یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نتایج ارزیابی کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری منتشر شد.
‌به گزارش پايگاه خبري يافته به نقل از وب‌سايت اطلاع‌رساني معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ارزیابی پایگاه‌های خبری، اعلام رتبه‌بندي پايگاه‌هاي خبري كشور: يافته، تنها پرچم‌دار لرستانبر اساس فرم‌های خود اظهاری و نظر کارشناسی کمیته ٧ نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری كشور اعلام شد.
شیوه‌نامه و شاخص‌های رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در نیمه اول سال ٩٤، پس از ٦ جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری رسید. بر این اساس پایگاه‌های خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.
شاخص‌های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه‌های خبری در پائیز سال ٩٤ مورد ارزیابی قرار گرفت و اولین فراخوان در تاریخ ٢١ دی‌ماه ٩٤ اعلام و در سه مرحله تا پایان آن سال تمدید شد.
خوداظهاری ٩٩ پایگاه خبری [از جمع بيش از هزار و 100 پايگاه خبري داراي مجوز كشور] که فرم مستندات رتبه‌بندی را بر اساس شیوه‌نامه اعلامی ارسال کرده بودند همراه با مستندات و ارزیابی‌های دبیرخانه کمیته در ١٠ جلسه مورد بررسی، ارزیابی و تایید اعضای کمیته رتبه‌بندی قرار گرفت.
نتایج رتبه‌بندی پیش از انتشار رسمی برای مدیران مسئول خبرگزاری‌ها ارسال و مستندات و نظرات تکمیلی پایگاه‌های خبری به اطلاع کمیته رتبه‌بندی رسید و در ارزیابی‌ها اعمال شد.
در ارزیابی خوداظهاری‌ها، برخي پایگاه‌های خبری به دلیل رعایت نکردن ماده ١٨ قانون مطبوعات که در بند مربوطه در فرم خود اظهاری قید شده بود مورد بررسی قرار نگرفتند كه عبارتند از: اتحادخبر، افتانا، ایلام بامداد، پویش ایرانیان، پهره، دیباچه، ربیع، شورا آنلاین، صبح آباده، صدای خرامه، فرهنگ‌نویس، فکر شهر، قم فردا، کازرون‌نما، مقیم، ملکشاهی‌خبر، ناصر حجازی، نصرنیوز، واران نیوز، وحدتیه، هفت برکه.
نبود نام برخی پایگاه‌های خبری در جدول زیر، اولاً به دلیل عدم حضور در طرح‌رتبه بندی است که به صورت داوطلبانه برگزار شده، ثانیاً به دلیل مسدود بودن برخی از آن‌ها در زمان رتبه‌بندی که امکان ارزیابی نداشته و ثالثاً کسب امتیاز نهایی کمتر از ٣٠ است.

بر اساس جدول زیر اسامی تا امتیاز ٣٠ (استاندارد يك پايگاه خبري خوب به بالا) اعلام می‌شود:

ردیف

پایگاه خبری

مدیرمسئول

امتیاز

١

تابناک

عرب لو - صادق

٨٥,٠

٢

شفقنا

حسینی توسل - مجتبی

٨٣,٥

٣

ورزش٣

شاملو - مهدی

٨٣,٠

٤

عصر ایران

محمدی - جعفر

٨٢,٤

٥

فرارو

خوشوقت - محمدحسین

٨٠,٥

٦

الف

مقدم - بیژن

٧٩,٠

مشرق

داوری - رضا

٧٩,٠

٨

انتخاب

فقیهی - مصطفی

٧٨,٤

٩

رجانیوز

نیلی احمدآبادی - میثم

٧٢,٥

١٠

نسیم آنلاین

شجاعیان زنجانی - محمد

٧٢,٠

١١

فردا

مفتاح - محمدصالح

٧٠,٥

١٢

نامه نیوز

پورمحمدی - علی

٦٦,٥

١٣

خبرنامه دانشجویان ایران

خضریان - علی

٥٦,٥

١٤

سینماپرس

الهی نیا - سعید

٥٦,١

١٥

حج

نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج‌و‌زیارت

٥٦,٠

١٦

بورس٢٤

قهرمانی - رضا

٥٤,٥

١٧

سینما سینما

کثیریان - کیوان

٥٣,٩

١٨

نخست

پاکباز خسرو‌شاهی - علی

٥٣,٥

١٩

سیتنا

فاتح - مسعود

٥٢,٧

٢٠

پارسینه

هدایتی آذری - بهمن

٥٢,٥

٢١

روزنو

صالح آبادی - حامد

٤٩,٥

٢٢

٥٩٨

رضائی - محمد حسین

٤٩,٠

٢٣

عصر هامون

طهرانی‌مقدم- محمدهادی غلامحسین

٤٦,٧

٢٤

خرداد خبر

عابدپور - امیر

٤٤,٢

٢٥

عصر خبر

غمخوار بین کلایی - علیرضا

٤٣,٥

٢٦

تین

ذهبیون - مسعود

٤٣,١

٢٧

٥٥ آنلاین

غرضی - سیدمحمدزهیر

٤٣,٠

٢٨

اقتصادآنلاین

سیدمحمدصادق الحسینی

٤٢,٦

٢٩

ستاره ها

فیاض - سیدهادی

٤٢,١

٣٠

امید هسته ای ایران

برزگر - جلال

٤١,٥

٣١

هنرنیوز

شمقدری - روح اله

٤٠,٠

هشت صبح

احسان تقدسی

٤٠,٠

٣٣

شاینا

مفتخری‌مظاهری - علیرضا

٣٩,٥

٣٤

بی‌باک

موسوی - سیده سعیده

٣٩,٠

٣٥

ایران اکونومیست

آستانی - سید مهدی

٣٨,٠

٣٦

رودآور

زنگنه - فاطمه

٣٧,٩

دیار میرزا

محمدپور - امیر

٣٧,٩

٣٨

شهدای ایران

احمدی - کبری

٣٧,٩

٣٩

تارود

شرافت - محمد

٣٦,٣

٤٠

صابر‌نیوز

امیری- سلمان

٣٥,٥

٤١

ایلام بیدار

عطایی - سعید

٣٣,٥

یافته

قاسمی- عبدالرضا

٣٣,٥

٤٣

گرو

سهرابی - مهدی

٣٣,٠

٤٤

کاوشگران روابط عمومی

خجسته‌نیا - محمد

٣٢,٥

٤٥

فوتسال

اردهالی - سیدحامد

٣٢,٠

٤٦

سیرانا

باقری- محمود

٣١,٧

٤٧

صبح مشهد

محمدی ابرده- سید محمد

٣٠,٨

٤٨

گفتگوی نیوز

مازنی - محمدمهدی

٣٠,٣

 
در جدول فوق و از بين 48 سايتي كه نمره استاندارد بالاي 30 گرفته‌اند، پايگاه خبري يافته، تنها سايت لرستاني است كه با قرار گرفتن در رده 41 بين بيش از هزاران سايت داراي مجوز و فاقد مجوز كشور كه به فعاليت مشغول هستند، باعث كسب افتخاري ديگر براي لرستان شده است.
کمیته رتبه‌بندی پایگاههای خبری از ترکیب زیر تشکیل شده است: مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، دو مدیر مسئول پایگاه‌های خبری عمومی و یک مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی و یک سردبیر پایگاه خبری، همگی به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری‌ها.
در این دوره به ترتیب آقایان حسن محرابی (مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي)، حمید ضیائی‌پرور و اردشیر زابلی‌زاده، بیژن مقدم (پايگاه خبري الف)، محمد صادق عرب‌لو (تابناک)، مهدی شاملو (ورزش ٣)، محمد نوین (فرارو) اعضای این کمیته بوده‌اند.
 
يافته؛ وقف مردم لرستان است
خداوند بزرگ را شاكريم كه بدون حقه و خريد بازديد موفق به جذب مخاطبان بسيار شديم زيرا از آغاز نيز هدف‌مان همين بود كه ببينيم تا چه حد قادريم با انتشار مطالب متنوع و نيز هر آن‌چه كه مردم لرستان به آن علاقه دارند مخاطب جذب كنيم؛ به همين خاطر در كنار فعاليت‌هاي خبري، با انتشار عكس‌هاي قديمي و ايجاد بخش لرستان‌شناسي و ... سعي كرديم فقدان موارد ذكر شده در مورد لرستان را جبران نماييم و اينك با تكيه بر بازخوردهايي كه هر روز از سوي مخاطبان به طرق مختلف از مشاهده رو‌در‌رو تا تماس‌هاي تلفني يا نظرات پيام‌هاي شما كه در وب‌سايت ثبت مي‌شود، در مي‌يابيم تا چه حد موفق شديم به وظايف‌مان عمل كنيم، در حالي كه اگر با روش هاي نادرست نظير خريد بازديد مجازي اقدام به به بالا بردن رتبه خود مي‌نموديم، علاوه بر اين كه همواره نزد وجدان خويش شرمنده مي‌شديم، شماي درستي نيز از ميزان محبوبيت سايت‌، دست ما نمي‌رسيد.
يافته يك پايگاه خبري است كه گردانندگان، آن را "وقف" لرستان كرده‌اند و اگر چه مال و منال چنداني نداشته‌اند كه براي ديارشان صرف امور خيريه نمايند، اما به يقين با وقف كردن اين پايگاه خبري، تلاش كرده‌اند در امور فرهنگي، يادگاري مثبت از خود براي آيندگان بر جاي گذارند. همين كه تصاوير منتشر شده يافته از لرستان زيبا و تاريخ كهن و پرافتخار آن امروزه در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌چرخد، از نظر خود بالاترين پاداش را از خداوند متعال و مخاطبان فهيم گرفته‌ايم.
صد البته توانايي رسانه‌‌اي بچه‌هاي يافته بسيار بيش از اين حد است اما افسوس كه در استاني محروم مانند لرستان اقدام به فعاليت رسانه‌‌اي مي‌كنيم؛ جايي كه هنوز يكي از مسئولين آن به صورت شايسته، خسته نباشيد و تشكري از عوامل اين پايگاه خبري نداشته و همين موضوع در كنار ساير تبعيض‌ها و بي‌توجهي‌ها باعث شده تا به دليل بي انگيزگي، شايد يك‌صدم كل توانايي ما روي خروجي اين پايگاه خبري قرار نگيرد، و گر نه، در صورت داشتن يك‌دهم امكانات برخي از پايگاه‌هاي خبري يا خبرگزاري‌هاي استان نظير دفتر رسانه، سيستم‌هاي كامپيوتر، دوربين‌هاي عكاسي پيشرفته و حتي حقوق و مزايايي كه برخي خبرنگاران آن‌ها دارند؛ ما بايد همه اين‌ها را از جيب خودمان بپردازيم!
اگر يك دهم امكانات آن‌ها را داشتيم، به مسئولان استان ثابت مي‌كرديم كه چگونه مي‌توان يافته و لرستان را قطب رسانه‌اي كشور نمود تا به قول آن‌ها خيل سرمايه‌گذار به سوي اين ديار سرازير شود؛ اما افسوس كه در بازي‌هاي متداول سياسي، جانب‌دار كسي نبوده و نيستيم، نان را به نرخ روز نخورده‌ايم و چشمي هم نبود تا ببيند و بداند كه اندكي حمايت از كساني كه شايستگي و توانمندي خود را با همه كاستي‌ها، بارها به رخ كشيدند، مي‌توانست چه اثرات سودمندي براي خودشان و مردم لرستان در پي داشته باشد.
به قول سهراب سپهري: «من قطاري ديدم، كه سياست مي‌برد و چه خالي مي‌رفت!» يافته افتخار مي‌كند كه مردمي است و مردمي هم خواهد ماند ...
 

دیدگاه‌ها  

#1 فرهاد داودوندی 1395-04-18 10:08
با سلام
برای یافته روزهای بهتر هم در راه است
با سپاس
بروجرد --- فرهاد داودوندی
نقل قول کردن
#2 احمدیان 1395-04-18 10:11
سلام و عرض تبریک. همینقدر بدانید که ما روزمان را بعد از ذکر یاد خدا، با یافته شروع میکنیم
نقل قول کردن
#3 رضا محبی 1395-04-18 10:14
با تبریک به یافته
البته دیگر سایت های مجوز دار استان متاسفانه فرم های معاونت مطبوعاتی را پر نکرده اند ودر این رتبه بندی شرکت نکردند وگرنه شاید برخی از سایت های لرستان رتبه خوبی می گرفتند .
________________________
يافته: سلام
به يقين چنين است كه شما مي‌فرماييد
متاسف شديم كه چرا بين اين همه سايت، از لرستان فقط يافته در اين فهرست حضور دارد و بسيار مايل بوديم چند سايت از لرستان در فهرست برترين‌ها باشند؛ خدا شاهد است در آن صورت بيش‌تر خوش‌حال مي‌شديم براي همين تيتر زديم تنها پرچم‌دار لرستان زيرا به نمايندگي از استان و ساير سايت‌ها در جمع حدود يك صد سايت مطرح كشور، موفق به كسب امتياز بالاي 30 شديم
اميدواريم ساير همكاران ما، براي دور بعدي، بي‌خبر نمانند و حتماً در ارزشيابي بعدي شركت كنند. موفقيت آن‌ها، موفقيت ما و لرستان نيز هست و علاوه بر اين كه در كار اطلاع‌رساني رقابت داريم، اما در راه خدمت به مردم با هم يك هدف را دنبال مي‌كنيم؛ اگر چه در اين خصوص نيز بايد با هم رقابت‌ كنيم و سعي كنيم هر كدام بهتر از ديگري به مردم خدمت نماييم
نقل قول کردن
#4 گمنام 1395-04-18 11:00
یافته جان در سایتتون یک چیزی خالیه
سایت عالی هست
فقط شهدا خالی هستند زندگی نامه هاشون تا مردم با شهدا اشنا بشن
-------
یافته: سلام و تشکر.
اگر به آرشیو سایت مراجعه فرمایید متوجه خواهید شد که در فواصل و مناسبتهای مختلف در خصوص شهدای گرانقدر استان مطالبی منتشر شده است.
در هر حال تذکر شما را با جان و دل میپذیرم و در این راه تلاش مضاعفی خواهیم داشت
اتفاقا چندي است مطالبي در اين خصوص آماده كرديم كه پس از دسته‌بندي و ويرايش، به زودي منتشر مي‌شوند
نقل قول کردن
#5 احمد 1395-04-18 11:34
به نقل از رضا محبی:
با تبریک به یافته البته دیگر سایت های مجوز دار استان متاسفانه فرم های معاونت مطبوعاتی را پر نکرده اند ودر این رتبه بندی شرکت نکردند وگرنه شاید برخی از سایت های لرستان رتبه خوبی می گرفتند .

عجب توجیهی!!!!!!
اینا چه مدیر مسوولانی هستند که فراموش کردند در ارزشیابی شرکت کنند؟
نقل قول کردن
#6 مصطفوی 1395-04-18 11:34
درود برتمام عزیزان زحمتکش پایگاه خبری یافته
نقل قول کردن
#7 دالوند 1395-04-18 11:38
درود بر یافته پر افتخار و امان از دست حسودانی که در تالارهای مجازی لرستان به جای خوشحالی ، مشغول سکته زدن هستند.
نقل قول کردن
#8 احمد 1395-04-18 11:42
به نقل از احمد:
به نقل از رضا محبی:
با تبریک به یافته البته دیگر سایت های مجوز دار استان متاسفانه فرم های معاونت مطبوعاتی را پر نکرده اند و در این رتبه بندی شرکت نکردند وگرنه شاید برخی از سایت های لرستان رتبه خوبی می گرفتند .

عجب توجیهی!!!!!!
اینا چه مدیر مسوولانی هستند که فراموش کردند در ارزشیابی شرکت کنند؟

حالا مثلا" اگه شرکت میکردند میتونستند افتخاری کسب کنند؟ شما شکل تنظیم خبر یافته با سایر پایگاه های خبری و حتی سایتهای کشوری را ببینید تا متوجه این تفاوت بشویدو
بدون اغراق یافته تخصصی کار می کند.
کدام سایت استان را سراغ دارید که تا این اندازه نقد تخصصی و یادداشت کار کند؟
نقل قول کردن
#9 سیروس درجزینی 1395-04-18 12:23
سلام به کلیه دست اندرکاران یافته این موفقیت را به شما تبریک میگوییم
مایه افتخار جامعه رسانا هستید
پیشنهاد میکنیم در صورت امکان اخبار روز ورزش جهان و تحلیل سیاسی رخدادهای ایران و جهان را هم اضافه نمایید موفق باشید
نقل قول کردن
#10 محمد 1395-04-18 12:45
البته پایگاه خبری یافته مشکلات استان رو به نحو احسن پوشش نمیده.. من خودم خبر وعکس از پروژه شیمی درمانی خرم آباد ارسال کردم که انعکاس ندادند..احتمالا از بعضی از مسئولین واهمه دارند
----------
یافته: با سپاس از شما
گزارشی از شما دریافت نشده، ضمن این که گزارشات و اخبار یک طرفه بدون نقطه نظرات متولیان و مشخص نشدن صحت و سقم آن‌ها قابل انتشار نيست.
لطفا مستندات را همراه با شماره تلفن خودتان مجدد ارسال كنيد تا پس از تاييد پی‌گیری شود
نقل قول کردن
#11 اعرابی 1395-04-18 14:43
تبریک و تبریک
متاسفم برای حسودانی که تایید خود را در نفی دیگران میبینند.
شما در دل مردم جا دارید
نقل قول کردن
#12 ایرانی 1395-04-18 22:47
سلام وخداقوت خدمت تمام دست اندرکاران سایت محبوب وپرطرفدار یافته انشالله همیشه موفق و سربلند باشید
نقل قول کردن
#13 نوری 1395-04-18 23:00
خدمت زحمت کشان سایت یافته تبریک میگم . امیدوارم که روز به روز شاهد موفقیت های شما باشیم.
یافته نام ماندگاری در سطح رسانه های استان است و کینه ورزی برخی از ناآگاهان خللی به همت والای شما وارد نمیکند.
نقل قول کردن
#14 امیر علی پناهی 1395-04-20 10:24
با سلام و تبریک به زحمت کشان سایت یافته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا