یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست خبري 3 ساعته استاندار، بيش از آن كه پاسخي به سؤال‌هاي خبرنگاران در بر داشته باشد، بيش‌تر به درد دل‌هاي نماينده ارشد دولت در لرستان اختصاص داشت!

به گزارش يافته، حبيب‌الله دهمرده كه نوعي دلخوري و خستگي در سيمايش هوايدا بود، از زمان آغاز نشست در ساعت 14 تا ساعت 15:30 دقيقه به نقل خاطراتي از زمان حضورش در استان‌هاي كرمان و سيستان و بلوچستان پرداخت. به گفته‌ي خودش ديشب را بدون خواب سپري كرده بود و چشم‌هاي قرمزش مؤيد اين نكته بود كه زمان بي‌خوابي او فراتر از 48 ساعت بوده است.
به هر حال، اظهارات دهمرده براي بسياري از خبرنگاران استان، ملال‌آور و كسل‌‌كننده مي‌نمود تا جايي كه استاندار در طول خاطره تعريف كردنش مجبور شد چند بار به برخي خبرنگاران بازيگوش تذكر بدهد تا به عرايضش گوش فرا دهند.
وي همچنين از معاونش و نيز مديران دستگاه‌هاي دولتي استان درخواست كرد تا در تاييد بخش‌هايي از گفته‌‌هاي او كه با انتخابات 24 خرداد مرتبط بود، به عنوان شاهد سخن‌راني نمايند در حالي كه از نظر اهالي رسانه لرستان نيازي به اين قبيل توضيحات نبود چرا كه به درستكاري وي و آنان كه از آن جمع مي‌شناختند ايمان داشتند و تنها به دنبال پاسخ 2 سؤال بودند: يكي در مورد "استعفاي بدموقع معاون سياسي‌امنيتي" و ديگري "سرنوشت فرماندار و انتخابات خرم‌آباد". تقريباً تمامي سؤال‌هاي مطرح شده، حول اين 2 محور مي‌چرخيد و نشست تحت‌الشعاع آن‌ها قرار داشت.
دهمرده براي اظهارات شهودش كه مدير كل جهاد سازندگي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و همچنين مدير كل صنعت، معدن و تجارت استان بودند تقاضاي نمره ‌كرد. در اين بين، حجت‌الاسلام اسماعيليان مدير اصفهاني‌الاصل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با خصلت حاضرجوابي مردم نصف جهان، در آغاز گفته‌هايش، طلب نمره 20 از اهل رسانه به خاطر بازرسي و نظارت ويژه در انتخابات خرم‌آباد را نمود.
سپس استاندار از حضار سؤال كرد كه اگر قصد ماندن دارند تا ساعت 17 براي آن‌ها زمان اختصاص مي‌دهد و چنان‌چه قصد تماشاي بازي تيم ملي ايران برابر كره‌جنوبي را دارند، نشست را زودتر خاتمه دهد كه با اظهار علاقه‌مندي خبرنگاران به حضور در نشست، گفت‌وگوها ادامه يافت.


بازار داغ گلايه!
در اين نشست، بازار گلايه داغ داغ بود. باب گلايه از سوي حاج هوشنگ بيرانوند مدير مسوول صداي ملت گشوده شد. وي بر خلاف تصور همگان، در مورد لحن صداي استاندار هنگام صحبت با مديران و خبرنگاران مطالبي را مطرح كرد كه دكتر دهمرده با افتادگي پذيرفت.

سپس چند تن از خبرنگاران حسابي از خجالت فرماندار خرم‌آباد به خاطر نوع برخوردش با اين قشر و همچنين مردم درآمدند به طوري كه استاندار قول داد از طريق معين‌فارساني سرپرست معاونت سياسي‌امنيتي وي را احضار و در اين مورد از او توضيح بخواهد!
اي كاش برخي منصوب شده‌ها توسط استاندار كه در رده‌هاي بسيار پايين‌تر از وي قرار دارند، قدري افتاده بودند و بخشي از خصلت انتقادپذيري دهمرده را در وجودشان داشتند. باد غرور و صندلي مديريت چنان خلسه‌اي در آن‌ها ايجاد كرده كه انگار مادام‌العمر در آن پست خواهند بود و قصد ندارند بعدها در ميان اين مردم زندگي نمايند. اين‌جاست كه اهالي خرم‌آباد هنوز به ياد "علي‌محمد ساكي‌ها" هستند و خواهند بود...
گلايه بعدي از سوي حاج رضا حبيبي سرپرسرت روزنامه همبستگي در خرم‌آباد به خاطر صادر نشدن كارت تردد براي وي در روز انتخابات از سوي روابط عمومي استانداري لرستان مطرح شد.
محمود جودكي مطابق معمول نشست‌هاي قبلي با طرح سؤالات چالشي، سعي در گرفتن جواب‌هاي قاطع داشت كه استاندار باز هم به وي در مورد نوع انتقادهايش تذكر و از طريقه سؤال پرسيدن وي شاكي شد و گلايه كرد!  
دست آخر هم گلايه‌هاي مردم خرم‌آباد در مورد عدم اطلاع‌رساني انتخابات شوراي شهر و همچنين شائبه‌هايي در مورد رد صلاحيت و نيز حمايت از برخي كانديداها مطرح گرديد كه توسط مسوولان حاضر در جلسه پاسخ داده شد.

پس از آن نيز مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهاي خبرنگاران و مسوولان چند دقيقه به صورت انفرادي ادامه يافت.

آن‌گاه چند خبرنگار با استاندار عكس يادگاري گرفتند و بعد هر كدام از حضار دنبال كار خود رفتند!

 رضا جايدري/ خرم‌آباد

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1392-03-29 14:10
پس اقا رضا سوالات اصلی در مورد تقلب اشکار در دهها مورد چرا پرسیده نشده
چرا روز اول برادر من 8251 رای داشت روز دوم شد 7600؟ جواب اینا کجاست
این انتخابات کشکی باید منحل شود و شماها باید پاسخ بگیرید
نه به فکر چسبیدن به استاندار و عکس گرفتن باشید
____________________________
مطمئن باشيد دهمرده و مجموعه استانداري از تخلف مبرا هستند. ايراد كار جاي ديگري است
در ضمن هر كس كانديد مي‌شود بايد از حق ديگران و خودش دفاع كند نه اين كه منتظر بماند تا ديگران از حق او دفاع كنند!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا