یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه داعش عامل حمله شیمیایی در سوریه است، از برخورد دوگانه آمریکا در رابطه با فناوری هسته‌ای در کشورهای مختلف انتقاد کرد.
به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم‌آباد در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار مردم را به چهار چیز سفارش کرده‌اند و یکی از آن‌ها دوری از غیبت، تهمت و دروغ گفتن است.
وی قناعت و دوری از حرص و طمع در زندگی را یکی دیگر از سفارش‌های حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: همچنین گفتار خوب و تقوا از دیگر سفارش‌های حضرت علی (ع) نسبت به مردم بوده است.
 
از زندگی ائمه باید الگو و سرمشق گرفت
 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه رجب عنوان کرد: ماه رجب، ماه معنویت، دعا، نیایش و عبادت است و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان از ماه‌های مورد تأکید برای عبادت و نیایش بوده که در این ماه‌ها نباید از نماز جمعه غافل بود.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر اینکه فضیلت ماه رجب در دو میلاد امام جواد (ع) و همچنین امام علی (ع) است، گفت: امام جواد (ع) بخشنده بوده و باید سعی کنیم با عبادت و نیایش عیدی خود را از این امام بزرگوار در ماه رجب بگیریم.
وی با بیان اینکه عظمت علی (ع) نیز در تولد در کعبه و شهادت در مسجد و خانه خدا است، گفت: خداوند، پیامبر (ص)، فاطمه (س)، امام زمان (عج) و امام راحل به امام علی (ع) افتخار می‌کنند و باید از زندگی ائمه اطهار درس بگیریم و مهم‌ترین درس از زندگی ائمه تمسک به ولایت است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه باید سیره عملی ائمه اطهار را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم، گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باید سیره عملی ائمه که در کار و تولید و اشتغال است مورد الگو قرار گیرد.
 
نقش اعتکاف در جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه امام علی (ع) در تمام دوران زندگی کار و کارگری می‌کرد، گفت: این امام بزرگوار باغ‌ها را احیا می‌کرد، نخلستان درست می‌کرد و چاه حفر می‌کرد.
وی با طرح این سؤال که چقدر به امر تولید و اشتغال توجه کرده‌ایم؟ گفت: امام علی (ع) خطاب به شیعیان می‌فرمایند که تجارت کنید، به کار و تولید بپردازید تا به دست دیگران محتاج نشوید.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه امام علی (ع) همواره مردم را به داشتن پشتکار، استقامت در کار، تولید و همت بلند سفارش می‌کردند، افزود: ایشان تأکید داشتند که اهل کار و تلاش باشید و تنبلی نکنید به‌طوری که هنوز آثار کار و تلاش و کوشش این امام بزرگوار در مدینه مشاهده می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با اعتکاف تعبیر زیبایی دارند و می‌فرمایند اعتکاف خلوت دل برای نزدیک شدن به خدا است و اعتکاف فرصت طلایی برای تحول روحی و معنوی جوانان است.
وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف بسیار جامع و تاثیر گذار است، گفت: اعتکاف نقش بسیار مهمی در جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه دارد و باید اعتکاف ترویج داده شود.
 
تروریست‌های داعش به نام اسلام دست به هر جنایتی می‌زنند
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعتکاف محل رویش و پرورش نسل جوان شده است، گفت: اعتکاف فضیلت بسیار زیادی دارد و باید از این برنامه استقبال صورت گیرد.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید در اینکه مسئولان باید برنامه‌ریزی کنند که از اعتکاف بیشترین بهره‌برداری برای رسیدن به قرب الهی صورت گیرد، تصریح کرد: برنامه‌های اعتکاف باید به سمت عبودیت و بندگی خدا باشد و نباید برنامه‌های جنبی اعتکاف مانع حضور قلبی فرد در مراسم باشد و باید برنامه‌ها حساب شده باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نیمه ماه رجب سالروز وفات بزرگ بانو اسلام حضرت زینب (س) را داریم، گفت: این بانوی بزرگوار پرچم‌دار دین و حافظ نهضت حسینی (ع) بوده و متأسفانه امروز حرم مطهر این حضرت مورد اهداف شوم تروریست‌های داعش قرار گرفته و آن‌گونه موردتوجه و زیارت مؤمنین نیست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بیان داشت: این شهدا به‌واقع پاسدار حریم ولایت هستند.
آیت‌الله میرعمادی گفت: تروریست‌ها و گروه‌های ملعون داعش دست به هر جنایتی می‌زنند و این انسان‌های متجهر، قصی القلب و نفهم به نام اسلام هر جنایتی را انجام می‌دهند.
 
مسئولیت حملات شیمیایی به سوریه بر عهده گروه‌های تروریستی است
وی با بیان اینکه تروریست‌های داعش از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند و آن‌ها را انبار می‌کنند، گفت: متأسفانه استکبار جهانی که حامی تروریست‌ها بوده به‌عکس موضع‌گیری می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه تروریست‌ها سلاح شیمیایی را در اختیار داشته و در شهر «ادلب» استفاده شد و این در حالی است که آمریکا دولت سوریه را هدف قرار داده و حملات موشکی خود را به پایگاه‌های هوایی سوریه متوجه کرده است، افزود: مسئولیت حملات شیمیایی ‌بر عهده گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه این سلاح‌های شیمیایی را آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در اختیار داعش قرار می‌دهند، گفت: این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا به‌عکس عمل کرده و مردم مسلمان سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته شامل شهادت شهید موسی صدر و خواهر ایشان، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی و همچنین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشکیل حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام گفت: این حساب برای احداث خانه‌های محرومان تشکیل‌شده که خوشبختانه خدمات ارزشمندی در مناطق محروم در این رابطه صورت گرفته است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده استقبال مطلوبی برای نوسازی خانه‌های روستایی صورت نمی‌گیرد، گفت: ضرورت دارد که مردم در این رابطه استقبال داشته باشند و اقدام به نوسازی و بازسازی منازل روستایی خود کنند.
 
برخوردهای دوگانه آمریکا در رابطه با مسائل هسته‌ای
آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان خوشبختانه عملکرد مطلوبی در بازسازی و نوسازی خانه‌های روستایی در استان داشته که جای تقدیر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا که به عنوان روز فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شده است، گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران فناوری هسته‌ای بوده و علیرغم اینکه دانش فناوری هسته‌ای در اختیار تعداد محدودی از کشورهای بزرگ بود و ایران در تحریم شدید در این زمینه بود اما جوانان دانشمند ما به این فناوری دست یافتند و جان خود را در این راه تقدیم کردند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه داشتن فناوری هسته‌ای برای هر کشوری ضروری است، عنوان کرد: این دانش در حوزه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی، صنعت و ... مورداستفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که استکبار جهانی آن را در انحصار خود قرار داده و حاضر نیست آن را در اختیار دیگران قرار دهد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه ایران اسلامی به این دانش دست یافته و این در حالی است که بدترین اقدامات علیه ایران صورت می‌گیرد، افزود: اقدامات خصمانه آمریکا در طول این مدت علیه انقلاب اسلامی ایران برای جلوگیری از پیشرفت ایران بوده است.
وی با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکا در رابطه با مسائل هسته‌ای گفت: رژیم صهیونیستی ۲۰۰ بمب هسته‌ای دارد و آمریکا از آن حمایت می‌کند و ایران فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دارد و مورد تحریم قرار می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: آمریکا باید بداند که ملت ایران از دستاوردهای خود حفاظت می‌کند و هرگز از پیشرفت هسته‌ای دست برنمی‌دارد.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-01-18 18:33
یقینا همینطور است . .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا