یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شوراي اسلامي گفت: من بحث چماق لری را به شوخی گفتم و اعلام کردم اگر وزیری به وعده‌های موکلین من توجه نکند، به پشتوانه مردم، حق آنان را می‌گیرم.

به گزارش يافته به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام "علی‌محمد بزرگواری" نماینده مردم کهگیلویه در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس طی تذکری اظهار داشت‌: بنده در جلسه صبح بحثی درباره "لر بودن" مطرح کردم که برخی‌ها به آن اعتراض کردند. کهگیلویه لر بزرگ، چهارمحال لر متوسط و لرستان لر کوچک است و در حقیقت همه ما لر هستیم.

نماینده مردم کهگیلویه تصریح کرد: اینکه گفتم باید به پشتوانه مردم لر حقوق مردم را بگیریم، مبتنی بر این ضرب‌المثل محلی است که می‌گوید «‌حق گرفتنی است چه به ضرب علی و چه به زور علی».

بزرگواری در پایان گفت: بنده صبح روز دوشنبه مطلبی درباره‌ي یکی از نمایندگان گفتم که ایشان به خودشان نگرفت و آقای اسدی به خودش گرفت و به بنده توهین کرد که ایشان را به مادرم حضرت زهرا (س) واگذار می‌کنم.

شايان ذكر است سخنان بزرگواري در صحن علني مجلس عصر دوشنبه به صورت زنده از شبكه خبر پخش شد.

 

نگاهي اظهارت بزرگواري در جلسه صبح روز دوشنبه مجلس:

هر وزیری به منطقه من نگاه ویژه‌ نداشته باشد،با چماق لری با وی برخورد می‌کنم!

نماینده مردم کهگیلویه به عنوان مخالف کلیات برنامه‌های حسن روحانی و هیات دولت پیشنهادی وی، اظهار کرد: بنده به 65 تا 70 درصد کابینه رای مثبت خواهم داد.

به گزارش ايسنا، "سيد علي‌محمد بزرگواری" که در مخالفت با کلیات خط مشی و برنامه‌های کابینه صحبت می‌کرد، با اشاره به سخنان موافق قبلی اظهار کرد: افراد به این چاپلوس‌ها اهمیتی نخواهند داد که من شاهد بودم برخی دست احمدی‌نژاد را می‌بوسیدند اما اینجا چه حرف‌هایی می‌زنند.

وی افزود: بنده به 65 تا 70 درصد کابینه رای مثبت خواهم داد، اما اکنون به عنوان مخالف حرف‌های خود را مطرح می‌کنم.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی ادامه داد: هر وزیری که بخواهد به منطقه من نگاه ویژه‌ای نداشته باشد، با چماق لری با وی برخورد می‌کنم. من سید هستم و لر تبار، آقای روحانی عزیز.

علی لاریجانی به مزاح پس از این سخن وی گفت: حتما گفتن روحانی عزیز بعد از چماق هم خیلی مزه دارد.

بزرگواری با طرح این پرسش که اعتدال در قاموس ما طلبه‌ها یعنی چه، گفت: 50 درصد کشور ما از نیروهای توانمند هستند، کشوری که دانشمندان جوان آن، دنیا را به حیرت وا داشته‌اند و در دولت اصلاحات و نهم و دهم شعار جوانگرایی، گوش فلک را کر کردند.

وی در ادامه گفت: اکنون بروید از صندوق عتیقه رفسنجانی و خاتمی درآورید، البته اینها برادران بزرگتر ما هستند، اما در بعضی از پروژه‌ها، برای برخی از افراد باید سرم وصل کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در رأس این نظام که مقام معظم رهبری حضور دارند، در طی چهار سال از فتنه 88 تاکنون، تکیه‌کلام ایشان مسائلی بود که رخ داد و عقبه فتنه که مملکت ما را به سقوط می‌بردند و سعی داشتند نظام ما را متقلب معرفی کنند.

بزرگواری تصریح کرد: کسانی که در جلسه رهبری از طرف فتنه‌گران حضور پیدا کردند، آنهایی بودند که در خیابان‌ها برای بسیجی‌های سوخته کف زدند. اینها در اعتدال هستند و ما اینها را خوب می‌شناسیم.

بزرگواری در ادامه با بیان این که ما روحانی را از اول انقلاب تا اکنون رصد می‌کنیم، گفت: وی همان کسی بود که برای اولین بار برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عنوان امام را بیان کرد.

وی ادامه داد: در فتنه سال 78 در دانشگاه‌ها جرات نداشتیم حرف بزنیم و به یاد داریم در آخرین سخنرانی رهبری در ماه رمضان با دانشجویان نیز به این مطلب اشاره شده که چرا حرف اساسی نزنیم. چرا از فتنه حرف نزنیم که بگویند افراطی هستند. بنده مقلد رهبر هستم و تابع رهبرم و می‌گویم که ما با فتنه‌گران سر سازش نخواهیم داشت زیرا آنها هزینه‌های بزرگی را بر ما تحمیل کرده‌اند.

بزرگواری خاطرنشان کرد: بنده کسی بودم که تریبون رییس مجلس را گرفته بودم و علیه سران فتنه شعار دادم، من تنها از خدا می‌ترسم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روحانی به دلیل انتخاب شخصیت‌هایی مانند رحمانی‌فضلی، هاشمی، دهقان، پورمحمدی، علوی، نوبخت و نهاوندیان به عنوان اعضای کابینه تشکر کرد و گفت: بنده در مورد آقای زنگنه که به عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی شده، نه موافق و نه مخالف ثبت‌نام نکرده‌ام اما می‌گویم اگر زنگنه بیاید، باز آن آقازاده دله دزد، مهدی هاشمی، میدان‌دار می‌شود. این آقازاده‌های دله دزد به مملکت و نظام ما و روحانیت خیلی ضربه زده‌اند.

علی لاریجانی پس از آن که بزرگواری این عبارت را بیان کرد، به وی اظهار کرد: شما نباید اسم افراد را بیاورید، در حالی که شما اسم افراد را آورده و توهین می‌کنید و مساله درست می‌کنید، در حالی که باید راجع به برنامه حرف بزنید.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 ای 1392-05-26 11:43
به به عجب نماینده های فهیمی داریم :P
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا