یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون عمران مجلس، گفت: کاهش قیمت تمام شده مسکن برای تسریع در خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه کمترین کاری است که دولت دوازدهم در راستای ساماندهی بازار مسکن باید انجام دهد.
به گزارش یافته، "محمدرضا ملکشاهی راد" در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه دولت دوازدهم باید متناسب با توان مالی اقشار مختلف جامعه به ارائه برنامه در حوزه مسکن اقدام کند، افزود: کاهش قیمت تمام شده مسکن برای تسریع در خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه کمترین کاری است که دولت آتی در راستای ساماندهی بازار مسکن باید انجام دهد.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آشفتگی موجود در بحث سیاست‌گذاری‌ها در حوزه مسکن، گفت: با توجه به اینکه اقشار فاقد مسکن در کشور زیاد هستند و سیاست‌گذاری‌های غلط در این رابطه بسیاری از ساخت‌وسازهای موجود در کشور را فاقد متقاضی قرار داده و در حال حاضر آشفتگی در این حوزه بسیار است.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی تامین مسکن بر عهده دولت است، تصریح کرد: دولت در زمینه تامین مسکن اقشار مختلف جامعه باید طرحی همانند مسکن مهر داشته باشد تا به این ترتیب اقشار متوسط و ضعیف جامعه که قضر غالب جامعه را تشکیل می‌دهند صاحب‌خانه شوند.
 
ارائه یارانه مسکن راهکارهای خانه‌دار شدن مردم در دولت دوازدهم
ملکشاهی راد یکی از راهکارهای خانه‌دار شدن مردم در دولت دوازدهم را ارائه یارانه مسکن خواند و گفت: دولت باید به قانون هدفمندی عمل کرده و طبق آن از محل افزایش حامل‌های انرژی سهم یارانه مسکن را بپردازد که این خود ابزاری برای حمایت از اقشار متقاضی مسکن خواهد بود.
وی با بیان اینکه با ارایه یارانه قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت، افزود: دیگر اقدام مهمی که دولت آتی می‌تواند برای ساماندهی بازار مسکن در دستور کار داشته باشد توجه به افزایش رقم تسهیلات در این حوزه است در این رابطه باید تسهیلات ارزان به متقاضیان پرداخت شود.
ملکشاهی راد با تأکید بر اینکه اهتمام دولت برای ساماندهی بازار مسکن از ایجاد حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: دولت با برنامه مداری در حوزه مسکن می‌تواند توسعه شهرک‌ها و شهرهای کوچک را مدیریت کند.
 
فضای مجازی در بحث مسکن باید از سوی دولت مدیریت شود
این نماینده مردم در مجلس دهم، در بخش دیگری از اظهارات خود بر نقش فضای مجازی در رونق بازار مسکن تأکید کرد و گفت: دولت باید بحث مسکن را از فضای دلالی خارج کرده و بتواند خریدوفروش در این حوزه را مدیریت کند.
وی با بیان اینکه دولت دوازدهم نباید اجازه خرید و فروش مستمر مسکن را بدهد، تصریح کرد: در نظر گرفتن مالیات‌های سنگین بر خریدوفروش‌های مجدد مسکن می‌تواند تا حدودی التهاب قیمتی در این حوزه را کاهش دهد.
ملکشاهی راد ادامه داد: باید با سیاست‌گذاری مشخص از فروش مستمر زمین و مسکن برای بالا بردن قیمت‌ها جلوگیری شود در غیر این صورت متقاضی واقعی متضرر خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه فضاهای مجازی تحت کنترل دولت نیست فعالیت سایت‌ها در حوزه مسکن هم نمی‌تواند به ایجاد تحول در بحث مسکن منجر شود مگر اینکه دولت به ساماندهی این نوع سایت‌ها نیز اقدام کند.

دیدگاه‌ها  

#1 جمشید لرستان 1396-02-31 10:27
خسته نباشین جناب اقای ملکشاهی
چه خبر از تیم فوتبال خیبر خرم اباد و تبانی در فوتبال پاک :-*
نقل قول کردن
#2 اسی 1396-02-31 11:11
نماینده محترم مردم خرم آباد فقط یکی از کاندیداهای مورد نظرش تونست توی شورای شهر رای بیاره و مابقی پشت در های شورا موندن
نقل قول کردن
#3 مهدی 1396-02-31 12:58
اتفاقا در در این دوره اصولگرایان و یاران ملکشاهی راد توانستند اکثریت شورا را در دست بیگیرند
1 علی ماکنعلی
2 مهرداد علی پناه
3 اردشیر دریکوند
4 رستم کوشکی
5 اسماعیل رضایی
6 سجاد بابایی
در میان علی البدل ها هم
همت پور
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا