یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم با انتقاد از اینکه چشم‌انداز و سیاست اجتماعی مشخصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نداریم، گفت: قوانین حوزه اجتماعی به جای رفع آسیب‌ها به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.
به گزارش یافته، "ایرج عبدی" در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه قوانین حوزه اجتماعی به جای رفع آسیب‌ها به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند، گفت: به عنوان مثال قوانین حوزه مبارزه با مواد مخدر، گردشگری، کار و اشتغال، ازدواج و تشکیل خانواده، تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی و همچنین در حوزه اقتصاد کلان آسیب‌زا بوده و به‌جای رفع مشکلات به افزایش مشکلات دامن می‌زنند.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس نهم، با یادآوری حضور اخیر وزیر نفت در صحن علنی مجلس، گفت: متأسفانه از سویی به وزیر نفت اعلام می‌شود نباید قراردادهای بین‌المللی منعقد شود و از سویی انتظار داریم اشتغال‌زایی در کشور ایجاد شود این در حالی است که اشتغال‌زایی در نتیجه عقد چنین قراردادهایی تحقق می‌یابد.

در حوزه قانون‌نویسی اجتماعی و رسیدگی به مسائل جوانان باید گام‌های جدی برداشته شود
وی با تاکید بر اینکه در حوزه قانون‌نویسی اجتماعی و رسیدگی به مسائل جوانان باید گام‌های جدی برداشته شود، افزود: متأسفانه در حوزه‌های اجتماعی برای قانون‌نویسی و اجرای آن و همچنین مدیریت جمعیت جوان کشور سواد کافی نداریم و در واقع سیستم خودتنظیمی در کشور ایجادشده و جمعیت جوان کشور هیچ‌گونه انگیزه‌ای نداشته و به همین دلیل با آسیب‌هایی مانند افزایش سن ازدواج، بی‌رغبتی نسبت به فرزندآوری و کاهش جمعیت در جامعه مواجه هستیم که بروز چنین آسیب‌هایی ناشی از رفتار ناشیانه ما در حوزه قانون‌گذاری و بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

چشم‌انداز و سیاست اجتماعی مشخصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نداریم
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه چشم‌انداز و سیاست اجتماعی مشخصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نداریم، تصریح کرد: بر همین اساس دستگاه‌ها آگاه نیستند که در این حوزه چه اقداماتی باید انجام داده و حتی برخی از مداخلات آن‌ها آسیب‌زا است، متأسفانه دستگاه‌ها و نهادها سواد و علم کافی برای رفع آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی، گور خوابی، تکدی گری، بیکاری و کودکان کار و خیابانی نداشته و هیچ‌گونه هدف و برنامه‌ای ندارند که آن را دنبال کرده و بر اساس آن نسبت به مدیریت آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس نهم، ادامه داد: متأسفانه به دلیل آنکه در سطح کلان کشور برنامه ای و همچنین قوانین شفاف و کارآمدی برای مدیریت و رفع آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد بنابراین با افزایش و شیوع آسیب‌های در کشور مواجه بوده و به‌گونه‌ای این آسیب‌ها روی‌هم تلنبار شده بدون اینکه فکری برای مدیریت آن‌ها شود.

بیکاری آسیب جدی کشور بوده و قشر تحصیل‌کرده را با مشکلات زیادی روبرو کرده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی، با بیان اینکه بیکاری معضل و آسیب جدی کشور بوده و قشر تحصیل‌کرده را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، گفت: اگر چه بیکاری زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است اما متأسفانه هیچ‌گونه اقدامی در جهت رفع بیکاری انجام نشده و اقدامات انجام شده بیشتر شعاری بوده است؛ تا زمانی که برنامه و چشم‌انداز مشخص و همچنین قوانین شفاف و کارآمد برای رفع آسیب‌های اجتماعی طراحی و تصویب نشود بی‌شک روزبه‌روز به دامنه آسیب‌های اجتماعی افزوده خواهد شد.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-01-26 17:50
در این خصوص کاملا با شما هم عقیده ایم .
نقل قول کردن
#2 احمد رضا 1396-01-27 00:19
آقای عبدی شما بفرمایید که چند شغل در شهر خرم آباد ایجاد کردین؟؟؟؟
یک آمار هم از اقدامات خود میدادین
نقل قول کردن
#3 همشهری 1396-01-27 00:37
شما در کمیسیون اجتماعی حضور داشتید
شما که سواد داشتید چرا قانونی ارائه ندادید

این آمارها رو هم خود جونا بلدیم چونکه الان داریم
بیکاری میکشیم

واعظی در مجلسی درباره دینداری و فواید دین سخن میگفت یکی از حاضران گفت ما خود فواید دین را می‌دانیم و قبول داریم ای واعظ تو خود چقد پایبندی
نقل قول کردن
#4 بی طرف 1396-01-27 07:39
جناب دکتر خودت چهار سال تو مجلس بودی چکار کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا