوگیری از ثبت‌نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری است.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعداد زیادی از افراد که خودشان نیز می‌دانند هیچ‌گاه در بین کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری قرار نمی‌گیرند، در این انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و این نشان می‌دهد که خلاءهای قانونی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: رسانه‌ها نیز حضور این افراد برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را پوشش می‌دهند و این افراد نیز به رسانه‌ای شدن علاقه‌مند هستند و وارد این عرصه می‌شوند.
نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایراد اصلی قانون انتخابات ریاست جمهوری این است که افراد می‌توانند به صورت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند، گفت: در صورت ارائه لایحه جامع از سوی دولت، مجلس و کمیسیون شوراها نیز تلاش می‌کنند تا این خلاءها بر طرف شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر -ظ 1396-03-10 08:16
درسته نبایستی هر کسی داوطلب ریاست جمهوری باشد نه تنها در کشور ما بلکه در سایر ممالک هم . مثلا در کشور امریکا هم همینطور است از راننده تاکسی گرفته تا دکترا قادرند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند نتیجه این میشه که دیوانه ایی مثل ترامپ رئیس جمهور میشه و نظم جهانی را به هم میریزد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا