یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس جمعیت هلال‌احمر پل‌دختر گفت: با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر پل‌دختر، عروس و داماد گرفتار در برف و کولاک در این شهرستان از مرگ حتمی نجات یافتند.
به گزارش یافته، "علی کیانی" روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طی تماس تلفنی به فوریت‌های امدادی شهرستان پل‌دختر مبنی بر گرفتار شدن عروس و داماد در برف و کولاک در محور آزادراه پل زال - خرم‌آباد بلافاصله نیروهای امداد و نجات پایگاه کوهستانی جمعیت هلال‌احمر پل‌دختر مستقر در این محور به محل اعزام شدند.
وی گفت: امدادگران هلال‌احمر توانستند با تلاش یک ساعته عروس و داماد گرفتار در برف و کولاک را در منطقه قلعه نصیر واقع در محور آزادراه پل زال - خرم‌آباد از مرگ حتمی نجات دهند.
به گزارش ایرنا از نیمه‌های شب پنجشنبه بارش برف در اکثر نقاط لرستان آغاز و منجر به مسدود شدن راه‌های بیش از 500 روستا و همچنین آزادراه خرم‌آباد - پل زال شد.
آزادراه خرم‌آباد و بسیاری از مسیرهای روستایی با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده است.
به گفته کارشناسان هواشناسی میزان بارش برف در برخی ارتفاعات استان به یک متر رسیده است.

امدادرسانی به 3 هزار 337 نفر توسط هلال‌احمر لرستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: از ابتدای برف و کولاک پدید آمده در لرستان به 3 هزار و 337 نفر امدادرسانی شده است.
صارم رضایی اظهار کرد: از صبح دیروز که برف و کولاک به صورت فراگیر در نقاط مختلف لرستان شروع شده است به طبع آن امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان نیز خدمات‌رسانی خود را بصورت گسترده به مردم عزیز آغاز کرده است.
وی افزود: 265 نیروی امدادی فعالیت خود را در قالب 55 تیم عملیاتی برای کمک‌رسانی آغاز کرده‌اند که با تلاش شبانه‌روزی به مردم و حادثه دیدگان ارائه خدمات می‌کنند.
 مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد: طی مدت یادشده 35 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی ست نجات و 11 خودروی کمک دار در همه نقاط استان پراکنده شده‌اند و هرکجا که احساس نیاز شود حضور می‌یابند.
رضایی گفت: توزیع اقلامی نظیر فانوس، چراغ والور، ست ظروف آشپزخانه، کنسرو، قند، نان، پتو، بیسکویت، آب‌معدنی، کشمش، خرما و کلمن آب به افراد حادثه دیده از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر لرستان در برف کولاک بوده است.
وی افزود: در طی این مدت 171 نفر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اسکان اضطراری داشته‌اند و به مصدومیت 68 نفر نیز رسیدگی شده که 3 مورد آن به مراکز درمانی انتقال داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از آماده‌باش کامل عوامل امدادی لرستان تا پایان برف و کولاک به وجود آمده خبر داد و گفت: شماره 112 ندای امدادی جمعیت هلال‌احمر به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 لراصالت مردمان ایرانی 1395-11-09 22:17
ای عروس دوما بد شانش.د ای اول زنه ایشو خدا و دادشو برسه.///خوش بخت بووویت.خرم آباد پایتخت سرزمینی ایران.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا