یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان در همایش اقتصاد مقاومتی (صادرات، توسعه پایدار) گفت: اصل 44 قانون اساسی می‌توانست باعث دگرگونی اقتصاد کشور شود که این گونه نشد و امیدواریم اقتصاد مقاومتی خلاء اصل 44 را پُر کند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" با اشاره به اجرای ضعیف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: متاسفانه در این اصل اموال دولت دوباره به دولت و تفکر دولتی واگذار شد و از این رهگذر چیزی عاید کشور نشد.
بازوند با ابراز امیدواری نسبت به این که اقتصاد مقاومتی خلاء اصل 44 را پُر کند، افزود: تنها، زمانی این اتفاق می‌افتد که اقتصاد مقاومتی تبدیل به گفتمان مردمی شود و نقش بسیج در این مسیر بسیار مهم و پُررنگ است.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد نقد و بررسی همه‌ی کارشناسان و نخبگان قرار گرفته و چکش‌کاری شده است، گفت: بعد از انقلاب تنها موردی که همه‌ی ارکان نظام در مورد آن اجماع دارند، همین اقتصاد مقاومتی می‌باشد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه ماحصل این اجماع، ابلاغ 24 اصل از سوی مقام معظم رهبری بوده است، عنوان داشت: 11 اصل از این اصول 24 گانه، بر مردمی بودن اقتصاد تاکید دارد.
هوشنگ بازوند با تاکید بر اصل درون‌زا و برونگرا بودن اقتصاد بیان داشت: متاسفانه هنوز تولید کالا در کشور و استان بر اساس نیازسنجی بازار صورت نمی‌گیرد و لازم است همه دست به دست هم بدهیم و این ایرادات جزیی را برطرف نماییم.
بازوند با تاکید بر اینکه سرمایه جریان سیالی است که راه خودش را پیدا می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز نسبت به سرمایه‌گذار تفکر خوبی وجود ندارد.
وی به نامه‌ی امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: چرا ما توصیه‌های حضرت علی به مالک اشتر را در مورد بازرگانان و تولیدکنندگان الگوی خودمان قرار نمی‌دهیم؟
هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم برطرف نمودن موانع سر راه بخش خصوصی اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه به سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردتومانی در سال نیازمندیم؛ این در حالی است که از سال‌های گذشته هم با مشکلات و مطالباتی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه استان لرستان 20 سال در زیرساخت‌ها عقب است، تاکید کرد: امروز باید هم به دنبال تقویت زیرساخت‌ها باشیم و هم سرمایه جذب نماییم و کار دشواری در پیش داریم.
استاندار لرستان با بیان اینکه با وجود مشکلاتی که در حوزه‌ی زیرساخت‌ها داریم، نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید سرمایه جذب کنیم، گفت: برداشتن موانع توسعه و پیشرفت، هزینه دارد و روزی نسلی از لرستان باید این هزینه را پرداخت کند.
هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه‌ی استان، وضعیت انباشت سرمایه در بانک‌هاست.
وی افزود: امروز 40 درصد منابع استان در اختیار بانک‌های خصوصی است که فقط 19 درصد آن را توانسته‌ایم در حوزه‌ی توسعه‌ی استان به کار بگیریم.
استاندار لرستان تصریح کرد: علی‌رغم همه‌ی مشکلات ناامید نیستیم و معتقدیم شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و ضروری است حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی را تقویت کنیم که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم بگوییم در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم.


دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1395-10-15 19:10
برعکس جناب استاندارمردم اصلاامیدوارنیست ند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا