یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان وقت اداری شنبه ۲۶ دی به اتمام رسيد و دلایل رد صلاحیت‌شدگان به طور مستند به آن‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري يافته، بعد از بررسی‌هایی که در هیأت اجرایی صورت گرفت، فرصتی برای اعتراض به آراء هیأت‌های اجرایی بود؛‌ در شنيده‌ها از تأييد صلاحيت‌ها در لرستان/ تأييد صلاحيت دو سوم كانديداهااین فاصله هیأت‌های نظارت استانی پرونده‌های داوطلبان اعم از کسانی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند یا غیر آن‌ها را بررسی کردند.

طبق قانون، هیأت‌های نظارت استانی ضمن این که پرونده‌های داوطلبان را بررسی و اعلام نظر می‌کنند باید نظر هیأت مرکزی را هم کسب کنند.

بعد از اعلامی که صورت خواهد گرفت کسانی که در این مرحله تأیید صلاحیت نشوند، فرصت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و این در مراکز استان‌ها نیز می‌تواند انجام شود و نیازی به حضور در تهران نیست.

شورای نگهبان مجموعاً برای زمان اعتراض و رأی گیری حدود ۲۰ روز فرصت دارد که بررسی و نتایج را اعلام کند، البته بعد از آن هم یک مهلتی برای بعضی اعتراضات دیگر وجود دارد که در زمان خودش اعلام خواهد شد.

برخي شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه صلاحيت حدود دو سوم از كل كانديداهاي ثبت نام شده در لرستان توسط هيأت نظارت استان تأييد شده است.
 بر اين اساس از 283 كانديدايي كه در مرحله اول و از مراجع چهارگانه تأييد صلاحيت گرفتند، اكنون حدود 200 نفر آن‌ها نيز توسط هيأت نظارت بر انتخابات لرستان تأييد صلاحيت شده‌اند.
گفته مي‌شود اكثر چهره‌هاي جناح اصلاح‌طلب و به خصوص چهره‌هاي شناخته شده اين جناح در استان بين رد صلاحيت‌ها شده‌ها هستند.
در حوزه انتخابيه خرم‌آباد از 87 كانديداي نخستين كه ثبت نام كردند، پس از انصراف 2 نفر و گذر از 2 مرحله تأييد صلاحيت، گويا اكنون 50 نفر در ميدان رقابت باقي مانده‌اند و از بين 7 داوطلب زن، همگي به جز 2 نفر رد یا عدم احراز صلاحيت شد‌ه‌اند.
اگر اين موضوع صحت داشته باشد، باز هم نسبت تأييد صلاحيت‌ها در دوره دهم نسبت به دوره‌هاي قبلي بالاتر است. بايد منتظر ماند و ديد ظرف روزهاي آتي شمار نهايي تأييد صلاحيت‌ها پس از گذر از صافي نهايي شوراي نگهبان به چه تعداد مي‌رسد؟

تاريخ‌هاي فراروي انتخابات:
27 دي تا 16 بهمن‌: مهلت دریافت شکایت از داوطلبان احراز صلاحیت نشده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص همه داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور
17 دي تا 19 بهمن‌: دریافت شکایت از داوطلبانی که در روند مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحت آنان دارد
20 تا 26 بهمن‌: مهلت رسیدگی به شکایت داوطلبان در شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور
27 بهمن‌: اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه از جانب وزارت کشور
28 بهمن‌: انتشار آگهی اسامی نهايي نامزدها از جانب فرماندار مراکز حوزه‌های انتخابیه
29 بهمن تا 5 اسفند‌: مدت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس
6 اسفند‌: مدت ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی
7 اسفند‌: روز انتخابات
 

ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 خیبر بدون همتا 1394-10-26 15:33
امروز برجام اجرایي شد ! درورد بر دکتر ظریف و تیمش
مردم خرم آباد هم همگام با نخبگان علمی کشور چون دکتر ظریف دوتا نماینده اصلاح طلب اعتدال گرا و خردگرا را به مجلس میفرستند تا همگام با دولت به شکوفایی کشور، استان و شهرمان کمک کنند و با ورد شکرت های خارجی برای سرمایه گذاری به کشور شاهد حضور آنها در استان باشیم به امید خدا
بدور از طایفه گری به فرد لایق رای بدید کاری نداشته باشید که جز طایفه تون است یا نه ! به سوابق و نگرشش رای دهید
با تشکر
نقل قول کردن
#2 فرید 1394-10-26 17:24
انشااله این بار شهر خرم اباد تعیین کننده ست و با انتخاب مرتضی محمودند که متولد و اهل خرم اباد است فضای انتخابات را پرشور می کنند
نقل قول کردن
#3 فریدون میر 1394-10-26 21:05
انشااله این باربه این نتیجه خواهیم رسید باید به شخصی رای دهیم که توانایی بالایی داشته همچمن دکتر بهروز دریکوند از تحلیل گران بین المللی و دارای سابق راهبردی که می تواند با علمش گره گشایی از معظل بیکاری کارا باشد . باشد هم با هم به دکتر یادگاران جهاد و شهادت رای بدهیم .
نقل قول کردن
#4 Mahdi 1394-10-26 21:12
البته نامزد های دیگری هم وجود دارند که قبلاً خودشون رو به شهرمون ثابت کردن مثلا اقای نصرت جهانی :roll:
نقل قول کردن
#5 عزیزی 1394-10-26 21:32
هیات نظارت باید با دقت و ظرافت و مستند به قانون نقایص بررسی صلاحیتهای هیات اجرایی جبران کنند تا فقط افرادی که شانیت سناتور شدن در نظام اسلامی رو دارن در عرصه انتخابات نامزد شوند
نقل قول کردن
#6 محمد 1394-10-26 23:36
برادر عزیز تورو به خدا اینبار بیایم نماینده موافق دولت بفرستیم.به خدا ما همیشه مخالف همه عمل کردیم.زمانی دولت راستگرا بودن ما نماینده چپ یا معتدل میفرستیم و بلعکس
نقل قول کردن
#7 بیرانوند 1394-10-27 01:07
سلام لازم و ضروری است که شورای محترم نگهبان با قاطعیت تمام نیروهای نفوذی و سابقه دار را رد صلاحیت کن
نقل قول کردن
#8 محمد مرادي 1394-10-27 01:58
ايشالا مادري دلسوز همچون خانم دكتر اعظم محمدي نيا راي مياري و نجات دهنده ما جوانان بيكار از اين روزگار سخت باشه
نقل قول کردن
#9 سامان 1394-10-27 02:08
باسلام به امید خدا وبا حمایت گسترده تمامی طوایف وگروها ی اجتماعی وسیاسی این دوره حاج مرتضی محمودوند که واقعا داری تمامی ارزشها وخصلتهای ارزشمند مامردم لر مانند شجاعت.ا غیرت صداقت زیرکی ودانایی وبه مصداق واقعی کلمه عصاره وچکیده فرهنگ ومنش ما مرد این استان هستند.راهی مجلس بشن تا به امید خدا بعد از سالهاشاهد سفیرو وکیلی آگاه به مسایل حکومتی وهوشیار وپاکدستی وامانتدار باشیم به امیدخدا.باتومیش ود دل به دریازد....باتو میشود دل به فردا بست.سلام برزندگی درود برمحمودوند
نقل قول کردن
#10 حامي دكتر فتوحي 1394-10-27 08:09
ما براي دفاع از حقوقمان به مدير اجرايي توانمند، اقتصاد دان و قدرت لابي گري قوي احتياج داريم.. دكتر آقارضا فتوحي جزء 40 اقتصاددان ايران هستند از نگاه مجلات خارجي.. (آقارضا فتوحي دكتري مديريت بحران و معاون بين الملل وزارت جهاد كشاورزي)
نقل قول کردن
#11 پاپی 1394-10-27 09:47
شمار کاندیداهای تایید شده دال بر برگزاری یه انتخابات منصفانه نیست. اون چیزی که مهمه تنوع نامزدهاست.
نقل قول کردن
#12 تکنوکرات 1394-10-27 10:32
آقا فرید، آقای دکتر، آقای داروساز مرتضی محمودوند از یاران آقای محسن رضایی هست و شما هم همینطور، لطفا بجای سیاسی کاری و پست گرفتن از این نماینده در آینده بفکر ورود نیروهای مفید و کار بلد به مجلس باشیم.
نقل قول کردن
#13 تکنوکرات 1394-10-27 11:53
به نقل از فرید:
انشااله این بار شهر خرم اباد تعیین کننده ست و با انتخاب مرتضی محمودند که متولد و اهل خرم اباد است فضای انتخابات را پرشور می کنند

آقا فرید، آقای دکتر، آقای داروساز مرتضی محمودوند از یاران آقای محسن رضایی هست و شما هم همینطور، لطفا بجای سیاسی کاری و پست گرفتن از این نماینده در آینده بفکر ورود نیروهای مفید و کار بلد به مجلس باشیم.
نقل قول کردن
#14 حسنوندرضا 1394-10-27 12:37
فقط اعظم محمدی نیییییا
نقل قول کردن
#15 صورتیان 1394-10-27 14:25
سلام حضرت علی ع میفرمایند منصبی راکه از شما بهتران جهت تصدی ان وجود دارند به زور اشغال کردن خیانت به کل مسلمانان است واقعا چند نفرازاین اقایان وخانم ها شیعه وپیرو راستین ان بزرگوارند که دراین برهه اززمان اینچنین بدون انکه ارتباطات ودوستی قوی باسران دولت تدبیر وامیدوقدرت اثربخش ونفوذ کلام جهت سهم خواهی استان مظلوم ومحروم لرستان داشته باشند سعی به ورود به مجلس دارند وباید4سال ساز مخالف در ان مجلس باشند....
نقل قول کردن
#16 علی 1394-10-28 00:51
به نقل از پاپی:
شمار کاندیداهای تایید شده دال بر برگزاری یه انتخابات منصفانه نیست. اون چیزی که مهمه تنوع نامزدهاست.

افرین
نقل قول کردن
#17 حمید بیرانوند 1394-10-29 18:12
سلام برادر ی که همسو بودند با دولت را ملاک توانایی نماینده توانا معرفی کردی برادر هم در دولت احمدی نژاد هر دو نماینده شهر خرم آباد همسو بودند و در دولت اصلاحات نماینده خرم آباد هم مجددا همسو بود ، چه گلی بیر این شهر زدند؟ تازه کلی مشکل برای خودش و شهر ایجاد کرد .
نقل قول کردن
#18 بیرانوند 1394-10-29 18:14
دکتر بهروز دریکوند یعنی روز خوب پس روز خوب در انتظار شهرمان هست با انتخاب بهروز و بهترین روز را ایجاد کنیم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا