یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: نامزدهای انتخابات تلاش می کنند با دادن وعده ها آرای بخشی از جامعه را به نفع خود جمع نمایند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "جعفر بدری" در جلسه شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که روز جاری در شهرستان الیگودرز برگزار شد گفت: جرائم انتخاباتی شامل سه بخش نامزدها و مدیران و مردم می‌شود که لازم است هرکدام با سازو کار خود باید رفع شود.
وی افزود: متأسفانه امروز بیشترین سیاه نمایی توسط نامزدهای ریاست جمهوری صورت می‌گیرد و بعضاً به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که ۳۸ سال خدمات نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند و این‌ها وضعیت آشفته‌ای است.
وی به وعده‌های نامزدها اشاره نمود و گفت: این مملکت حساب‌وکتاب دارد و نامزدها نباید وعده‌هایی بدهند که در حوزه اختیار آن‌ها نیست.
بدری افزود: مجریان و ناظران انتخابات همچون همیشه رعایت امانت‌داری و صیانت از آرای مردم را داشته باشند و به‌گونه‌ای رفتار نمایند که در نوک پیکان اتهامات قرار نگیرند.
وی گفت: خوشبختانه ساز و کار انتخابات و تعامل هیئت‌های نظارت و اجرایی در شهرستان الیگودرز موجب شده که تاکنون فضای مناسبی جهت مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مهیا شود.
رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مشاهده شده کارکنان و مدیران البته در خارج از وقت اداری به نفع نامزدها فعالیت می‌کنند افزود: مقرر شده دادستان موارد تخلف و اقدامات غیر قانونی را رصد نماید و کارمندان و مدیران هم لازم است خود را در مظان اتهام قرار نداده و موجب ایجاد شبهه نشوند.
وی با اشاره به اینکه شوراها مبنای سیاسی ندارند و فضای کار عمرانی است افزود: شهرداری لازم است برای تبلیغات نامزدهای شورای شهر فضاهایی را مهیا نماید تا از کثیف شده چهره شهر پرهیز شود.
وی همچنین به تخلفات انتخاباتی از سوی مردم اشاره نمود و افزود: صدا و سیما لازم است نسبت به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اقدام نمایند که انصافاً صدا و سیما تاکنون در بحث انتخابات با حفظ بی‌طرفی فضای خوبی برای ایجاد شورونشاط انتخاباتی فراهم نموده است.
بدری با اشاره به لزوم برگزاری جلسات پیشگیری گفت: باید پیشگیری نماییم تا حادثه‌ای نظیر سال ۸۸ رخ ندهد و یقیناً برخورد با تخلفات انتخاباتی در هنگام تبلیغات یکی از راه‌های اصلی پیشگیری می‌باشد.
رییس کل دادگستری با اشاره به اینکه ما به دنبال امنیتی کردن فضای انتخاباتی نیستیم افزود: هدف اصلی ما شور و نشاط در انتخابات و افزایش مشارکت مردم است اما در صورتی که کسانی بخواهند از این فضا سوءاستفاده نموده و در روند امنیت مردم و همچنین برگزاری انتخابات اخلال نمایند دستگاه قضایی طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد نمود.
 
آنچه در فضای زندگی جرم است در فضای مجازی هم جرم محسوب می‌شود
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز چشم دنیا به حماسه ملت ایران است افزود: انتظار داریم این فضا خراب نشود همچون انتخابات ۹۴ شاهد حضور و مشارکت مردم باشیم.
محمدتقی شاکرمی به تشکیل کمیته‌های پیشگیری از جرائم انتخاباتی اشاره نمود و افزود: باید ضمن شناسایی عوامل و کانون‌های جرم خیز از وقوع جرائم پیشگیری شود.
 

دیدگاه‌ها  

#1 احسان فرجی نیا 1396-02-19 14:41
همانگونه که ازنام شورای شهر مشخص شده باید درعمل هم به تمام شهرلحاظ شده وتمامی ارگانها وادارات را در برگرفته، این فرهنگ که شورای شهر مختص شهرداری نبوده وکل شهر. وشهروندان را در. برمیگیرد میبایست دراذهان عمومی ترویج و اعلان گردد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا