یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پدر بلوط لرستان، برخورد شدید دستگاه قضایی استان با عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها را خواستار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد، مظفر افشار که در جلسه‌ی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد سخن می‌گفت،به مغایرت آمارهای ارائه‌شده توسط تشکل‌های مردم‌نهاد با آمارهای دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: آمار ما (تشکل‌های مردمی) به واقعیت نزدیک‌تر است و معتقدیم ارائه‌ی آمار واقعی برای لرستان کارگشاست.
افشار به نمونه‌هایی از تفاوت در ارائه‌ی آمار تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در حادثه‌ی آتش‌سوزی "سراب گازه" دو هزار هکتار از پوشش جنگلی دچار آتش‌سوزی شد، در حالی‌که دستگاه‌های اجرایی مرتبط حجم این حادثه را دو هکتار اعلام کردند.
وی به زوال جنگل‌های بلوط اشاره کرد و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با این پدیده و جبران خسارت‌های وارده به صورت خودجوش اقدام به کاشت درخت کرده‌اند، که اقدام مفید و مشخصی است؛ از دستگاه‌های اجرایی مرتبط هم انتظار می‌رود اگر نمی‌توانند اقدام مشخصی انجام بدهند، تشکل‌ها را پشتیبانی کنند.
افشار، از ریزگردها هم سخن به میان آورد و گفت: طبق گزارش تشکل‌های مردم‌نهاد، 60 درصد ریزگردها در کشور منشأ داخلی دارد که متأسفانه مسئولان برای برون‌رفت از این مشکل دست به دامان کشورهای همسایه شده‌اند.
وی از آتش‌سوزی و تخریب جنگل‌های لرستان انتقاد و تصریح کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد 98 درصد آتش‌سوزی‌ها را عمدی می‌دانند که به منظور تصاحب زمین و تبدیل عرصه‌های منابع طبیعی به زمین کشاورزی صورت می‌گیرد.
پدر بلوط لرستان با انتقاد از مؤثر نبودن قوانین و بازدارنده نبودن‌شان گفت: جریمه‌های اندکی که برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود، بازدارنده و چاره‌ساز نیست؛ لازم است دستگاه قضایی استان با عاملان آتش‌سوزی و تخریب جنگل‌ها به شدت برخورد نماید.
افشار در ادامه آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به عموم مردم را ضروری دانست و بیان داشت: اگر کشاورزان کوهدشتی از بحران آب مطلع بودند، هیچ گاه اقدام به کشت ذرت که یک محصول آب‌دوست است نمی‌کردند، پس فرهنگ‌سازی و آموزش کشاورزان یک ضرورت است.


دیدگاه‌ها  

#1 فیضی 1394-04-08 16:41
درودوسلام به جناب افشار
واقعیت همینه که ایشان گفتند، اكثر دستگاههای اجرایی آمارکذب ارایه میدهند ، مخصوصا درموردآتش سوزیهای اخیر
نقل قول کردن
#2 کیوان 1394-04-08 17:31
کار از حرف گذشته اگر هم دیرتر عمل کنند همه از بی آبی و گرما خواهیم مرد تا قانون سختگیرانه نشه همین آش همین کاسست
نقل قول کردن
#3 مهناز بصیری 1394-04-26 11:33
نظرات آقای مهندس افشار کارشناسی و دلسوزانه می باشد اما متاسفانه کجاست شنونده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا