یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: بیش از ۵۰ هزار پرونده مطالبات بانکی در استان لرستان در نوبت رسیدگی قرار دارد.
به گزارش یافته به نقل از تسنیم، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه ارزشیابی قضات لرستان که با حضور دادستان انتظامی قضات کشور و معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد اظهار داشت: مردم استان لرستان از قدیم‌الایام در وفاداری به‌نظام، دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی پیش‌قدم بوده و این مردم 100 درصد شیعی در دوره جنگ بیشترین دفاع را از کشور و سرزمین خودشان به عمل آوردند.
وی به دلاوری‌های مردم لرستان از کشور در دوران هست سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: استان شهیدان زیادی تقدیم انقلاب کرده و محرومیت‌های زیادی را متحمل شدند و اکنون نیز محرومیت‌ها در استان محسوس است.
 
آمار بیکاری لرستان در صدر بیکاری کشور قرار دارد
رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: متأسفانه توسعه اقتصادی بعد از جنگ سبب ضرر به استان شد چرا که در همه نقاط برخوردار کشور سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شد اما متأسفانه در استان لرستان بیکاری در صدر آمار کشور قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تقاضاهای مردم استان لرستان تقاضای اشتغال است، بیان کرد: مردم این استان نیازمند به خدمت هستند چرا که برای این انقلاب هزینه داده‌اند و از اموال و جان خو برای دفاع از کشور گذشته‌اند.
بدری تصریح کرد: در ابتدای ورود به استان لرستان چند برنامه برای فراهم شدن سرمایه‌گذاری در استان لرستان در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه امنیت را برقرار و جلوی زیاده‌خواهی‌ها و امتیاز طلبی‌های برخی از افراد را گرفتیم و دست آن‌ها را در این رابطه قطع کردیم تا سرمایه‌گذار با کمترین هزینه بتواند در این استان سرمایه‌گذاری کند.
 
بسیاری از کارخانه‌های لرستان در مرز ورشکستگی قرار دارند
وی به مشکلات و فقر در استان لرستان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در شرایط تحریم، رکود و مشکلات اقتصادی رغبتی برای سرمایه‌گذاری ندارند و امروز نیز بسیاری از کارخانه‌های لرستان در مرز ورشکستگی قرار دارند.
رئیس کل دادگستری لرستان به لزوم احیا کارخانه‌های راکد استان تأکید کرد و اظهار داشت: دادگستری لرستان برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان لرستان پیش‌قدم بوده است.
وی افزود: برای رفع مشکل واحدهای تولیدی استان لرستان جلسات متعددی برگزار شده است تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی و مشکلات برطرف شود.
بدری یکی دیگر از فعالیت‌های دادگستری استان را حمایت از اموال عمومی دانست و عنوان کرد: دادگستری لرستان در این زمینه نیز پیش‌قدم بوده و توانسته با حفظ استقلال خود و پشتیانی از عملکرد مسئولان دولتی جلوی تصرفات و اموال عمومی را بگیرد.
 
20 کیلومتر از منطقه گردشگری کهمان رفع تصرف می‌شود
وی به رفع تصرف اراضی منطقه گردشگری کهمان در شهرستان سلسله اشاره و بیان کرد: با پشتیبانی از دستگاه‌های ذی‌ربط هفت کیلومتر از مسیر رودخانه کهمان را رفع تصرف شد و 20 کیلومتر دیگر آن نیز هفته آینده رفع تصرف می‌شود.
رئیس کل دادگستری لرستان مقاومت و ایستادگی در برابر تصرف‌ها را یکی از اقدامات مؤثر دادگستری لرستان دانست و گفت: دستگاه‌های لرستان باید صرف‌نظر از فشارها و تهدیدات از طرف مقامات، مسئولان، نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه مسئله پیشگیری در دستور کار دادگستری لرستان قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر یک مدیرکل نتواند در حوزه کاری خود تصمیم درست اتخاذ کند و تابع فضا، تهدید و فشار مقامات بالا باشد به طور یقین در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کند.
بدری گفت: به قضات دادگستری استان تأکید کرده‌ایم که از فضاهای سیاسی، باندبازی‌ها و جناح‌بندی‌ها فاصله بگیرند که خوشبختانه این امر سبب شده تا دادگستری لرستان به عنوان مؤثرترین دستگاه در برگزاری انتخابات سالم در استان محسوب شود.
 
فضای سیاسی نباید بر پرونده حاکم باشد
وی خاطرنشان کرد: فضای سیاسی نباید بر پرونده حاکم باشد چون اگر این فضا حاکم شود از مسیر عدالت خارج می‌شویم.
رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: با توجه به نظارت‌های انجام شده طی چند سال گذشته یک پرونده جنجالی و ملی در استان لرستان تشکیل نشده است.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد قضات لرستان بومی هستند، افزود: علی‌رغم اینکه لرستان یک استان سنتی است قضات به دور از طایفه‌گرایی اقدامات خود را در استان انجام می‌دهند.
بدری عنوان کرد: قانون باید توسط دستگاه قضا اجرا شود چرا که مردم از دستگاه قضا توقع و انتظارت زیادی دارند.
 
224 قاضی در استان لرستان فعالیت دارند
وی به فعالیت 224 قاضی در سطح استان لرستان اشاره کرد و گفت: در استان 10 دادگستری، هفت دادگاه بخش و 12 شعبه تعیین نظر وجود دارد.
رئیس کل دادگستری لرستان در رابطه با پرونده مطالبات بانکی در استان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 50 هزار پرونده در استان در نوبت رسیدگی قرار دارد.
وی اظهار داشت: دولت برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها بخش‌نامه می‌دهد که بانک‌ها به‌طور حتم تسهیلات پرداخت کنند و از آنجا شرایط ضمانت تسهیل شده است مشکلاتی در بازپرداخت به وجود می‌آید و انتظار دارند که ما با پر کردن زندان‌ها مطالبات آن‌ها را وصول کنیم بنابراین باید گفت وقتی دولت چنین طرحی را اجرا می‌کند گرفتاری آن برای دستگاه قضا است.
 
تجلیل از 16  قاضی برتر لرستان
۱۶ قاضی برتر استان لرستان با حضور دادستان انتظامی قضات و معاون دادسرای انتظامی کشور تجلیل شدند.
16 قاضی برتر استان لرستان امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی دادستان انتظامی قضات، رنجبر معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات، بدری رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان دستگاه قضا تجلیل شدند.
 سید رحیم کاظمی معاون قضایی دادگستری لرستان در این مراسم اظهارداشت: در استان لرستان سالانه بیش از هزار پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که این امر حاصل تلاش مجموعه دادگستری‌ها، دادگاه‌های تجدید نظر و سایر دستگاه‌های قضایی است.
وی مهمترین نقش دستگاه قضایی را اجرای عدالت در جامعه دانست و افزود: دستگاه قضایی استان در کنار سایر نهادها و ارکان نظام به خوبی در این زمینه عمل کرده است.
معاون قضایی دادگستری لرستان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های دستگاه قضا اعمال نظارت بر کار همکاران است که در این راستا با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی شده در طول سال ارزشیابی و نظارت آموزشی به تناسب کار انجام می‌شود.
وی بیان کرد:در راستای حقوق شهروندی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال همه شعب و واحدهای قضایی با دقت و جدیت تمام بازرسی و نظارت اعمال می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 ایمان 1395-09-25 17:11
درود بر شما که آمار واقعی اعلام می کنید . من همون موقع که شما رو توی برنامه شونشيني افلاک دیدم حدس زدم آدم خوبی هستين
نقل قول کردن
#2 شهرام 1395-09-25 17:16
بدبخت ای جونابیچاره.
نقل قول کردن
#3 اکبر ظهرابی 1395-09-25 18:50
من از این قسمتی که جناب بدری فرمودند قاضی باید بدور از فضای سیاسی و طایفه گرایی باشد واقعا لذت بردم.
نقل قول کردن
#4 جوان 1395-09-25 20:19
مگه کارخانه هم داره لرستان ؟؟

جوانان ما دارن در استان های بزرگ و صنعتی ظلم تحمل میکنند حتی کارهای کوچیک میکنند برای کسب درامد حلال

ولی مسیولین در خواب به سر میبرند
نقل قول کردن
#5 ح ج 1395-09-25 20:23
آمارهای ضد و نقیض باعث بی اعتمادی شده و متسفانه باعث شده به آمارهای صحیح نیز به چشم بی اعتمادی نگاه شود. در آمار اخیر استان لرستان در صدر بیکاری معرفی شده، به عبارت بهتر در انتهای جدول از لحاظ اشتغال قرار دارد. این در حالیست که یکی از مسولان استانداری در جلسه ای اعلام نمود که استان لرستان 15 مرتبه ارتقاء یافته است.
نقل قول کردن
#6 همت 1395-09-25 20:26
گرچه جناب رئیس دادگستری دیدگاههای خوبی در مورد مشکلات اجتماعی استان دارند و بدون سیاسی کاری انها را بیان می کند اما در حوزه مسائل قضایی هم مشکلات زیادی داریم که باید رسیدگی شود بخصوص حق کشی توسط معدودی قضات
نقل قول کردن
#7 لرستانی 1395-09-25 23:48
کاملا طبیعی است چون در لرستان نیروی تحصیلکرده فراوان وجود دارد اما سرمایه برای کار نیست و این سرمایه را باید دولت و بخش خصوصی تأمین کند.الان متأسفانه ما طرحها و پروژه هایی داریم که چندین سال است که هنوز تکمیل نشدند مثل کارخانه سیمان که دوازده سال است تکلیفش معلوم نیست یا نیروگاه برق لرستان یا مجتمع پانصد هزار تنی فولاد لرستان یا شهرک صنایع پتروشیمی یا سدهای استان یا طرح دیتا سنتر مخابرات و…چرا این طرحها دنبال نمیشوند؟پایین آمدن صوری نرخ بیکاری هم بدلیل مهاجرت جوانان تحصیلکرده به استانهای صنعتی است
نقل قول کردن
#8 مهندس رضا 1395-09-26 09:22
همه از این شهر فراری اند به سوی شهرهای دیگر .این که میگن سواد ندارند. مهارت ندارند.تخصص ندارند همش دروغه.زیر ساخت فراهم کنید خرم آباد یکی از بهترین کلانشهرهای آبادوخرم ایران میشود.لرها وابسته نیستند.
نقل قول کردن
#9 لربزرگ 1395-09-26 09:24
کارآفرین خرم آباد و لرستان کم دارد.
نقل قول کردن
#10 برزو نعمتی 1395-09-26 16:56
به نقل از لربزرگ:
کارآفرین خرم آباد و لرستان کم دارد.

عزیز من ما هم منابع طبیعی داریم هم نیروی تحصیلکرده جوان ولی سرمایه برای کار نیست.آیا مردم عادی میتونن بزرگراه بسازند یا راه آهن؟؟؟چطوره الان شهرک صنعتی بم اون همه خرجش کردند؟گرمسار هشتاد هزار نفر جمعیت داره بعد هشت شهرک صنعتی مجهز داره.هم مسولان باید فعال باشند و بخواهند و هم دولت باید کمک کنه چون سرمایه دست دولته
نقل قول کردن
#11 هادی 1395-09-26 17:11
استان ما ۶۸ آبشار داره هشتصد و پنجاه هزار هکتار زمین داره و دوهزار کیلومتر رودخانه داعمی داره ولی سد بزرگ و استاندارد برای مهار آب نداره.روزی دوازده هزار بشکه نفت از پلدختر به پالایشگاه شازند صادر میشه ولی پالایشگاهی که سال ۸۹ توسط دکتر صابری استاندار وقت استان به زمین زده شد هنوز کاری صورت نگرفته.در لرستان صد و بیست هزار دانشجو در حال تحصیل هستن و صد و سی و دو هزار تحصیلکرده بیکار داریم یعنی ما نیروی انسانی دانشگاه رفته داریم اما نه شرکتهای بزرگ فعالیت دارند و نه زیرساخت ها تکمیل است که سرمایه گذار بیاید و کارآفرینی بکند.الان در شهرهای حاشیه کویر با آب همین استان ما چه چیزها که نساختند.مردم و مسولان و نمایندگان ما باید از مجرای قانونی به دنبال مطالبات مردم و حل معضل بیکاری باشند نخبگان ما باید به دنبال معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشند.خواهش میکنم بجای بحثهای فرساینده و مجادلات بیحاصل تیره و طایفه ای به فکر رونق و شکوفایی اقتصادی باشید
نقل قول کردن
#12 روشنی 1395-09-26 17:14
نماینده خرم آباد آقای بیرانوند در کمیسیون آموزش است خواهش میکنیم از ایشان که به فکر تأسیس و احداث ساختمان و دانشکده جداگانه و مستقل برای دانشجویان ادبیات و علوم انسانی باشند.دانشگاه لرستان تنها دانشگاه ایران است که ساختمان جداگانه و مستقل برای دانشجویان دانشکده انسانی ندارد.
نقل قول کردن
#13 گوهری 1395-09-26 17:17
به نقل از ایمان:
درود بر شما که آمار واقعی اعلام می کنید . من همون موقع که شما رو توی برنامه شونشيني افلاک دیدم حدس زدم آدم خوبی هستين

سال ۸۹ لرستان را از لیست استانهای محروم جدا کردند و هیچ کدام از نمایندگان و مسولان استان اعتراضی نکردند.به استانهای محروم یک بودجه ویژه ای سالانه پرداخت میشود که لرستان هم از آن محروم شد.طبق کتاب جمعیت شناسی ایران نوشته دکتر مژده کیانی صفحه ۲۰۱ لرستان رتبه نخست بیکاری و مهاجرت را دارد
نقل قول کردن
#14 رضا 1395-09-26 22:05
چرا با وجود این همه جوان بیکار ساختمان میلیاردی برای استانداری ساخته می شود؟این چه دردی از جوانان حل می کند؟
نقل قول کردن
#15 اصغر دریکوند 1395-09-26 23:18
انصافا از حرفهای آقای بدری لذت میبرم در همه سخنرانی هایش و جلسات خبری اش تماما دنبال گوشزد به مسولان اجرایی هست اما جناب بدری کو گوش شنوا ما دیگه عادت کردیم که شرکتهآ تعطیل شدند و کسی نیست پیگیر یک کاری شود که بشود ذخیره آخرتی براش من قسم میخورم هرکس برای این شهر کار عمرانی یا صنعتی بکند حتی دوبرابر. پول بگیرد ذخیره آخرتش هست شاید مسولی نداند که خانواده های داریم خدا شاهد هست از سه ماه هم یک کیلو گوشت نمیتوانند بخرد خدا شاهد هست خانواده بلدم برای شام ونهار بچه هاش باله میپزد جناب بدری شما که دستت میرسد کاری بکن ماکه از دوستان اجرایی ناامید شدیم بنده که از سآل 8 از شرکتی حقوق نگرفتم چطور میخواهم نان آور خانه باشم فکری بحال این شهر بکنید بخدا اگر همه مسولین کشوری بدون بادیگارد توی خیابانهای خرم آباد راه بروند با دیده منت به استقبالشان میروند مردم خوب و قشنگی داریم اما مسولآنی که دنبال کارهای روزمره هستند داریم کسی بفکر تفکر نور این شهر نیست
نقل قول کردن
#16 مرتضایی.معلم بازنشسته. 1395-09-27 09:10
ضمن تشکر ازشماکه صادقانه مشکلات استان را بیان میکنید.مواردی دراجرای قانون وجوددارد.که برای بسیاری مشکل ایجاد کرده.نمونه آن.ضمانتهای بانکی.درحالیکه وام گیرنده در دادگاه به پرداخت بدهی خود به بانک محکوم گردیده اما دادگاه فقط ضامن را تحت تعقیب قرار میدهد.لطف کنید رسیدگی فرمایید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا