یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پي درج مطلبي با عنوان " تخريب بافت تاريخي خرم‌آباد جرم محسوب مي‌شود" در پایگاه خبری یافته، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان جوابيه‌اي ارسال كرد.
مدیریت محترم پایگاه خبری یافته
با سلام پیرو درج خبری در آن پایگاه محترم خبری در مورخه 24 اسفندماه 95 در خصوص بافت فرهنگی-تاریخی شهر خرم‌آباد و درج برخی نظرات کارشناسان حاضر در جلسه به صورت ناقص و در قالب عبارات غیر کارشناسی مطالبی به جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع شما و خوانندگان فرهیخته به عرض می‌رساند.
1-مطالب مطرح‌شده در جلسه با حضور نمایندگان برخی ادارات ذی‌ربط، صرفاً مباحث کارشناسی بوده و به‌هیچ‌روی جنبه تصویبی و اجرایی نداشته است. لذا در جلسه مورداشاره برخلاف تیترهای خبری درج‌شده، هیچ تصمیم اجرایی در خصوص بافت فرهنگی-تاریخی شهر خرم‌آباد گرفته نشده است.
2-هرگونه تغییر در مصوبات قانونی مستلزم طی مراحل اداری و نیازمند اقدامات کارشناسی و گذشت زمان است.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت شما در خصوص پرداختن به موضوع حفظ بافت فرهنگی-تاریخی شهر خرم‌آباد، زیبنده است که در خصوص درج اخبار و ارائه تحلیل دقت بیشتری به عمل آید.
روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان



پاسخ یافته:
به استحضار می‌رساند تیتر مطلب، بر اساس رسالت مطبوعات و رسانه‌ها، جنبه آگاهی عمومی داشته، با هدف اطلاع ناآگاهان و با استناد به ماده 102 قانون شهرداری‌ها درج شده است که در جلسه مذکور نیز لزوم رعایت این ماده مکرر بیان گردید تا اهمیت آن مشخص شود.
مشکلات و معضلات شهر خرم‌آباد همواره در هزارتوی عدم تصویب و پیگیری نشدن با وجود برگزاری جلسات متعدد پدیدار شده‌اند؛ به قول معروف «تا تریاک از چین بیاید، مار گزیده مرده باشد»!
اقدامی عاجل که مسئولان در جلسات باید مصوب نمایند را ما اهالی رسانه بدون توهین به کسی و فقط جهت آگاهی بخشی تیتر نمودیم که نابخردان عامل تخریب بافت ارزشمند تاریخی خرم‌آباد بدانند در صورت تداوم تخریب‌ها، قابلیت پیگرد قانونی برای اداره کل میراث فرهنگی و مردم خرم‌آباد، محفوظ است.
از طرفی بنا بر تصویر برگه صورت‌جلسه، موارد ثبت‌شده در جلسه مذکور نیز در بخش‌های پایانی آن درج شد که قرار است مهندسان مشاور نسبت به مسیریابی طرح خیابان 36 متری در محدوده بافت تاریخی اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها  

#1 ارسلان 1395-12-26 11:41
ای بابا کو گوش شنوا.... یا به قول قدیمی ها آسیو کار خودش را میکند، لویینه(آسیابان) سر خودش رو به درد می آورد......
نقل قول کردن
#2 بیژن 1395-12-26 15:47
از سایت خبری یافته خواهش میکنم الکی مطالب را گنده نکند و با دیدگاه شخصی خود و باعنایت به امکانات تبلیغی که در اختیار دارد،باعث عدم رشد خرم آباد نشود.دو نفر توی سایت یافته میخوان نظر خودشونو بجای نظر عام منتشر کنند و چند خرابه و محل خلاف را بعنوان مکان فرهنگی و تاریخی معرفی کند.یافته محترم تمام اروپا بالای هزار ساله سابقه سکونت داره البته اگه قبول کنی ولی باتوجه به طرز فکر پیشرفته خود،هیچ‌مخروبه ایی را بعنوان مکان تاریخی حفظ نکرده اند و همه از امپراطوری روم باخبریم.از امپراطوری عثمانی و قدرت آن هم خبر داریم ولی در حال حاضر همه ساختمانهایشان شیک و زیبا هستند.لطفا برای شهر خرم آباد و مردم بدبختش دلسوزی به روش خود،نکنید
نقل قول کردن
#3 علی ع 1395-12-26 16:19
باتوجه به طرح جامعی که برای ساماندهی بافت فرسوده در دست اجراست تخریب برخی از بناها اجتناب ناپذیره . ولی اینده خیابان حافظ راسته بروجردیها میدان گپ سه سیک و حرم زید ابن علی درخشانه . دوستان نو سازی شهرداری لطفا اطلاع رسانی کنند
نقل قول کردن
#4 محسن 1395-12-27 16:56
چرا خونه های اطراف ترمینال خرم آباد رو تخریب نمیکنند؟ خیلی وجهه ی زشتی داره و امنیت هم نداره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا