یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کمیسیون فرهنگی شورای شهر چندی پیش موضوع اجرایی کردن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را در خرم‌آباد مطرح کرد و یک‌بار هم این طرح اجرایی شد.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در گفت‌و‌گو با همشهری در این باره می‌گوید: برای اجرایی شدن چنین طرحی شعار دادن کافی نیست و باید اقدامات عملی صورت گیرد. ما به عنوان مسئول باید در صدد انجام اقدامات لازم باشیم تا مردم نیز در انجام فعالیت‌های اجتماعی وارد عمل شوند.
«رستم کوشکی» اظهار می‌کند: اکنون ترافیک و استفاده بیش از حد مردم از خودروهای شخصی به یکی از مهم‌ترین معضلات شهری تبدیل شده و در اغلب شهرها مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است. اجرای طرح‌های موثری همچون «یک روز بدون خودرو در هفته» دارای اثرگذاری بسیاری بوده و کمک شایانی به کاهش معضل ترافیک شهری خواهد کرد.
کوشکی با اشاره به دیگر مزیت‌های اجرای این طرح، می‌افزاید: روزانه هزینه‌های سرسام‌آوری بابت تردد خودروهای شخصی بر دوش شهر تحمیل می‌شود به همین دلیل اجرای این طرح می‌تواند زمینه را برای کاهش هزینه‌ها حداقل طی یک روز در هفته مهیا کند.
رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر خرم‌آباد بیان می‌کند: اجرای طرح یک روز بدون خودرو در هفته می‌تواند تأثیرگذاری زیادی با ایجاد فرهنگ‌سازی بابت استفاده نکردن از خودروهای شخصی داشته باشد و نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط جامعه خواهد داشت. اکنون این طرح در برخی از استان‌های کشور اجرا شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن در شهر خرم‌آباد باشیم.
وی می‌گوید: در نظر داریم با هماهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری شرایط را برای اجرای این طرح در مرکز استان مهیا کنیم. البته برای عملیاتی کردن این طرح بسیار مهم باید سازمان‌های دولتی نیز وارد عمل شوند و تا زمان ارائه بخشنامه‌ها زمینه را برای این هدف آماده کنند.
کوشکی ادامه می‌دهد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، صداوسیما، استانداری، شهرداری و دانشگاه‌ها با همیاری هم شرایط را برای اجرای این طرح مهیا کنند زیرا ظرفیت لازم برای تحقق آن در خرم‌آباد وجود دارد.

تنها روز خلوت سال و خواب شیرین خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 آرمین 1395-09-29 12:43
خیلی هم عالی
نقل قول کردن
#2 اکبر ظهرابی 1395-09-29 15:54
حتما سه شنبه ها کار راننده تاکسیها و اژنسها سکه میشه.هر مسیر را 5 برابر حساب کنند.
نقل قول کردن
#3 عباس 1395-09-29 17:38
طرح خیلی خوبیه و شهرداری باید بدونه که غیر از کارهای عمرانی و نظافت شهری که صد البته در آن خیلی موفق نیست و ایرادات بسیاری بر آن وارد می باشد یک وظیفه مهمتر دارد و ان برنامه ریزی برای کارهای فرهنگی و استفاده از قابلیت های سمن ها می باشد شهر علاوه بر ظاهر و جسم دارای روح هم هست که متاشفانه در خرم اباد روح شهری مغفول واقع شده است. از مردم و ظرفیت های فکری آنها با یک فراخوان عمومی استفاده کنید مطمئن باشید مردم مشاورانی با استعداد های قابل توجه و بی جیره و مواجب برای شهرداری خواهند بود هستند شهروندانی که برای شهر دل بسوزانند.
سپاس....
نقل قول کردن
#4 برزو 1395-09-30 00:05
بنظرم خیابان های حافظ و انقلاب را تعریض کنند و در شهدا و مطهری و انقلاب و سبزه میدان پارکینگ طبقاتی احداث کنند و خط واحد در بلوار شصت متری راه اندازی کنند
نقل قول کردن
#5 محمددریکوندی 1395-09-30 07:03
برای کاهش ترافیک طرح زوج و فردا اجرا بشه بهتره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا