یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: اولین رکورد از پراکندگی شاه روباه در استان لرستان تبت شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "‌مهرداد فتحی‌بیرانوند" افزود: در راستای مطالعه و بررسی‌های مستمر در خصوص شناسایی و تعیین پراکنش گوشت‌خواران در سطح زیستگاه‌ها و زیست‌بوم‌های اولین رکورد از پراکندگی شاه روباه در لرستان ثبت شداستان از طریق پایش و نصب دوربین‌های کمراترپ موفق به ثبت و رکورد گونه‌ای از 4 روباه شناسایی‌ شده در ایران به نام شاه روباه یا روباه افغانی در منطقه رومشگان شدیم.
وی با بيان اين كه شاه روباه یکی از 4 گونه روباه موجود در ایران است که کوچک‌ترین و زیباترین گونه در بین آن‌ها محسوب شده و پیش‌تر از بیابان‌های مرکزی و شرقی ایران گزارش شده است؛ افزود: شاه روباه یا روباه افغانی در مناطق کوهستانی افغانستان و ایران و برخی از نقاط دیگر خاورمیانه زندگی می‌کند.
مدیر کل محیط زیست لرستان بیان داشت: دم بلند و بسیار پرمو تقریباً به اندازه بدنش، گوش‌ها بسیار بزرگ و در قاعده بسیار پهن می‌باشند؛ در ناحیه صورت دو نوار سیاه وجود دارد که از چشم‌ها به طرف بینی امتداد یافته‌اند.
کارشناس مسئول زیستگاه‌ها و امور مناطق استان نیز در خصوص نحوه عکس‌برداری از این‌گونه گفت: ما برای شناسایی کلیه گوشت‌خواران استان در کلیه زیستگاه‌های تحت مدیریت و آزاد استان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم ضمن ردیابی و نمایه‌یابی علاوه بر بیان احتمال حضور گونه‌ها مکان مناسب برای نصب دوربین را شناسایی کرده و موفق به ثبت این‌گونه شدیم.
"محسن امیری" با اشاره به اين كه این اولین رکورد از شاه روباه در استان لرستان تا سال 1395 بوده است، افزود: این رکورد حاصل تلاش چندین ماهه کار میدانی و نصب دوربین کمراترپ در منطقه رومشکان با همکاری دو تن از همیاران محیط زیست عضو انجمن‌های مثلث زندگی و حامیان طبیعت رومشکان (وحید امرایی و حسن کرم‌نژاد) بوده است.
وی با بيان اين كه این گونه عموماً در ارتفاعات زیر 2 هزار متر در کوه‌های خشک یافت می‌شود، افزود: تمام سوابق ثبت شده در فلات ایران از تپه‌ها و کوه‌های در نزدیکی دشت‌ها می‌باشد.
اميري خاطرنشان كرد: این گونه از کوه‌های بلند و دره‌های گرم اجتناب می‌کند؛ در خاورمیانه پراکنش شاه روباه به کوه‌های بیابانی، مناطق شیب‌دار، دره‌ها و صخره‌ها محدود می‌شود.
وي تاکید کرد: تخریب زیستگاه، طعمه مسموم و قاچاق پوست از مهم‌ترین عوامل و آسیب هایی است که جمعیت این گونه را با تهدید جدی مواجه کرده است.
خبر: محمد هادی رستمی

دیدگاه‌ها  

#1 ع 1395-06-02 12:44
با این ادرس فردا میروندوشکارشان میکنند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-06-02 17:59
بندگان خدا به دنبال پلنگ بودند که همش روباه ثبت کردند!!!!!!!
نقل قول کردن
#3 خدا حفظش کند 1395-06-02 23:03
فردا میرن گیرشون میارن و حسابی از خجالتشون درمیان اخبار شبانگاهی و بیست و سی هم مث همیشه مارو غافلگیر میکنند
نقل قول کردن
#4 حسام 1395-06-03 13:13
از تمام شکارچیان استان و حومه که همیشه به پرنده و چرنده و خزنده و دونده و رمنده لطف و بزرگواری داشتند عاجزانه تقاضامندیم آدرس کامل را از سایت یافته بگیرند و به منطقه بروند نسل این روباه را که بما آزاری نمیرساند را از روی زمین محو کنند با جسدش سلفی بگیرند و فیلم بگیرند و برای آپارات و اخبار بفرستند و زیرشم بنویسند شکار در لرستان…
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا