یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: دولت از افزایش نرخ ارز استقبال نمی‌کند و نمی‌خواهد با افزایش دلار، ریال بیشتری تأمین کند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمدباقر نوبخت" در جمع خبرنگاران افزود: درست است که هر مقدار دلار افزایش قیمت پیدا کند به ریال بیشتری تبدیل می‌شود و دولت پول بیشتری به دست می‌آورد اما دولت از افزایش نرخ ارز استقبال نمی‌کند.
http://yaftenews.ir/images/stories/portre/noobakht1.jpgوی گفت: علل افزایش قیمت ارز طی هفته گذشته علت‌های فصلی مثل پایان سال میلادی و همچنین مسافرت‌هایی چون اربعین را دارد و این عدد دلار بی‌ثبات است و کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: دولت تضعیف پول ملی را نمی‌خواهد و بانک مرکزی ابزارهای لازم برای کنترل نرخ ارز را در اختیار دارد.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کل کشور: با توجه به پیش‌بینی تورم 7 تا 8 درصدی بودجه امسال انقباضی و یا انبساطی نیست.
نوبخت با اشاره به اینکه بودجه کل کشور در سال 96، 10 هزار 85 میلیارد تومان تعیین شده است افزود: این حجم بودجه 10 و 9 دهم درصد رشد داشته است.
وی گفت: از کل رقم بودجه 371 هزار میلیارد تومان به بخش عمومی و 757 هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها، اختصاص یافت.
رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه عمومی برای دستگاه‌های اجرایی و دولتی در دو بخش منابع و مصارف است، ادامه داد: منابع بودجه عمومی 320 هزار میلیارد تومان است و 51 هزار میلیارد تومان نیز درآمدهای اختصاصی دستگاه‌هاست که ما در آن دخل و تصرف نداریم.
نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه منابع عمومی از سه محل تأمین و در سه محل مصرف می‌شود گفت: منابع عمومی که معادل 320 هزار میلیارد تومان است 159 هزار میلیارد تومان آن از درآمد (مالیات حقوق گمرکی) تأمین می‌شود.
نوبخت با اشاره به تأمین بودجه از دو بخش واگذاری سرمایه‌ای و فروش اوراق مالی ادامه داد: درآمد 1595852 هزار میلیارد تومان و واگذاری سرمایه‌ای 1161394 هزار میلیارد تومان است که 111 هزار میلیارد تومان آن از فروش نفت و مابقی از فروش اموال منقول و غیرمنقول تأمین می‌شود.
وی گفت: معادل 442774 هزار میلیارد تومان نیز اوراق فروخته شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصارف بودجه 319 هزار میلیارد تومانی بخش عمومی افزود: 236 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه‌ای اختصاص می‌یابد 62 هزار و 700 میلیارد تومان برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به کار می‌رود (جایگزینی سرمایه‌ای که فروخته شده است).
نوبخت با اشاره به اینکه سال آینده باید اوراق فروخته‌شده را خریداری کنیم، گفت: سال آینده 21 هزار میلیارد تومان از اوراقی که امسال و سال‌های قبل فروخته شده است باید خریداری و از دور خارج کنیم.
وی با اشاره به لزوم دادن امتیاز به واحدهای تولیدی برای فعالیت بهتر ادامه داد: در صورت بهتر شدن اوضاع واحدهای تولیدی ما می‌توانیم مالیات بیشتری دریافت کنیم اما با توجه به وضعیت فعلی این واحدها و برای دریافت مالیات سقف وجود دارد.
نوبخت در خصوص هزینه‌های جاری در سال 96 افزود: ما برای رفاه اجتماعی 72 هزار و 400 میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد که این رفاه شامل بهزیستی، کمیته امداد و بیمه‌های اجتماعی یعنی آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند که دولت برای رشد اقتصادی که دنبال می‌کند این بخش را فراموش نخواهد کرد. بنابراین بخش عمده پول دولت در این بخش است.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: در بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده در نظر گرفته شده است.
نوبخت در ادامه تصریح کرد: در بازار کار عرضه نیروی کار و تقاضا برای کار باید با هم تناسب داشته باشد ولی در حال حاضر عرضه نیروی کار به شدت در حال افزایش است و نرخ مشارکت مردان و زنان در این عرصه بالاست.
وی ادامه داد: در گذشته با ایجاد 314 هزار فرصت شغلی در سال جمعیت جویای کار پاسخ داده می‌شد اما در حال حاضر با وجود ایجاد 750 هزار فرصت شغلی هنوز متقاضی کار وجود دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به عشایر، جوانان و روستاها در نظر گرفته شده است.
 
افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلین
نوبخت با اشاره به افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلین گفت: بازنشستگان قبل از اجرای قانون خدمات کشوری حقوق پایین دارند و ما برای متعادل شدن حقوق بازنشستگان باید حقوق افرادی را که دارای حقوق پایین هستند، افزایش بدهیم.
وی ادامه داد: این اقدام 14 هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه دارد که 10 درصد 140 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب حقوق بازنشستگان و شاغلین است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سازمان برنامه و بودجه می‌تواند تا 10 درصد در جاهای مختلف بودجه جابجایی داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 47 هزار و 300 میلیارد تومان به آموزش و تحقیقات اختصاص دادیم و این امر سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است.
نوبخت در ادامه تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری این جنس هزینه کردن نوعی سرمایه‌گذاری است.
وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه نیروی انسانی هستیم و در این صورت جامعه در جهت رشد گام برمی‌دارد.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه افزود: توسعه در کشور فقط توسعه اقتصادی نیست بلکه توسعه علمی، توسعه اجتماعی، توسعه انسانی، توسعه سیاسی، توسعه فرهنگی، توسعه امنیتی و توسعه دفاعی را هم داریم و باید به آن توجه کنیم.
نوبخت ادامه داد: با توجه به نوع نگاه خصمانه‌ای که برخی از کشورهای زورگو دارند ما باید بعد امنیتی و نظامی خود را هم در نظر بگیریم.
وی افزود: سومین منبع یا محل مصرف بودجه ما دفاع و امنیت است که ظرفیت کشور ما در امنیت ایجاب می‌کند تا ناامنی در کشور نباشد.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: موضوع سلامت بعد از موضوع امنیت مهم‌ترین مسئله بودجه سال آینده است.
نوبخت با اشاره به اینکه بودجه رفاه اجتماعی از 37 هزار میلیارد تومان به 72 هزار میلیارد تومان رسیده است افزود: این رقم 93 درصد رشد داشته است.
وی گفت: دولت در زمینه آموزش و تحقیقات بودجه خود را از 21 هزار میلیارد تومان به 47 هزار میلیارد تومان رسانده که این رقم به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بودجه سال آینده در قالب سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی نوشته شده است.
نوبخت ادامه داد: متأسفانه افرادی از دولت انتقاد می‌کنند که دولت گزارش عملکرد ارائه نمی‌دهد اما ما سه جلد گزارش عملکرد برای سال 94 ارائه کردیم و تمامی برنامه‌های خود را اعلام کردیم.
وی افزود: امسال هم هنوز به پایان نرسیده تا ما گزارش عملکرد خود را ارائه دهیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما باید بودجه سال آینده را بر اساس برنامه آن سال تعیین کنیم و ما دو جلد برنامه برای سال 96 ارائه کرده‌ایم.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه مهم‌ترین نکته بودجه سال آینده را این طور عنوان کرد: ما باید بر اساس قیمت تمام شده فعالیت‌هایی که دستگاه‌ها انجام می‌دهند پول ارائه دهیم.
نوبخت افزود: 10 هزار میلیارد تومان از منابع را برای 4 موضوع مهم محیط‌زیست، آب، فاضلاب و حمل‌ونقل ریلی در نظر گرفته‌ایم و برنامه ویژه‌ای برای آن‌ها داریم تا به بحران نرسند.
نوبخت در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: برای رفع آلودگی هوا از سال گذشته خروج 90 هزار تاکسی فرسوده در دستور کار دولت بود که تا امروز حدود 34 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج کردیم.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: ما برای رفع آلودگی هوا از سال گذشته اقدامات متعددی انجام دادیم که خروج خودروهای فرسوده از حمل و نقل عمومی یکی از اقدامات ذکر شده بود.
وی ادامه داد: خروج 10 هزار وانت اسقاطی از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار دولت قرار دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ریزگردها را نیز یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا دانست و گفت: برای مقابله با ریزگردها 150 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم.
نوبخت افزود: برای برنامه‌ریزی در شهرستان‌ها ردیف اعتباری برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای آن‌ها داشته باشیم.
وی درباره بازپرداخت بدهی‌های دولت گفت: تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب انتشار صکوک اجاره تا سقف 5 هزار میلیارد تومان، انتشار اسناد خزانه اسلامی تا سقف 7 و نیم هزار میلیارد تومان و انتشار اوراق مشارکت و صکوک تا سقف 20 هزار میلیارد تومان برای این اقدام در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: آثار کلان اقتصادی در زمینه رشد اقتصادی 7.7 دهم درصد، در زمینه نرخ تورم 7.6 دهم درصد و در زمینه رشد نقدینگی 19 درصد اعلام شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

دیدگاه‌ها  

#1 یاراحمدی 1395-09-15 15:47
به خیالم برای اشتغال جوانان تحصیلکرده بیکار لرستان اختصاص داده شده!!!جوانی که دانشگاه رفته و دو سالم سربازی کرده برای مملکتش داشتن شغل به نظر من حقشه.ولی چون تمام کارخانجات و صنایع مادر متمرکز شدن در چند کلانشهر براحتی کار گیر نمیاد بنظرم دولت باید به تمام مراکز استانها برسه نه فقط چند شهر تا مشکل بیکاری حل بشه
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-09-15 16:54
این نرخ تورم 7~8 خیلی خنده است ما می بینیم همه کالاهای اساسی گران شده اند یا وزن بسته کم شده است حمل و نقل و اجاره مسکن بیداد می کند باز می گویند نرخ تورم کاهش پیدا کرده است آقا الان دیگه اکثر ملت دو کلاس سواد دارند جوک نگویید
نقل قول کردن
#3 جوان 1395-09-15 19:03
تورم چند درصده ؟؟/ افزایش حقوق چند درصد

با 10 درصد پول که مالیات و غیره و غیره ازش کم میکنن

نمیشه یک کیسه برنج خرید

بر چه اساس 10 درصد
نقل قول کردن
#4 اسی 1395-09-16 08:30
هرچی آدم خودشو کنترل می کنه که چیزی نگه بازم نمیشه .
این آقای نوبخت ملت رو ببخشید ساده گیر آورده

یکماه دیگه هم چنان با آب و تاب از مبلغ 650 تومن عیدی کارمندان حرف میزنه که دل آدم غش و ضعف میکنه
نقل قول کردن
#5 ویسکرمی 1395-09-16 13:01
پدر من پس از سی سال خدمت در اداره ای دولتی بازنشست شد و حقوقش از ۱ میلیون و هشتصد شد ۱ میلیون و صد.اعتراض کردیم گفتن دستور از دولته که با حداقل حقوق بازنشست بشه.خدا خیرشون بده یعنی اینجوری میخان سرپوش بزارن رو حقوق نجومی؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا