یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای لرستان گفت:خشکسالی آب "با توجه به کاهش چشمگیر آب رودخانه‌ها، کشت گیاهان آب‌دوست در استان ممنوع شد". آب‌دوست به گیاهانی می‌گویند که چون به آب فراوانی نیاز دارند، بصورت دیم کشت نمی‌شوند.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای لرستان، علی‌امید سیفی اظهار داشت: "خشک‌سالی‌های پی‌درپی در طی چند سال اخیر سبب شده منابع زیرزمینی استان از بین برود و ذخیره‌ای برای استفاده نداشته باشیم بنابراین اگر به همین منوال پیش برویم سال آینده استان لرستان وضعیت بدتری ازلحاظ بحران آب دارد."
کاهش دبی رودخانه‌ها و سطح آب‌های زیرزمینی وضعیت ناخوشایندی است که امروزه گریبان‌گیر کشاورزان لرستان شده بطوریکه مدیر کل محیط زیست استان لرستان می‌گوید: "نخستین بار در طول تاریخ است که رودخانه کشکان خروجی ندارد". همین وضعیت بحران آب سبب گردید که کشت گیاهان آب‌دوست همچون خیار، ذرت، برنج، سیب‌زمینی و... در لرستان ممنوع شود.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای لرستان از کشاورزان حاشیه‌ی رودخانه‌ها درخواست کرد که از کشت سبزیجات، صیفی‌جات، جالیز و کشت‌های تابستانه و پاییزه به‌طور جدی خودداری کنند.
باید دید که نهادهای مربوط چگونه ضمانت اجرایی این ممنوعیت را در مقابل تخلف به اجرا خواهند گذاشت و همکاری مردم و دولت برای گذشتن از این چالش، چگونه خواهد بود. به یقین بهترین ضمانت اجرایی برای این دست ممنوعیت‌ها، حمایت همه‌جانبه‌ی مردم است.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید 1394-04-22 06:33
سلام خدایا شکر. از خواب زمستانی بیدار شدیم
نقل قول کردن
#2 کوروش 1394-04-22 08:20
در عوض بگذار گلپایگان و خوانسار و قم و دلیجان با آب الیگودرز بکارند و کیفش را ببرند ما آب می خوایم چکار قمرود پر آب باشد غمی نیست لرستان آب می خواهد چکار وقتی خواب هست
نقل قول کردن
#3 روزبه کیانی 1394-04-22 10:06
با سلام.
بد نیست در قالب یک خبر به انتشار اثر جدید استاد علیرضا فرزین تحت عنوان طبیعت لرستان بپردازید.
این کتاب جهانی است و قابلیت نشان دادن بخشی از جاذبه های زیست محیطی لرستان به مردم سایر کشورهای جهان را داراست.
نقل قول کردن
#4 اصغر دریکوند 1394-04-22 15:16
ما حق ابه خودمان را بدیم به استانها ی دیگر پس مدبران ما زیر مجموعه مدیران استانها دیگر هستند کشان خشک میشه جهنم کشاورزان کشت نکارند که استان دیگر مشکل نداشته باشد این که صنعت نیست این که آب الیگودرز نیست آب رودخانه خودمان هست این را هم بدهید ببرند نمایندگان اصفهان با وزارت نیرو قراداد بستند آب لرستان را هم ببرند اگر میشه آب شرب را هم بدهید ببرند متاسفم با این کارکردن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا