یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست مشترک استاندار لرستان و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با سُفرا و وابستگان سفارت چند کشور خارجی در سالن کنفرانس اتاق لرستان برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ "حسین سلاح‌ورزی" در این نشست با اشاره به اینکه بعد از اجرای برجام دوباره رفت و آمد کشورهای خارجی به ایران رونق پیدا کرده است، اظهار داشت: هیات‌های تجاری اقتصادی زیادی با برنامه‌ریزی قبلی به ایران سفر می‌کنند که از آقایان سُفرا تقاضا داریم برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای حضور آن‌ها در لرستان هم انجام گیرد.
وی افزود: هم اتاق بازرگانی لرستان و هم مجموعه دولت و حاکمیت در این استان با اشتیاق کامل آماده‌ی پذیرش هیات‌های تجاری اقتصادی مختلف هستند و در این زمینه کمترین مشکلی وجود ندارد.
سلاح‌ورزی خطاب به مهمانان خارجی این نشست با ابراز امیدواری برای تداوم ارتباطات در آینده، خاطرنشان ساخت: لرستان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که امیدواریم برای آشنایی با این ظرفیت‌ها در فرصت‌های مناسب پذیرای هیات‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در لرستان باشیم.
 
استاندار لرستان:
مسئولان نظام بر اولویت اقتصاد اتفاق‌نظر دارند
استاندار لرستان هم در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی پس از رفع تحریم‌ها توسط دولت یازدهم، به دنبال ایجاد جهش جدی در اقتصاد کشور است و مسئولان هم بر اولویت اقتصاد و فراهم نمودن شرایط ایجاد این جهش اتفاق‌نظر دارند و پیگیر موضوع هستند.
هوشنگ بازوند با اشاره به ویژگی‌های درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد مقاومتی گفت: خوشبختانه بعد از برجام ارتباط ما با سایر کشورها بسیار خوب و نزدیک شده است و سرمایه‌گذاران خارجی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشور دارند.
وی با اشاره به افزایش برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری از 7 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار تصریح کرد: در استان لرستان هم بعد از برجام از سرمایه‌گذاران خارجی در احیاء یک مجتمع بزرگ کشت و صنعت استفاده کرده‌ایم و شرکت‌های بزرگ هلندی مشغول ساخت گلخانه‌ هستند.
بازوند با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی ساخت گلخانه به واسطه‌ی وجود آب فراوان و خاک مساعد، زمینه‌ی بسیار خوبی برای کار وجود دارد، عنوان داشت: در حوزه‌ی گردشگری هم وضعیت مطلوبی داریم و در چند سال اخیر لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه هر ساله گردشگران زیادی به این استان سفر می‌کنند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه سرمایه‌گذارانی برای انجام سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری لرستان ابراز تمایل کرده‌اند که می‌تواند باعث رونق بیشتر این حوزه شود.
هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: با اینکه در سطح کشور برنامه‌ریزی برای 12 درصد افزایش کالاهای صادراتی وجود داشته، در استان لرستان نزدیک به 22 درصد برنامه‌ریزی و محقق شده است.
وی افزود: برای سال 96، برنامه‌ریزی ما تا نزدیک 30 درصد افزایش است که بسیار امیداوریم بتوانیم به این مقدار رشد برسیم.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1396-02-02 12:18
سرمایه گذار وقتی به استانی میاد که حداقل پرواز به سایر مراکز استان ها برقرار باشه مث شیراز و اصفهان و... جاده ها آسفالت خوبی داشته باشند و ایمن باشن
آسفالت خیابون ها ی شهر مرتب باشه هتل مرتب داشته باشه
واقعا آخه سرمایه گذار خارجی کج خدا گرفتش بیاد لرستان یه کم فکر کنند بعد بنویسند و جلسه بزارند حداقل جاده و وسایل حمل و نقل و اسکان رو فراهم کنند
نقل قول کردن
#2 سعید 1396-02-02 13:33
استانهای دیگه تو این ایام چی افتتاح کردند و مسولین ما هنوز همون حرفهای ۴سال پیش رو تکرار میکنن.البته از کارهای خوب استاندار .مثل همین کشت وصنعت،خلع ید مسول قبلی پارسیلون،بهبود وضعیت ورودی وتوسعه وجهه توریستی خرم اباد.پیگیری ازاد سازی قلعه،که انگار به نتیجه ملموسی نرسید،وپیشرفت مناسب ازاد راه وراه اهن میشه اشاره کرد
نقل قول کردن
#3 سپهر 1396-02-02 14:10
با چه معیاری میگید در حوزه ی گردشگری وضعیت مطلوبی داریم؟! تا وقتی که لرستان در میراث جهانی یونسکو اثری نداره، تا وقتی که لرستان حتی یک هتل مجلل و لوکس5ستاره نداره، تا وقتی که برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در مناطق شگفت انگیزی نظیر دره خزینه پلدختر، آبشار تاف برنجه الیگودرز و...اقدامی نمیشه وضع گردشگری استانمون مطلوب نیست.چرا شرایط را برای ثبت جهانی ژئوپارک های بی نظیر دره شیرز کوهدشت، زمین لغزش سیمره پلدختر و اشترانکوه با محوریت دریاچه گهر دورود در میراث طبیعی یونسکو فراهم نمی کنید؟؟؟؟چرا ثبت جهانی دژ شاپورخواست خرم آباد و مجموعه پل های تاریخی لرستان در میراث تاریخی-فرهنگی یونسکو به فراموشی سپرده شده؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 سلیمانی 1396-02-02 20:17
قریب ۴۵روز از سال ۹۶ میگذرد هنوز ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش تابلو های به طرف مکانهای مربوطه را جمع آوری نکرده جای ?!
نقل قول کردن
#5 جمهوری متحده لرستان 1396-02-03 06:42
لرسونه گلسونه.گنج گم شده دنیا.
نقل قول کردن
#6 کوکلا 1396-02-03 21:59
قرار بود لرستان بهشت سرمایه گذاری بشه ولی شده بهشت خواننده و کنسرت ها قرار بود سرمایه جدل کنیم فعلا سرمایه از استان خارج می شود لرستانه دیگه..........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا