یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: تمام عرصه‌ها در اشراف سپاه قرار دارند.
نقش لرستان در دفاع مقدس /انوشیروان رضایی چگونه به شهادت رسید؟به گزارش یافته، سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر، اظهار داشت: سپاه با شناسایی و رصد مشکلات در تمامی عرصه‌ها در صورت لازم به دولت کمک خواهد کرد.
وی افزود: یکی از شناسایی‌های انجام‌شده توسط سپاه، موضوع مناطق آسیب‌دیده و احیای آنان بود که با زحمات معاونت عمرانی استانداری با هزینه‌ای بالغ‌بر 60 میلیارد ریال مناطقی همچون گل‌سفید، اسدآبادی و چند منطقه دیگر در دستور کار قرار دارد که از حالت آسیب‌دیده خارج شوند.
بازگیر همچنین از اجرای طرح‌های واگذاری وام برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان خرم‌آباد یادکرد و گفت: مبلغ 30 میلیارد ریال به طرح‌هایی از قبیل آبزیان، پرورش قارچ، ماکیان، اصلاح باغات، زنبورعسل، شترمرغ و ... وام هایی با سود 16 درصد واگذاری شده است.
فرمانده سپاه خرم‌آباد بیان داشت: در صورت این‌که از این اعتبارات باقی بماند به رسانه‌ها جهت امورات فرهنگی ، وام با سود 16 درصد واگذار خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اعتباراتی که برای این رده جهت وام دهی تخصیص داده می‌شود هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم برگشت بخورد و آن را به افراد واجد شرایط جهت تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت خواهیم کرد.
بازگیر در بخش دیگری از سخنان خود به خاطره‌های زمان جنگ پرداخت و تأکید کرد: لرستان در زمان 8 سال دفاع مقدس نقش‌های مهمی را ایفا کرده است.
وی ادامه داد: برقراری امنیت در لرستان، مقابله با قائله بروجرد، دورود، چغلوندی و همچنین سرکوب قائله خلق عرب که به عبارتی یک نوع داعش بودند و 50 هزار نیرو داشتند، رزمنده‌های لرستانی‌ها توانستند آن را در نطفه خفه کنند.
شهید انوشیروان رضایی چگونه به شهادت رسید؟
سرهنگ بازگیر اظهار داشت: سردار "حاج جواد" فرمانده قرارگاه ضد قائله خلق عرب از ماجرای شهادت انوشیروان رضایی چنین اظهار کرده است: زمانی که تیپ‌ها و گردان‌ها برای قائله خلق عرب اعزام‌شده بودند در آن مکان تکلیف خاصی را نداشتند. هنگامی‌که لرستانی‌های خوش قد و قامت وارد آنجا شدند نزد من آمدند و تکلیف خود را خواستند. من هم به آن‌ها گفت فعلاً صبر کنید تا خبرتان کنم. بچه‌های لرستان تأکید کردند که ماندن فایده‌ای ندارد، مأموریتی را به ما بدهید در همین حین شهید انوشیروان رضایی هم می‌گوید ما برای شناسایی می‌رویم.
شهید رضایی به همراه راننده‌اش برای شناسایی منطقه می‌روند که متوجه می‌شوند شخصی در وسط جاده افتاده است و مرده است. شهید رضایی هم از خودرو پیاده می‌شود که به سمت جنازه حرکت کند ، ناگهان آن شخص که جزء"قائله خلق عرب" بوده است ایشان را به رگبار می‌بندد و به شهادت می‌رساند.
راننده ایشان هم بلافاصله منطقه را ترک می‌کند و به مقر بازمی‌گردد. زمانی که راننده می‌گوید انوشیروان رضایی شهید شده است، لرستانی‌ها غیرت لر بودن خود را نشان می‌دهند و با رشادت‌های دلیر مردانه به جنگ با عرب‌ها می‌شوند.
سرهنگ بازگیر گفت: قاتل شهید انوشیروان رضایی هنگام حمله رزمندگان اسلام با قایق در حال فرار بود که یکی از رزمندگان لرستانی آن شخص را در قایق به رگبار بست و به درک واصل نمود.  
فرمانده سپاه خرم‌آباد در پایان تصریح کرد: در راستای حمایت و آموزش افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند از روز شنبه 300 نفر از این افراد را به صورت رایگان به زیارت قم و جمکران اعزام خواهیم کرد.

نقش لرستان در دفاع مقدس /انوشیروان رضایی چگونه به شهادت رسید؟
مصطفی  باقری

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی 1394-06-31 06:36
خداوندشما را برای این مملکت حفظ کند.دعای ما بدرقه راهتان است شیرمردان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا