یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه پلاسکو یک هشدار بود برای اینکه پایتخت سیاسی کشور به مکان دیگری منتقل شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛"محمد خدابخشی" ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی پلاسکو اظهار داشت: این حادثه که وقت و انرژی زیادی برای آواربرداری آن اختصاص یافت، یک هشدار برای مسئولان است تا به فکر انتقال پایتخت سیاسی کشور باشند، مسئله‌ای که پیش‌ازاین نیز درباره آن اظهارنظرهایی شده است.
وی افزود: این حادثه همچنین نشان داد، از حالا باید درباره حوادث مشابه پلاسکو که احتمال آن در آینده می‌رود، هوشیار بود، بخصوص قرار گرفتن تهران روی گسل‌های زلزله بر اهمیت این مسئله می‌افزاید؛ زیرا ممکن است چنین حادثه‌ای مدیریت بحران را در آن زمان غیرممکن کند.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با تأکید بر تصمیم‌گیری جدی و اساسی درباره انتقال پایتخت سیاسی کشور ادامه داد: کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو که  به دستور رئیس‌جمهوری تشکیل‌شده موظف است دلایل این حادثه را بررسی کند درحالی‌که برای جلوگیری از بروز حوادثی تلخ و ناگوار نظیر آن، به سیاست‌گذاری‌های مناسب و عزمی جدی در این زمینه نیاز است.
خدابخشی بابیان اینکه برای انتقال پایتخت سیاسی کشور نیاز به مکان‌یابی مناسب بر اساس شاخص‌ها و معیارهای لازم است، اضافه کرد: جمعیت زیاد تهران و مشکلات ناشی از آن در صورت بروز حوادثی نظیر آتش‌سوزی و زلزله، می‌تواند بر دشواری‌های مدیریت در زمان بحران بیفزاید.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به پیشگیری قبل از بروز حادثه اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک ساختمانی دیگر در پایتخت یا هر مکان دیگر فروریزد ازاین‌رو باید هرلحظه برای مقابله با آن آماده بود.
نماینده مردم الیگودرز خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور علاوه بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید برای پس از  بروز حوادث نیز تدابیر لازم را اتخاذ کند.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس همچنین آتش‌نشانی را نه یک شغل بلکه ایثار و فداکاری عنوان کرد و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو را ستود.
به گفته خدابخشی، اخیراً آتش‌نشانی به‌عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور در برنامه ششم توسعه مصوب شد.
ساختمان پلاسکو حدود پنجشنبه 30 دی‌ماه دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به‌یک‌باره فروریخت.
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش‌نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش‌نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش‌نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه 4 شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1395-11-11 21:55
لطفا اینقدر برای انتقال پایتخت سیاسی تلاش نکنید چونکه هر جایی ممکن است پایتخت سیاسی شود الا لرستان پس ما را از چاله به چاه نیندازید
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1395-11-12 08:21
این حرف سنجیده و درست است .با توحه به مشکلات کلان شهر تهران پایتخت سیاسی باید در استانی باشد که در مرکز ایران باشد یا اینکه راه های دسترسی سریعتر داشته باشد.دهه اول انقلاب بنا شد مرکز تصمیم گیری کشور به استان لرستان و شهر الیگودرز منتقل شود .که در اینصورت برای کل استان لرستان هم پیشرفت و توسعه بهمراه داشت .لااقل راه اهن و بزرگراههای لرستان همگی ساخته میشد اما بعد منصرف شدند و این طرح را کنار گذاشتن .
نقل قول کردن
#3 عباسقلی بساق 1395-11-12 21:28
سلام ای نماینده محترم بله من هم یادم است قرار بود اگر بجنبید امکانات بیاورید حق ابه را بگیرید شاید موفق شوید
نقل قول کردن
#4 اکبریان 1395-11-13 10:37
الیگودرز روی خط زلزله و گسل نیست
و تنها شهر ایران است که هیچوقت شاهد زلزله نبوده است.
اما احتمالا همان پردیس یا پرند را پایتخت میکنند چون تمام صنایع مادر و وزارتخانه ها و امکانات اونجاست.
دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در مصاحبه با نشریه امیدجوان گفته بود:ظرفیت زیستی تهران سال ۱۳۷۶ یعنی بیست سال پیش , تمام شده است.
تهران روی خطرناکترین گسل خاورمیانه قرار گرفته است و اگر خدای ناکرده زلزله بیایید
طبق نظر کارشناسان ژاپنی , آوار برداری آن چندین سال طول خواهد کشید.
برای جلوگیری از آلودگی , صنایع را به استانهای پر آبی مثل لرستان و ایلام و همدان و بختیاری و کرمانشاه و خوزستان و کهگیلویه منتقل کنند که به مرزها و آبهای آزاد جهت صادرات نزدیکترند.
هر چقدر تهران بزرگتر شود مطمعنا کنترل و مدیریت آنهم سخت تر است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا