یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: موقع آن رسیده که افراد غیر متخصص از شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خارج شوند.
به گزارش یافته به نقل از مهر، "هوشنگ بازوند" ظهر امروز در همایش استانی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لرستان با تأکید بر اینکه در انتخابات قانون فصل الخطاب ما خواهد بود اظهار داشت: خواسته مردم نیز از عوامل اجرایی انتخابات ملاک بودن قانون است.
وی گفت: تلاش همه عوامل اجرایی انتخابات در استان شامل هیئت نظارت، اجرایی، شورای نگهبان و ... آبادانی و پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... باید باشد.
استاندار لرستان بر ضرورت هماهنگی ادارات و همچنین فرمانداری‌های استان با هیئت نظارت استان تأکید کرد و گفت: در این راستا باید مکان مناسبی برای هیئت نظارت انتخابات از سوی فرمانداری‌ها در نظر گرفته شود.
بازوند در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید چتر سیاسی بر روی شوراهای اسلامی شهر و روستا کمرنگ شود، عنوان کرد: نباید پارلمان محلی شوراهای شهر و روستا صرفاً سیاسی باشند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه موقع آن رسیده که افراد غیرمتخصص از شوراهای اسلامی شهر و روستا خارج شوند گفت: باید برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا افراد متخصص کاندید شوند.
استاندار لرستان بابیان اینکه بعد از پنج دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باید شورای تخصصی در شهرهای مختلف استان تشکیل شوند، گفت: به‌طور حتم در این صورت است که شاهد پیشرفت و آبادانی استان خواهیم بود.
بازوند در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بررسی مناسب صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی مراجع متولی بیان داشت: همچنین باید زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
وی بابیان اینکه افزایش مشارکت مردم در انتخابات درگرو مبنا قرار گرفتن قانون از سوی ناظران و مجریان انتخابات است، گفت: انتخابات یک فرصت بوده و فونداسیون و پایه اساسی آن حضور و مشارکت مردم در آن‌ها است.
استاندار لرستان همچنین بر ضرورت برخورد قانونی و بدون تبعیض با هرکدام از کاندیداهایی که اقدام خلاف قانون انجام می‌دهند تأکید کرد و گفت: کاندیداها باید از تخریب، تهمت و دروغ پرهیز کنند.
بازوند همچنین بر ضرورت ایجاد امنیت از سوی دستگاه‌های متولی برای برگزاری انتخابات در استان بیان داشت: همچنین باید کانون‌های چالش زا در استان در این زمینه شناسایی و برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 محمدآریان 1395-12-15 14:32
یکی پیدا شد حرف دل مردم رو زد
البته قانون وچهارچوب کاندیدشدن شوراهابایستی اصلاح شودتا کسانی وارداین عرصه شوندمتخصص شهروشهرسازی و...باشند
نقل قول کردن
#2 احمدبیرانوند 1395-12-15 15:04
سلام باتوجه به تعدادزیاد کاندیداها استانداری لرستان تمهیدادت لازم رابعمل آورده تا انتخابات درکمال صحت وسلامت برگزارشود تا افراد متهد.دلسوز ومتخصص رای شورا بشن
نقل قول کردن
#3 امیر 1395-12-15 15:06
بله اگر اینجور بشه که عالیه. تقریبا 90% اعضا باید خارج بشن چون تخصصی در این زمینه ندارن
نقل قول کردن
#4 سردار 1395-12-15 17:21
یعنی اینکه دولت یازدهم همگی تخصص محور و متخصص پرور هستند . صرفا جهت اطلاع!!!
نقل قول کردن
#5 کیانوش معمر 1395-12-15 19:32
با سلام.ضمن تقدیر از استاندار محترم که به نکته بسیار خوبی اشاره فرمودند باید عرض کنم حضور یا عدم حضور هر فرد در هر انتخاباتی برابر با قوانین وضع شده درقانون اساسی به عنوان حقوق فردی افراد تلقی شده و چنانچه شرایط عمومی افراد احراز گردد منعی برای حضور ندارند.اما جا دارد ما به عنوان شهروندانی متعهد چنانچه از کارآمدی و تخصص و تعهد لازم بهره مند نیستید از ورود امتناع ورزیده تا مانع راه شایستگان و اهل فن در این حوزه نشویم.این مورد بستگی به میزان رشد و فرهنگ سیاسی و عمومی جامعه ما دارد.اما سوال اینجاست که در ارائه اینگونه آموزشهای فرهنگی و سیاسی نهادهای محترم ذیربط به ویژه صدا و سیما تاکنون چه اقداماتی انجام داده اند؟؟؟!!! آیا تاکنون به صورت رسمی در امر آگاهی بخشی جامعه از طریق رسانه ها و تریبونهای در اختیار گامی حتی نمادین برداشته شده است؟؟!! به نظر می رسد هیچ کس خود را کمتر از دیگری نمی بیند که به یک حرف ورود نکند..بنابراین بهتر آن است که در امر آگاهسازی عمومی اقداماتی اساسی نمود و نه به صرف افزایش میزان مشارکت سیاسی و مردمی صرفا جامعه را تشویق به حضور فیزیکی در انتخابات نماییم.
نقل قول کردن
#6 Khgvg@yahoo.com 1395-12-15 21:18
تخصص یعنی چی !!؟ فقط دلسوزا و کسانی که قلبشون واسه شهر میتپه باید بیان .
نقل قول کردن
#7 سعید 1395-12-16 09:15
بخدا تمام درد این استان و کل کشور ما همینه از تهران بگیر که 4 تا مدال المپیکی شدن شورای شهر تا خرم اباد که یه نفر با مدرک کارشناسی حسابداری به خاطر فامیلیش میشه نفر شورا! ای کاش یاد بگیریم که رشته هایی مثل مدیریت و شهرسازی رشته های مربوط به شوراهای شهر هست و افراد کاردان تو همچین رشته هایی باید تحصیل کرده باشن و صاحب نظر باشن .
نقل قول کردن
#8 اسمعیل 1395-12-16 10:41
اخر ما شورا متخصص می خواهیم برای شهر نه خواننده و موسیقی دان
نقل قول کردن
#9 سید نادرصورتیان 1395-12-17 08:00
.. تخصص وتعهدوسوابق قابل قبول باید شرط لازم وکافی برای گزینش کاندیداها توسط فرمانداریها واستانداری ها باشدکه مردم بتوانند ازبین انها بهترین ها را انتخاب نمایند ان شاالله
نقل قول کردن
#10 سید نادرصورتیان 1395-12-17 08:05
به نقل از سعید:
بخدا تمام درد این استان و کل کشور ما همینه از تهران بگیر که 4 تا مدال المپیکی شدن شورای شهر تا خرم اباد که یه نفر با مدرک کارشناسی حسابداری به خاطر فامیلیش میشه نفر شورا! ای کاش یاد بگیریم که رشته هایی مثل مدیریت و شهرسازی رشته های مربوط به شوراهای شهر هست و افراد کاردان تو همچین رشته هایی باید تحصیل کرده باشن و صاحب نظر باشن .

احسنت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا