یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از احداث راه دسترسی به سد لیروک و اتصال الیگودرز به استان خوزستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" در جریان سفر به الیگودرز از مناطق محروم آخرین روستاهای شهرستان و هم‌مرز با استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان بازدید کردند.
وی با اشاره به برف‌گیر بودن جاده‌های دورافتاده شهرستان الیگودرز گفت: به‌منظور رفاه حال مردم منطقه، اداره کل راه و شهرسازی قرارداد به‌سازی و احداث جاده دسترسی از مرکز بخش به روستای دستگرد را حداکثر تا یک ماه دیگر با پیمانکار واجد شرایط و پس از طی مراحل مناقصه منعقد خواهد کرد.
بازوند ادامه داد: فاز اول طرح مطالعات احداث جاده جدید دستگرد به لیروک تا بهمن‌ماه سال جاری ارائه و سپس نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام خواهد شد.
استاندار لرستان اظهار داشت: با احداث این دو مسیر و بهسازی سایر نقاط صعب‌العبور، دسترسی به سد لیروک امکان‌پذیر شده و زمینه برقراری ارتباط زمینی و اتصال دو شهرستان الیگودرز و مسجدسلیمان استان خوزستان فراهم خواهد شد.
شایان ذکر است صبح امروز و مصادف با روز اربعین حسینی، استاندار لرستان به اتفاق جمعی از مدیران استانی و شهرستان الیگودرز، فرماندار، نماینده مردم الیگودرز و امام‌جمعه شهرستان به مناطق بسیار محروم بخش ذلقی الیگودرز سفر کردند؛ این سفر، دومین حضور بازوند در این منطقه محروم طی یک سال اخیر است و 80 درصد از مصوبات سفر قبلی تاکنون عملیاتی شده یا در حال اجرا است.




راه‌اندازی کمربندی جنوبی الیگودرز تا پایان آذرماه

کمربندی جنوبی شهرستان الیگودرز حداکثر تا پایان آذرماه راه‌اندازی شود.
به گزارش نیوز الیگودرز، در بازدید نماینده الیگودرز و مدیرکل راه شهرسازی استان لرستان که با حضور پیمانکاران چهارخطه الیگودرز- داران و الیگودرز – خمین و همچنین مدیران امور برق و راه و شهرسازی برگزار شد، موانع و مشکلات قرارداد پیمانکاران کمربندی جنوبی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها و تسریع در اجرای طرح‌های مذکور تأکید شد.
بر اساس این گزارش خدابخشی دلیل حذف اجرای کانال بین چهارخطه الیگودرز – خمین و همچنین بلوار مسیر بیمارستان شهید ولیان را از مدیر کل راه و شهرسازی جویا شد که علی‌علیخانی عنوان داشت اجرای بلوار در تعهدات شهرداری است و از کانال بین چهارخطه الیگودرز به خمین هم اظهار بی‌اطلاعی نمود!
این در حالی است که طبق نقشه‌های اولیه و قرارداد پیمانکار قبلی احداث بلوار و پیاده‌رو در مسیر بیمارستان از تعهدات اداره کل راه و شهرسازی است و در رابطه با بی‌اطلاعی مدیر کل راه و شهرسازی هم روشن ریاست راه و شهرسازی الیگودرز گفت: اگر اعتبار داشته باشیم این طرح را انجام خواهیم داد اما متأسفانه ایشان و مدیر کل راه استان نگفتند که چه کسی باید پاسخگوی خسارت به آسفالت و تجمیع آب‌های روان در مسیر و تصادفات باشد.
علیخانی گفت: از روزی که آمده‌ایم تنها به دنبال کار هستیم و بیشترین اقدامات در الیگودرز صورت گرفته است.
خدابخشی هم با اشاره به مشکلات حوزه راه الیگودرز گفت: اداره کل راه و شهرسازی حداکثر باید تا پایان آذرماه کمربندی جنوبی را راه‌اندازی نماید و در حوزه راه‌های الیگودرز و پیمانکار ما نظرمان بر انتخاب پیمانکاران بومی است اما متأسفانه برخی از این پیمانکاران کار را شروع نمی‌کنند.
سرلک مدیر امور برق الیگودرز هم به اجرای روشنایی مسیر بیمارستان اشاره نمود و گفت: اگر چه در حوزه اختیار ما نیست اما به جهت ضرورت اجرای طرح انجام روشنایی را عهده‌دار شده‌ایم و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-08-30 18:27
قابل توجه آقای عباس شاه علی که انتقاد می کرد الیگودرز و ازنا غریب افتاده اند
گذشته این صحبت اشتباهی که در لرستان در چند سال اخیر رخ می دهد تخصیص بودجه عمرانی استان به طرح های ملی در حوزه راه سازی آیت و در حالی که الویت اصلی لرستان راه نیست بلکه نبود کارخانجات تولیدی است ما مشکل راه نداریم یا اینقدر حاد نیست که همه بودجه را صرف کنیم مخصوصا راه های ترانزیتی که وظیفه دولت است ایجاد کند و نباید از بودجه استان خرج کرد که متأسفانه چندین سال است این اشتباه تکرار میشود به قول خودمون طرف نان نداشت میرفت پیاز می خرید
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1395-08-30 19:56
باید خرم اباد به استان بختیاری هم متصل بشه..ما دوس داریم راحتر باسایر همزبونای خودمون ارتباط برقرار کنیم..خواستار آزادراه خرم آباد بختیاری هستیم..
نقل قول کردن
#3 محمد اكبري 1395-08-30 22:36
به نظر ميرسد جاده كشي با توجيه يا بدون توجيه همچنان مناطق بكر را موردهجوم قرارداده جاده مذكوردرمنطقه بشارت وقالي كوه اكوسيستم بكرمنطقه را دچاراسيب ميكند ارزيابي هاي محيط زيستي چه جايگاهي دارد پارك ملي منطقه شكارممنوع قاليكوه چه ميشود چقدرفايده چقدرضررمحاسبه شده است
نقل قول کردن
#4 شهروند 1395-09-01 09:11
من موندم مردم الیگودرز چه کاری با شهر مسجد سلیمان دارند ؟؟؟!!!جاده الیگودرز خمین و جاده الیگودرز به داران که ادامه اتوبان دورود -داران ، اصفهان هستش رو تکمیل کنند که جز نیازهای اولیه این شهرستان بوده و هست ...
نقل قول کردن
#5 مهدي 1395-09-01 10:08
بودجه استان براي راه سازي شما كلا تو فكر
اشتباهي هستي برادر من
نقل قول کردن
#6 شهروند 1395-09-01 11:40
کامنت شماره 4 از طرف بنده نمی باشد
نقل قول کردن
#7 سیا 1395-09-01 17:41
این منظقه دورافتاده ترین و محروم ترین نقطه لرستان است. مدل زمین منطقه بشدت رانشی است و اصولا در زمستان امکان کار راه سازی در آن منطقه وجود ندارد. جالبه نه ماه بدون بارش را رها کردن در زمستان سخت ذلقی بفکر اجرا افتادن.استاندار قبلی در اواخر کارشان هرهفته میومد و بدون کارکارشناسی به شیوه جهادی کار میکرد بعد از اولین بارش تمام کارها از بین میرفت.خواهشا طرح مطالعاتی این منطقه را به افراد کاربلد بدین بعد اجرا را شروع کنید که دوباره هرینه ای از بیت المال به باد فنا نره.
نقل قول کردن
#8 حسن رحمانی 1395-09-01 17:49
سلام و درود بر دوستان عزیز
اتصال الیگودرز به خوزستان در حال حاضر فاقد توجیه اقتصادی و اجتماعی است و نماینده محترم و جوان شهرستان باید همت خود را مصروف تکمیل جاده های در دست احداث و بهسازی و تجهیز آن ها بکند . اگر هم وقت کرد برای تقویت گردشگری سعی کند زیرساختهای مناسب برای آبشارهای آب سفید و چگان و گریت درست کند .
نقل قول کردن
#9 علی خسروی 1395-10-03 18:07
با سلام
این طرح بزرگ در رشد و توسعه استان لرستان بسیار اهمیت دارد
شروع و استمرار توسعه در ایجاد زیر ساخت هاست
این یک زیر ساخت مناسب است که شاید مرهمی باشد بر زخم مردم محروم این مناطق و جبران خسارتی باشد بر طرح بزرگ قمرود که برای مردم این مناطق خشکی به بار آورده
نقل قول کردن
#10 علی 1396-02-03 14:55
چاده اصلی الیگودرزبه اصفهان رو درست کنند که غیر استاندارد
راه اهن اصفهان به الیگودرز رو تکمیل کنند که به راحتی به خوزستان وصل می شوند چرا دوبار ه شروع پروژه های نیمه کاره که هیچ توجیه ساختاری نداره
نقل قول کردن
#11 مهدی 1396-02-04 18:14
امیدوارم که این راه به آزادراه تبدیل بشه و ازتهران
به سمت مرکزی و الیگودرز و ومسجدسلیمان و بندرامام بره که مسیر ترانزیت شمال جنوب کوتاهتر بشه
نقل قول کردن
#12 بهزاد پایمرد 1396-02-18 01:17
با احداث جاده فقط طبیعت رو خراب میکنن ،بلوط های ۲۰۰۰ساله بخش ذلقی خراب میکنن بجاش کاج یک ساله میکارند ،ب نظر من معایب این پروژه از مزایای آن بیشتر
نقل قول کردن
#13 امير 1396-03-22 08:09
اين يك واقعيته كه خوزستان غني ترين و ثروتمندترين استان ايرانه و تمام ادعاي ايران در عرصه بين المللي به بركت نفت و گاز و كشاورزي خوزستان ميباشد مطمن باشيد ارتباط هرچه بيشتر با اين استان باعث رونق شهرستان اليگودرز خواهد شد .روزانه چندين هزار ماشين بين تهران و اليگودرز در حال تردد ميباشد حساب كنيد اگر هر كدام فقط روزي 50000 تومان از اليگودرز خريد كنند...... با تشكر
نقل قول کردن
#14 ایرانی 1396-04-03 23:28
همینجوری رو هوا بدون کارشناسی نظر میدن شما همین آزاد راه تهران شمال که مرکز توجه ها هست رو ببینید بعد 20 سال هنوز به بهره برداری نرسیده کلی هم بودجه خرج کردن حالا این مسیر خوزستان الیگودرز که 200 کیلومتر کوهستان و دره داره رو یعنی کلی تونل و پل میخواد کی بودجشو میده؟ آقای نماینده یا استاندار تا وقتی خرم زال هست بنظرم مهمترین و ارزون ترین کاری میشه که برای شهرستان کرد همین اتصال راه آهن اصفهان الیگودرز ازنا درود ه که با راه آهن الیگودرز هم به اصفهان وصل میشه هم از راه درود به خوزستان و اراک که راه آهنش موجوده کریدور مرکز به غرب کشور و مسیرش هم کوهستانی نیست که دشته نیاز به بودجه ی زیاد نداره
نقل قول کردن
#15 گرگعلی 1396-04-20 00:49
کار بجایی است
نقل قول کردن
#16 بهزاد پایمرد بزنوید 1396-06-26 14:21
این پروژه چرا متوقف شده :-?
نقل قول کردن
#17 محمد 1396-07-14 18:43
با سلام خدمت همه دوستانی که نظر دادن و عرض پوزش از اینکه کامنتم مناسب با زمان درج خبر نیست ولی با توجه به زمزمه دوباره احداث این جاده به این صفحه اومدم و نظر دوستانو مطالعه کردم اولا به نظر حقیر دلیل اصلی احداث این جاده ویرانگر محیط زیست دسترسی بیشتر به سد نابود کننده لیروک است که در خدمت منافع مافیای انتقال آب است ولی لازم دونستم خدمت اون دوستمون که چرایی این جاده و ارتباط الیگودرز به مسجد سلیمان را مطرح کردن عرض کنم مردم این دو شهر بختیاری هستن و عرق قابل توجه ای به دو شهرستان دارن و مناسبات فراوانی بین دو شهرستان وجود داره.عرض پوزش بابت اطاله کلام
نقل قول کردن
#18 عابدی 1396-07-15 18:08
با سلام ایا 300 کلیومتر راه نزدیکتر به تهران ایا توجیح اقتصادی ندارد.شما فکر شکر شهر خودتون هستی که اگرجاده احداث شود
شهر شما در بن بست قرار میگیردم بیایم ملی فکر کنیم.اینده متعلق به ازنا والیگودرزخواهد بود.300 کیلومتر مصرف سوخت وزمان کمتر به اید ان روز
نقل قول کردن
#19 کامبیز 1399-03-13 10:01
مزیتهای احداث جاده مسجدسلیمان به شهرکرد
۱:اصل جذب سرمایه جهت توسعه و اشتغال زایی و رفع محرومیت در مسیر بودن جاده اصلی بخصوص بین استانی هست
۲:احداث این جاده باعث تبادلات فرهنگی و اقتصادی بیشتر در سرزمینهای بختیاری و لر خواهد شد
۳:احداث این جاده حداقل ۲۰۰ کیلومتر فاصله اهواز و بنادر جنوبی به تهران را کاهش میدهد و صرفه جویی خوبی در سوخت و استهلاک خودرو خواهد شد
امیدوارم مسئولین پیگیر احداث جاده اصلی مسجدسلیمان به الیگودرز باشن
نقل قول کردن
#20 امیر 1399-03-28 16:43
آزاد راه خرم زال خوزستان رو به غرب ایران وصل کرد نه به مرکز ایران و در حالی که مسیر اهواز تا تهران پونصد کیلومتره الان ما داریم نهصد کیلومتره این مسیرو میریم ( اگه الیگودرز به مسجد سلیمان وصل بشه این مسیر میشه پونصد و خورده ای کیلومتر که قطعا به نفع خوزستانه ) چطور آزاد راه تهران شمال رو زدن که مردم تهران برن شمال ولی خوزستان با این همه ثروت نباید به کوههای اشترانکوه و طبیعت بکرش وصل بشه
نقل قول کردن
#21 مهدوی 1399-05-20 15:54
اگر جانبازی به الیگودرز وصل بشه بزرگترین پروژههای طول تاریخ 200 ساله خواهد به عنوان ابر پروژه باید از آن یاد کرد آقای خوابهای منتظریم با احداث این پروژه یادت در طول تاریخ الیگودرز به یادگار خواهد ماند درود با نماینده الیگودرزونمایند ه لالی ومسجدسلیمان و جاده پل زال به خرم آباد بااین همه هزینه سنگین با راهی فرعی تبدیل خواهدشد.این همه هزینه باید در جاده لالی به الیگودرز میشد 300 کیلومتر به تهران پاسخت شوخی نیست هزینه سوخت وقت کمتر.تورا خدا آقای خوابهای عزیز درنگ جایز نیست.اسمت درتاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند
نقل قول کردن
#22 عابدی 1400-01-01 21:10
اگر جاده لالی به الیگودز اجرا شود.ابر پروژهایخواهد بود که در طول تاریخ معاصر ایران روی خوادداد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا