یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اسامی نامزدهای انتخابات مجلس به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد.
لیست نامزد کاندیدا مجلس لرستان خرم آباد به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ساعت 4 صبح امروز شورای نگهبان پس از 20 روز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسامی تایید صلاحیت‌شدگان را در اختیار وزارت کشور قرار داد و وزارت کشور نیز دقایقی پیش این لیست را در اختیار فرمانداری‌ها قرار داد.
تا کنون هیچ کدام از منابع، لیست رسمی اسامی را منتشر نکرده است. اسامی این افراد از طریق فرمانداری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و پایگاه خبری یافته در اولین فرصت، لیست حقیقی نامزدهای انتخابات مجلس در لرستان را منتشر می‌کند.
گمانه‌زنی‌های صلاحیت کاندیداها در فضاهای مجازی به هیچ‌وجه مورد تأیید مسوولین نیست، اما شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه حدود يک‌سوم از چهره‌های جناح اصلاح‌طلب لرستان موفق شده‌اند در اين مرحله تأييد صلاحيت شوند.
تأكيد می‌گردد كه فهرست نهايی نازدهای تاييد شده روز 28 بهمن‌ماه به صورت رسمی اعلام می‌شود.


آمار رسمی تائید صلاحیت‌ها لرستان

رییس ستاد انتخابات لرستان آخرین آمار رسمی از تائید صلاحیت‌های استان را اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "سید سعید شاهرخی" اظهار داشت: با توجه به پایان مهلت مقرر در قانون برای رسیدگی به اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان، در روز جاری، نتایج مذکور به استانداری‌ها اعلام شده و تا پایان روز جاری به داوطلبان اعلام خواهد شد.
وی افزود: در مجموع از مجموع 296 داوطلب در استان لرستان، تا کنون 172 نفر تاکنون تایید صلاحیت شده‌اند.
شاهرخی فهرست تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها به تفکیک شهرستان‌ها را به شرح زیر اعلام كرد:
خرم‌آباد و چگني 54 نفر
بروجرد و اشترينان 25 نفر
کوهدشت و رومشکان 32 نفر
پل‌دختر و معمولان 8 نفر
سلسله و دلفان 19 نفر
دورود و ازنا 18 نفر
الیگودرز 16 نفر


هر صندلی مجلس 21 نامزد دارد/ ۲۸ بهمن معرفی نهايي نامزدها

در سومین مرحله از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۵۰۰ نفر توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند، بنابراین برای هرکرسی مجلس ۲۱ کاندیدای انتخاباتی به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش يافته، شنبه از سوی وزارت کشور نظر اولیه شورای نگهبان در مورد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که به بررسی صلاحیتشان اعتراض داشتند اعلام شد.
بیش از ۱۲ هزار نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند که در اولین مرحله بررسی صلاحیت ها که توسط هیات‌های اجرایی انجام شد حدود ۸۰۰ داوطلب رد صلاحیت شدند. سپس پرونده نامزدهای انتخاباتی به هیات‌های نظارت رفت.
در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت، ۴۰ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی(‌بیش از ۴۵۰۰ نفر)  تأیید صلاحیت شدند و حدود ۲۶ درصد رد صلاحیت و صلاحیت ۲۸ درصد نیز احراز نشده است. (در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، هیئت نظارت ۴۶ درصد و در دوره هشتم ۴۰ درصد صلاحیت داوطلبان را تأیید کرده بود.)
سپس پرونده کسانی که به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند به شورای نگهبان رفت. به گفته "سیامک ره‌پیک" سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات صلاحیت  ۱۵۰۰ نفر در شورای نگهبان مورد تائید قرار گرفت و این تعداد داوطلب به آمار ۴۰ درصدی تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد؛ بنابراین در حال حاضر حدودا برای هر کرسی مجلس ۲۱ نامزد انتخاباتی به رقابت می‌پردازند.
ره‌پيك با بيان اين كه تعداد كل داطلبان مجلس نهم اعم از تاييد، رد و عدم احراز شده 5 هزار و 300 نفر بود، گفت: فقط تعداد داوطلبان تاييد صلاحيت شده مجلس دهم از كل داوطلبان مجلس نهم بيش‌تر است.
سخنگوي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات اظهار داشت: تعداد داوطلبان تاييد صلاحيت شده در هيئت نظارت بر انتخابات، 40 درصد بود كه اين رقم در شوراي نگهبان به 55 درصد افزايش يافت.
وي افزود: در هيچ دروه‌اي از انتخابات مجلس اين تعداد داوطلب تاييد صلاحيت شده نداشتيم، البته بخشي از اين افزايش ناشي از افزايش داوطلبان مجلس و بخشي هم ناشي از افزايش تعداد تاييد صلاحيت ‌شده‌هاست.
ره‌پيك در بخشي ديگري از سخنان خود گفت: وضعيت داوطلبان مجلس اعم از تاييد و يا ردصلاحيت شده در هر حوزه انتخابيه و استاني به صورت تفكيكي در آخرين ساعات شب گذشته در اختيار وزارت كشور قرار گرفت.
وي همچنين به روند اعتراض داوطلباني كه از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شده‌اند اشاره كرد و افزود: اين افراد دو گروه هستند؛ گروه نخست كساني هستند كه توسط هيأت مركزي نظارت بر انتخابات تاييد صلاحيت شده بودند اما از سوي شوراي نگهبان رد شدند و گروه ديگر كساني هستند كه صلاحيت آنها از سوي هيأت مركزي نظارت هم رد شده بودند.
ره‌پيك ادامه داد: گروه نخست كه به آن‌ها «رد ابتدايي» هم گفته مي شود مي‌توانند بر اساس اطلاعيه صادر شده ظرف 3 روز شكايت خود را اعلام كنند و شوراي نگهبان هم به مدت يك هفته اين شكايات را بررسي مي‌كند.
وي گفت: گروه دوم از آنجايي كه از سوي هيأت مركزي نظارت رد صلاحيت شده و شكايت هم كردند و به شكايت آن‌ها رسيدگي نيز شده است مجاز به شكايت مجدد نيستند.
سخنگوي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات در ادامه به آخرين وضعيت داوطلبان مجلس خبرگان رهبري اشاره كرد و گفت: هم اكنون در حال بررسي و تجديد نظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبري قرار داريم و نتيجه بررسي صلاحيت‌ها 21 بهمن مشخص مي‌شود.
آن دسته از داوطلبان مجلس شوراي اسلامي نيز که صلاحيت آن‌ها تاييد نشده مجددا به مدت ۲ روز یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۹ بهمن فرصت دارند که اعتراض خود را به نتیجه بررسی صلاحیت‌شان اعلام کنند.
رسیدگی به این اعتراضات توسط شورای نگهبان 7 روز زمان می‌برد (از ۲۰ بهمن تا ۲۶ بهمن) و در تاریخ ۲۷ بهمن نتایج نهائی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود و یک روز بعد اسامی نهائی نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط فرمانداری‌های سراسر کشور آگهی و منتشر خواهد شد.



دیدگاه‌ها  

#1 رنجبر 1394-11-17 19:18
واقعا تعدادنامزدها خیلی زیاد است
نقل قول کردن
#2 ID 1394-11-17 20:03
پس اسامی افراد ؟؟؟؟
نقل قول کردن
#3 پروانه 1394-11-17 22:45
خداراشکر دکترمحمد علیزاده اولین دکترای اقتصاد تاریخ انتخابات تایید صلاحیت شدند.
نقل قول کردن
#4 پاپی 1394-11-18 00:05
خدا رو شکر انتخابات رقابتی و استانداردتر میشه.
نقل قول کردن
#5 کوروش 1394-11-18 12:00
به نظر میرسه کاندید هایی که در این گردش انتخاباتی تایید میشن یا عدم تایید زمان زیادی رو از دست میدن و طرفداران خودشون رو نا امید و بی انگیزه میکنن و اینکه دوباره برگردند و تبلیغات رو شروع کنن به اونها ضربه وارد میشه ؛ اگه از اول با دقت بیشتر و حساسیت بالاتری بررسی انجام بشه بهتره ؛ به جز اون کسانی که اول تایید شدن و دارن برنامشونو ادامه میدن ؛ بقیه استرس بیشتری دارن که آیا تایید میشن یا نه ؛ البته حتما باید در نظر گرفت که نظر کسایی که تایید یا رد میکنن چی هستش ؛ چون ما که اطلاع نداریم و در جریان ریز نکات نیستیم ؛ امیدوارم انتخابات خوب و پر شوری داشته باشیم
نقل قول کردن
#6 پاپی 1394-11-18 16:31
خانم پروانه می گن اقای دکتر علی زاده اولین دکتری تاریخ اقتصاد انتخابات! کی اینو به شما گفته؟ تو همین دوران احمدی نژاد کم دکترای اقتصاد دور و بر ریس جمهور بود مملکت رو اینجوری به فنا دادن؟ دانش جعفری، فرهاد رهبر، توکلی و...اینا همه حامی دولت احمدی نژاد بودن و استادای اقتصاد دانشگاه تهران بودن نه دانشگاه لرستان!
نقل قول کردن
#7 رضا بیرانوند 1394-11-19 10:09
با آزوی موفقیت برای دکترمحمد علیزاده استاد دانشمند و با شهامت خودم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا