یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور از افتتاح 26 بیمارستان در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمدجعفر علیزاده" ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد اظهار کرد: در ابتدای ساخت قرار بود این بیمارستان 160 تخت باشد که در حال حاضر به 230 تخت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه عقب‌افتادگی طی سال‎های اخیر توجیهی نیست، تصریح کرد: در سال‎های اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک سری از استانداردها را تغییر داد و ما در تمام بیمارستان‎هایی که بالای 95 درصد پیشرفت نبودند، 30 درصد آن‌ها را تخریب کردیم.
علیزاده ادامه داد: در گذشته بیمارستان یک ساختمان فیزیکی بود اما اکنون بیمارستان به عنوان یک ساختمان علمی، فرهنگی، درمانی و اجتماعی مطرح است.
معاون وزیر راه و شهرسازی کشور اضافه کرد: نگاه جدیدی به بیمارستان‎ها شکل گرفته و این تغییرات انجام شده است.
وی یادآور شد: در بیمارستان آیت‌الله بروجردی این تغییرات را انجام داده‎ایم و تخت‎های ساختمان افزایش پیدا کرده و قسمت‎های مورد نیاز را در نظر گرفته‎ایم.
علیزاده با بیان اینکه امسال 26 بیمارستان را افتتاح کرده‎ایم، خاطرنشان کرد: در صورت نصب تجهیزات چهارگانه بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان این بیمارستان افتتاح خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی کشور افزود: محوطه، آسفالت و داخل این بیمارستان را تمام کرده‎ایم.
 
 
تسریع در ساخت بیمارستان بروجرد
استاندار لرستان خواستار تسریع در بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی شد.
هوشنگ بازوند در بازدید معاون وزیر راه از بیمارستان آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: یکی از اصلی‎ترین مطالبات مردم بروجرد بهره‎برداری از این بیمارستان است.
وی تصریح کرد: وعده‌ها در این خصوص باید عملیاتی شود.
بازوند اضافه کرد: این قول و قرارها بر اساس نقطه نظرات مشاور، کارفرما و پیمانکار بوده و از مقامات کشوری تا مسئولین پایین‌دست وعده‎های بسیاری در مورد بهره‎برداری از این پروژه داده‎اند.
استاندار لرستان ادامه داد: این بیمارستان حق مردم است و مطالبه آن‌ها نیز به‌حق است. الآن به‌وقت اضافه رسیده‎ایم و باید زودتر تعیین تکلیف شود.
وی افزود: همه نمایندگان در خصوص این بیمارستان صحبت کرده‎اند و اگر آرشیو صداوسیما را نگاه کنیم به این موضوع پی خواهیم برد. بهره‎برداری از این پروژه باید سریع انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات این بیمارستان وارد استان شده و به‌محض اتمام کار و تحویل ساختمان به دانشگاه علوم پزشکی، نصب و راه‌اندازی خواهند شد.
بازوند یادآور شد: چندین ماه است که هر 15 روز یک‌بار از طرح بیمارستان بازدید به عمل آمده و هر بار تاکید فراوان شده که باید این طرح به بهره‌برداری برسد.
استاندار بیان کرد: یکی از مطالبات به‌حق مردم شهرستان بروجرد رفع کمبود فضای بهداشتی و درمانی است.
وی گفت: بیمارستان 230 تختخوابی آیت‌الله بروجردی 19 هزار و 600 مترمربع مساحت دارد.
بازوند اضافه کرد: بیمارستان آیت‌الله بروجردی یک پروژه بیمارستانی بزرگ است که به‌زودی این پروژه تکمیل و به چرخه درمان این شهرستان وارد می‌شود.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در طراحی این بیمارستان تمام معیارها، استانداردها و ضوابط و مقررات ساختمان‌سازی همچون دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ضوابط بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداردهای کشور در نظر گرفته شده است.
 
 
لازمه تولید و اشتغال این است که پیچ و مهرههای واردات را سفت کنیم
 نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی آخرین وضعیت بیمارستان آیت‌الله بروجردی بیان کرد: این پروژه مطالبه چندین ساله مردم بروجرد در رابطه با وضعیت بهداشت و درمان شهرستان است.
علاءالدین بروجردی اضافه کرد: استاندار جلسات منظم پیگیری در این خصوص داشتند و تلاش زیادی برای به نتیجه رسیدن این پروژه انجام دادند.
بروجردی ادامه داد: آموزشی شدن این بیمارستان مقداری پروتکل الحاقی و اضافی می‎خواهد تا با عنوان طرح تکمیلی، این پروژه کامل شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این بیمارستان یکی از مطالبات اصلی مردم است و چون بروجرد شهری دانشگاهی است استفاده از این بیمارستان برای مباحث آموزشی، گذراندن دوره دانشجویان و جذب پزشکان متخصص حائز اهمیت است.
وی با اشاره به شعار سال ادامه داد: در سال جاری جنس ایرانی مصرف شود چراکه لازمه تولید و اشتغال این است که پیچ و مهره‎های واردات را سفت کنیم و صادرات و تولید را تقویت کنیم.
بروجردی یادآور شد: برای تخت‎های بیمارستانی و سازه‎های این بیمارستان از تولیدات داخلی استفاده می‎شود و استاندارهای لازم در ملزوماتی که عمر آن محصولات را بیشتر می‎کند استفاده شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک برنامه زمان‌بندی‌شده برای افتتاح داشته باشیم و قبل ماه مبارک رمضان بیمارستان آیت‌الله بروجردی افتتاح شود.
 
 
عزم راسخ و همدلی لازمه حرکت بروجرد به سمت وضعیت ایدهآل
«عباس گودرزی» دیگر نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این بیمارستان بسترساز سلامت بوده و حداقل حقوق شهروندی است.
وی ادامه داد: این بیمارستان امیدواریم طلیعه تحول در وضعیت بهداشتی شهرستان شود و یک عزم راسخ و همدلی مضاعف می‎خواهد که بروجرد به سمت وضعیت ایده‎آل حرکت کند.
این نماینده یادآور شد: در ادامه این بیمارستان و بحث بهداشت و درمان شهرستان بخش خصوصی وارد شود و بستر آن هم فراهم است.
گودرزی افزود: این بیمارستان نمی‎تواند تمام نیازهای بهداشت و درمان شهرستان را حل کند اما افتتاح این پروژه را یک فرصت می‎دانیم.
نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بیمارستان 25 درصد در سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته و لازم است به سرانجام برسد.
وی یادآور شد: آفت افتتاح فاز به فاز از سر این پروژه برداشته شود و تمام بیمارستان به بهره‎برداری برسد.
گودرزی خاطرنشان کرد: مشکل بحث آموزشی این پروژه این است که ما حتماً دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم و پیگیری‎های تو در تو دارد و لازم است مسئولان کشوری این بحث را به سرانجام برسند.
وی با اشاره به بحث آموزشی شدن این بیمارستان گفت: کلاس‎های آموزشی، کتابخانه و ... برای این کار می‎خواهیم و می‎توان در این خصوص فاز توسعه ارائه داد ولی سازمان برنامه اظهار دارد که تا دانشگاه نباشد مجوز داده نمی‎شود و ما هم خیلی پیگیری کردیم ولی به نتیجه نرسید.
 
مراحل نهایی در حال انجام است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استانداردهای جهانی بیمارستان آیت‌الله بروجردی تغییرات اساسی داشته است.
مهندس علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای چندمین بار از روند احداث این پروژه بازدید داشتیم و پیگیری مسئولین استان جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استانداردهای جهانی بیمارستان تغییرات اساسی داشته است، ما در این بیمارستان این تغییرات را اعمال کرده‎ایم.
علیزاده اضافه کرد: 30 درصد از فضای ساخته شده بیمارستان را مجدد تخریب کردیم و آن را با استانداردهای جدید تغییر دادیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بخش اورژانس این بیمارستان را به 26 تخت تغییر دادیم و بخش زنان و زایمان را کامل تخریب کردیم.
وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های دیالیز این بیمارستان به 14 مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: مطلوبیت این بیمارستان به‌شدت افزایش پیدا کرده و برخی نیازهای فوق تخصصی در این بیمارستان پیگیری نمی‎شود.
علیزاده افزود: کار تقریباً تمام شده است و تنها مراحل نهایی در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز بررسی بحث نصب تجهیزات را داشتیم. دو تا سه هفته برای تجهیز این پروژه نیاز است.
وی در خصوص آموزشی شدن این بیمارستان تصریح کرد: چون در این بیمارستان دانشگاه و دانشکده پزشکی وجود ندارد تاکنون موافقت با این موضوع نشده است.
علیزاده اظهار کرد: در صورت موافقت می‎توان فاز توسعه را در این بیمارستان در نظر گرفت.

 

دیدگاه‌ها  

#1 امیرزاده 1396-01-25 20:54
من آگه نماینده بودم تو این مراسم شرکت نمی کردم ، حالا که موقع انتخابات شده يادشون افتاده ؟
نقل قول کردن
#2 جمشید لرستان 1396-01-25 23:10
به فکر پروزه های راه اهن و ازاد راه هم باشین مسولین لرستان :-*
نقل قول کردن
#3 کیان 1396-01-26 06:28
آقای بروجردی انتخابات شرکت نمی کنید.؟
نقل قول کردن
#4 سپهر 1396-01-26 18:19
در آزادسازی حریم و ثبت جهانی دژ شاپورخواست خرم آباد تسریع شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا