یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان 31 فروردین‌ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "خدا نظر دریکوند" اظهار داشت: دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان با هدف بستر سازی برای تبادل افکار و اندیشه ورزی در زمینه فرهنگ و ادبیات بومی، آسیب‌شناسی فرهنگ و ادبیات بومی و حفظ و گسترش آثار ارزشمند مؤلفان و محققان روز پنجشنبه 31 فروردین‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد
وی با اعلام این خبر افزود: این همایش با سخنرانی دکتر قنواتی عضو شورای علمی دانشنامه فرهنگ مردم در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و با حضور دکتر کمالی نهاد مسئول دبیرخانه راهبری شورای ادبیات فارسی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.
دریکوند خاطرنشان کرد: 20 مقاله از دبیران ادبیات فارسی استان در این همایش پذیرفته شده است که 2 مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه می‌شود.
وی در ادامه از ایرج کاظمی مؤلف، محقق و پژوهشگر لرستانی و مختار فیلی پژوهشگر ادبیات بومی از استان ایلام به‌عنوان دیگر سخنرانان همایش نام برد.
دریکوند به ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی و ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ادبیات بومی به عنوان یک عنصر مهم در انتقال مفاهیم و معرفی فرهنگ یک منطقه نقش بسیار مهمی دارد؛ لذا فرهنگ‎ها وام‎دار ادبیات هستند و ادبیات بخش بزرگی از فرهنگ یک ملت را تشکیل می‌دهد.
وی در پایان تصریح کرد: بسیاری از آئین و رسوم کهن از مجرای ادبیات از پیشینیان به نسل‎های بعدی منتقل شده است و ضرورت دارد تا با مطالعه ادبیات بومی لرستان از این سرمایه و گنجینه ادبی محافظت کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 فرهنگی امیدوار 1396-01-30 01:48
با سلام.
با تایید سخنان اقای دریکوند زمانی که دیوان شاعر حما سه سرای لرستان مرحوم مرادی را مطالعه می کنیم تاریخ دلاوری های قوم لررا می توانیم بیابیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا