یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و مقارن با سالروز آزاد سازی خرمشهر آئین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی استان با حضور قائم مقام محترم صدا و سیما استان، ریاست محترم حراست صدا و سیما، معاونت امور اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، ریاست محترم پلیس پیشگیری شهرستان خرم‌آباد، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، فعالان حوزه حفاظت از آثار تاریخی، خبرنگاران و جمعی از کارکنان نمونه میراث فرهنگی در محل سالن همایش‌های این اداره کل برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "غلامرضا سلیمانی" ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بیان داشت: حافظان میراث فرهنگی در تمامی حوزه‌های میراث فرهنگی فعالیت‌های بسیاری در ابعاد مختلف انجام می‌دهند و نمونه آن حفاظت از آثار تاریخی، پیشگیری از وقوع آسیب‌ها و جرائم احتمالی، حضور مؤثر در ایام نوروز و برقراری امنیت برای مسافران و گردشگران از آن جمله می‌باشند؛ که خود نقش مؤثر در حضور گردشگران در استان و به طبع آن اشتغال‌زایی و محقق شدن شعار تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری خواهد داشت.
وی همچنین ضمن اشاره به نقش سایر دستگاه‌های اداری در گردشگری و حفظ آثار تاریخی گفت: در همین رابطه شایسته است از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی مرتبط که نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های استان، برقراری امنیت، اسکان و هرگونه نهادی که به نوعی در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فعالیت نموده است تشکر و قدردانی نماییم.
مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه افزود: خوشحالیم که در سالروز آزادسازی خرمشهر، به مردم استان این مژده را بدهیم که پس از تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی سرکار خانم احمدی پور ریاست محترم سازمان، مجموعه میراث فرهنگی استان و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه و بی‌دریغ استاندار پرتلاش استان جناب آقای مهندس بازوند، در بحث آزادسازی محوطه پیرامون قلعه فلک الافلاک، ابنیه مربوط به ارتش و مهمانسرا کاملاً آزاد و طبق قرارداد امضاءشده تا دو هفته دیگر به‌طور کامل تخلیه خواهد شد. همچنین در ادامه این روند پس از اخذ موافقت مسئولین محترم پادگان امام حسین (ع) این قسمت از محوطه اطراف قلعه نیز آزاد و به این اداره کل تحویل خواهد گردید.
همچنین سرهنگ عباس دولتشاهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد یگان حفاظت استان بیان داشت: در استان ما قریب به 5 هزار اثر تاریخی وجود دارد که 2333 اثر از این تعداد به ثبت ملی رسیده‌اند. این اداره کل به عنوان طلایه‌دار حفاظت از آثار تاریخی استان وظیفه دارد نه تنها از آثار تاریخی بلکه از آثار معنوی استان نیز حفاظت نماید و این امر محقق نخواهد شد مگر با همکاری تمامی نهادهای دولتی، تشکل‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه که تلاش‌های انجام‌گرفته توسط آنان در این زمینه بسیار مفید و مؤثر بوده است.
در ادامه نیز مدعوین و تعدادی از تشکل‌های مردم نهاد ضمن ایراد سخنرانی، برنامه‌ها و خواسته‌های خود را عنوان نمودند و در پایان طی مراسمی از تلاشگران و حافظان عرصه میراث فرهنگی استان با تقدیم لوح و هدایایی تقدیر و قدردانی به عمل آمد. همچنین به‌صورت ویژه از زحمات چندین ساله ابراهیم امرایی خبرنگار باتجربه و تخصصی واحد خبر صدا و سیما، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تجلیل شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 حاضر در جلسه 1396-03-04 11:45
آنقدر که شما یافته ای از میراث فرهنگی استان و خرم آباد دقاع کردید هیچکس به اندازه شما تکرده ا

اعتبار چنین مراسم هایی زیر سوال می رود وقتی اکثر نفرات به منظور روز مبادا و بده بستان های پشت پرده مورد تقدیر قرار میگیرند . البته این فقط نظر شخصی من است
نقل قول کردن
#2 سپهر 1396-03-04 13:36
همین دو هفته پیش بود که گفتن تا دو هفته آینده تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک شروع میشه،حالا که دو هفته گذشته دوباره حواله میدن به دو هفته آینده!!!هیچ بعید نیست با همین دو هفته ها سال96هم به پایان برسه و خبری از ساماندهی حریم قلعه نباشه،مثل سال های متمادی که گذشت و هیچ وقت شرایط برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک فراهم نشد تا شهر خرم آباد از تبدیل شدن به قطب بزرگ گردشگری ایران محروم بماند.
نقل قول کردن
#3 همشهری 1396-03-04 14:10
سلام . من واقعا موندم اگه اینقدر میراث فرهنگی و یگان میراث فرهنگی تلاش دارند پس چرا بناهای تاریخی و سایت های باارزش تاریخی هر روز تخریب و نابود میشن چرا پاسخگوی این مسائل نیستن فقط شعار دادن و عوامفریبی
نقل قول کردن
#4 غلام دولتشاهی 1396-03-04 18:07
به نظر من میراث فرهنگی وظیفه اصلی خودش رو فراموش کرده و تبدیل به یک نهاد کاملا نظامی و قوانین و مقررات پادگانی بر این اداره حکمفرما شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا