راهاندازی کمربندی جنوبی الیگودرز تا پایان آذرماه
کمربندی جنوبی شهرستان الیگودرز حداکثر تا پایان آذرماه راهاندازی شود.
به گزارش نیوز الیگودرز، در بازدید نماینده الیگودرز و مدیرکل راه شهرسازی استان لرستان که با حضور پیمانکاران چهارخطه الیگودرز- داران و الیگودرز – خمین و همچنین مدیران امور برق و راه و شهرسازی برگزار شد، موانع و مشکلات قرارداد پیمانکاران کمربندی جنوبی بررسی و نسبت به رفع آنها و تسریع در اجرای طرحهای مذکور تأکید شد.
بر اساس این گزارش خدابخشی دلیل حذف اجرای کانال بین چهارخطه الیگودرز – خمین و همچنین بلوار مسیر بیمارستان شهید ولیان را از مدیر کل راه و شهرسازی جویا شد که علیعلیخانی عنوان داشت اجرای بلوار در تعهدات شهرداری است و از کانال بین چهارخطه الیگودرز به خمین هم اظهار بیاطلاعی نمود!
این در حالی است که طبق نقشههای اولیه و قرارداد پیمانکار قبلی احداث بلوار و پیادهرو در مسیر بیمارستان از تعهدات اداره کل راه و شهرسازی است و در رابطه با بیاطلاعی مدیر کل راه و شهرسازی هم روشن ریاست راه و شهرسازی الیگودرز گفت: اگر اعتبار داشته باشیم این طرح را انجام خواهیم داد اما متأسفانه ایشان و مدیر کل راه استان نگفتند که چه کسی باید پاسخگوی خسارت به آسفالت و تجمیع آبهای روان در مسیر و تصادفات باشد.
علیخانی گفت: از روزی که آمدهایم تنها به دنبال کار هستیم و بیشترین اقدامات در الیگودرز صورت گرفته است.
خدابخشی هم با اشاره به مشکلات حوزه راه الیگودرز گفت: اداره کل راه و شهرسازی حداکثر باید تا پایان آذرماه کمربندی جنوبی را راهاندازی نماید و در حوزه راههای الیگودرز و پیمانکار ما نظرمان بر انتخاب پیمانکاران بومی است اما متأسفانه برخی از این پیمانکاران کار را شروع نمیکنند.
سرلک مدیر امور برق الیگودرز هم به اجرای روشنایی مسیر بیمارستان اشاره نمود و گفت: اگر چه در حوزه اختیار ما نیست اما به جهت ضرورت اجرای طرح انجام روشنایی را عهدهدار شدهایم و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
دیدگاهها
گذشته این صحبت اشتباهی که در لرستان در چند سال اخیر رخ می دهد تخصیص بودجه عمرانی استان به طرح های ملی در حوزه راه سازی آیت و در حالی که الویت اصلی لرستان راه نیست بلکه نبود کارخانجات تولیدی است ما مشکل راه نداریم یا اینقدر حاد نیست که همه بودجه را صرف کنیم مخصوصا راه های ترانزیتی که وظیفه دولت است ایجاد کند و نباید از بودجه استان خرج کرد که متأسفانه چندین سال است این اشتباه تکرار میشود به قول خودمون طرف نان نداشت میرفت پیاز می خرید
اشتباهي هستي برادر من
اتصال الیگودرز به خوزستان در حال حاضر فاقد توجیه اقتصادی و اجتماعی است و نماینده محترم و جوان شهرستان باید همت خود را مصروف تکمیل جاده های در دست احداث و بهسازی و تجهیز آن ها بکند . اگر هم وقت کرد برای تقویت گردشگری سعی کند زیرساختهای مناسب برای آبشارهای آب سفید و چگان و گریت درست کند .
این طرح بزرگ در رشد و توسعه استان لرستان بسیار اهمیت دارد
شروع و استمرار توسعه در ایجاد زیر ساخت هاست
این یک زیر ساخت مناسب است که شاید مرهمی باشد بر زخم مردم محروم این مناطق و جبران خسارتی باشد بر طرح بزرگ قمرود که برای مردم این مناطق خشکی به بار آورده
راه اهن اصفهان به الیگودرز رو تکمیل کنند که به راحتی به خوزستان وصل می شوند چرا دوبار ه شروع پروژه های نیمه کاره که هیچ توجیه ساختاری نداره
به سمت مرکزی و الیگودرز و ومسجدسلیمان و بندرامام بره که مسیر ترانزیت شمال جنوب کوتاهتر بشه
شهر شما در بن بست قرار میگیردم بیایم ملی فکر کنیم.اینده متعلق به ازنا والیگودرزخواهد بود.300 کیلومتر مصرف سوخت وزمان کمتر به اید ان روز
۱:اصل جذب سرمایه جهت توسعه و اشتغال زایی و رفع محرومیت در مسیر بودن جاده اصلی بخصوص بین استانی هست
۲:احداث این جاده باعث تبادلات فرهنگی و اقتصادی بیشتر در سرزمینهای بختیاری و لر خواهد شد
۳:احداث این جاده حداقل ۲۰۰ کیلومتر فاصله اهواز و بنادر جنوبی به تهران را کاهش میدهد و صرفه جویی خوبی در سوخت و استهلاک خودرو خواهد شد
امیدوارم مسئولین پیگیر احداث جاده اصلی مسجدسلیمان به الیگودرز باشن