یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه خبر داد.
http://yaftenews.ir/images/93/94-1/hoseynselahvarzi.JPGبه گزارش پایگاه خبری یافته، حسین سلاح‌ورزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه از جمله مشکلات بخش اقتصادی کشور همواره این موضوع بوده که بین ظرفیت‌های موجود دانشگاه و بخش صنعت ارتباط و تعامل دو سویه و مؤثری وجود نداشته، در نظر داریم با همکاری دانشگاه‌ها همایش تعامل صنعت و دانشگاه را در اوایل سال آینده برگزار کنیم.
سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه در جوامع توسعه‌یافته، برآیند فعالیت دانشگاه‌ها خودش را در صنعت نشان می‌دهد، اظهار داشت: این در حالی است که در کشور خودمان این ارتباط برقرار نشده و تعامل سازنده‌ای بین دو بخش شکل نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته بخشی از بودجه‌ی دستگاه‌های مختلف به امر پژوهش اختصاص می‌یافت، افزود: متاسفانه هم در این حوزه و هم در حوزه‌ی پروژه‌های تحقیقاتی انجام‌شده در دانشگاه‌ها فقط بخش اندکی از آن به حال صنعت کشور مفید بوده است.
سلاح‌ورزی به اضلاع مثلث تعیین‌کننده‌ی دولت و حاکمیت، بخش خصوصی و صنعت و دانشگاه و پژوهشگران اشاره کرد و بیان داشت: فراهم نمودن زمینه‌ی تعامل و همگرایی این سه ضلع می‌تواند منجر به تحقق امر توسعه در کشور شود.
‌نایب‌رییس اتاق ایران با تاکید بر اینکه قرار نیست این همایش، یک کنفرانس پژوهشی باشد، تصریح کرد: هدف ما این است که خارج از روش‌های مرسوم گذشته، یک کار کاربردی و اجرایی انجام بدهیم تا نقطه‌ی شروعی برای انجام یک کار واقعی و مفید باشد.

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1395-10-12 17:53
مگر قرار نبود امسال همایش بین المللی (لرستان مقصد گردشگری)در خرم آباد برگزار شود؟پس چه شد؟!چرا این همه جاذبه های توریستی در لرستان به منبع درآمد و اشتغال زایی تبدیل نمی شوند؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا