یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به زوال جنگل‌های بلوط اشاره کرد و گفت: تخریب‌گران منابع طبیعی به این موضوع واقف نیستند که تخریب جنگل چرخه‌ی عناصر غذایی را تغییر می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد، سمیه قربانی که در جلسه‌ی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد سخن می‌گفت، با بیان این مطلب ادامه داد: جنگل‌های زاگرس به مرحله‌ای رسیده‌اند که دیگر قابلیت برگشت‌پذیری به جایگاه اصلی خود را ندارند و این امر به اکوسیستم بلوط ضربه‌ی محکمی وارد کرده است.
وی یادآور شد: در همه جای جهان با زوال جنگل‌ها مواجه هستیم و البته در بسیاری از نقاط دنیا توانسته‌اند به خوبی این مشکل را مدیریت کنند، اما ما این پدیده را به عواملی نسبت می‌دهیم که عوامل اصلی نیستند و همین موضوع به ما ضربه می‌زند.
قربانی اضافه کرد: مدیریت نکردن زوال جنگل‌ها در لرستان سبب فرسایش خاک شده است.
نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با انتقاد از اینکه مسئولان در برخورد با این پدیده به دنبال مقصر هستند، افزود: همه‌ی ما مقصر هستیم و در این راستا اداراتی که ماهیت تشکیل‌شان حفاظت از این منابع است مسئولیت‌شان بیشتر می‌باشد. امروزه چیزی به نام جنگل باقی نمانده است، این در حالی است که باید آن را برای آیندگان نگه داریم.
نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد با تأکید بر اینکه تا درد را قبول نکنیم نمی‌توانیم درمان را شروع کنیم، اظهار داشت: در زوال درختان و همچنین آتش‌سوزی‌ها باید آمار واقعی ارائه دهیم و با طرح و برنامه برای مقابله با آن‌ها پیش برویم.
سمیه قربانی با برشمردن ضرورت‌های اخذ بودجه برای حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از تخریب بی‌رویه‌ی آن‌ها، بیان داشت: در هر دولتی اگر طرح و برنامه داشته باشیم می‌توانیم بودجه اخذ کنیم، این در حالی است که مسئولان ذی‌ربط عادت کرده‌اند با آمار بودجه بگیرند، این در حالی است که آن‌ها می‌توانند با طرح اصلاحی هم اعتبار دریافت کنند، فقط کافی است برنامه داشته باشند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به بی‌اعتنایی مدیرکل منابع طبیعی لرستان نسبت به حضور در چنین جلساتی گفت: متأسفانه علیرغم ارسال دعوت‌نامه‌ی رسمی از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد، و تأکید بر دستورکار جلسه که بررسی دلایل تخریب منابع طبیعی لرستان و راه‌های پیشگیری از آن بود، لابد این مسأله برای وی حائز اهمیت نبوده که ساعتی از وقت‌اش را به این موضوع و شنیدن حرف‌های دلسوزان عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست استان اختصاص نداده است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1394-04-08 17:41
هر چه مصاحبه از خانمها خوندم خدایش ازواقیعت انهااز مصاحبه اقایان بیشتر است ،دست مهرزاد.
نقل قول کردن
#2 محمد اكبري 1394-04-08 17:46
ديدگاه هاي سركارخانم قرباني ارزشمنداست البته اگردغدغه بازرگاني ها محيط زيست فقط براي محيط زيست باشدووووووو...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا