یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان استانی محروم از سال‌های گذشته بوده که بهره چندانی از تسهیلات، دلاز ارزان و سهم اشتغال کشور نبرده و امروز همچنان در کش و قوس با این مشکلات و تبعات ناشی از آن است.
به گزارش ایرنا، به دور از هر گونه نگاه و نگرش سیاسی، طی دو سال گذشته لرستان پذیرای خیل بی‌سابقه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بوده که همه به نوعی با این حضور به آینده اشتغال و توسعه لرستان امیدوار شده‌اند.
در این میان همکاری بانک‌ها از عوامل موثر و غیرقابل انکار بوده چراکه تجربه نشان داده مادامی که بانک‌ها در توسعه پای کار بوده‌اند نشانه‌های پیشرفت و توازن به خوبی آشکار شده و در مناطقی از جمله لرستان که مشکلات بانکی از موانع پیش روی سرمایه‌گذاری بوده، فرایند توسعه همچنان اندر خم یک کوچه مانده است.
گذشته از مسائل و مشکلات بانک‌های دولتی، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان روز پنجشنبه برگزار شد که ارائه گزارش برخی اقدامات بانک‌های خصوصی در رابطه با اشتغال و تولید استان به شدت موجب انتقاد استاندار لرستان قرار گرفت.
بسیاری از مدیران بانک‌های خصوصی در این جلسه حضور نداشتند که این امر موجب انتقاد استاندار لرستان شده و در تماس تلفنی با یکی از این مدیران، بهاروند مدیر بانک پاسارگاد لرستان پس از دقایقی وارد جلسه شد.
وی در خصوص عدم حضور در جلسه گفت: دو شعبه بانک پاسارگاد در خرم‌آباد و بروجرد فعال است که دو شعبه تنها کارهای عملیاتی را انجام می‌دهند و تصمیم‌گیری خاصی در راستای سایر اقدامات ندارند.
این مدیر بانک ادامه داد: بانک‌های خصوصی تابع مدیریت مرکز و دستور تهران هستند و اختیار صحبت و یا تصمیم‌گیری ندارند بنابر این حضور آن‌ها در جلسات بی‌معنا است.
وی در خصوص سوال استاندار مبنی بر دلیل عدم پرداخت تسهیلات اشتغال‌زای مددجویان کمیته امداد گفت‌: بانک‌های پاسارگاد لرستان زیر نظر یکی از استان‌های همجوار هستند و پرداخت این تسهیلات نه از تهران و نه توسط این استان همجوار ابلاغ نشده است.
 
 
بانک‌های خصوصی لرستان در صورت عدم پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تعطیل می‌شوند/ بي‌خيري بانك‌هاي خصوصي براي لرستان
استاندار لرستان با واکنش در خصوص این اظهارات گفت: بانک‌های خصوصی استان که تسهیلات اشتغال‌زا پرداخت نمی‌کنند بدون شک پس از مکاتبات لازم با بانک مرکزی تعطیل می‌شوند.
هوشنگ بازوند افزود: بانک‌های خصوصی سپرده مردم استان را پس اندازه کرده و بدون کمک به امر توسعه و اشتغال استان، این سرمایه را به خارج استان منتقل می‌کنند.
وی ادامه داد: قرار نیست بانک‌های خصوصی با سرمایه مردم لرستان فعالیت‌های بازرگانی انجام دهند‌.
استاندار با ابراز گلایه‌مندی از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی در سال گذشته گفت: چنان‌چه مدیریت ارشد استان در خصوص این عملکرد با بانک مرکزی مکاتبه و اعلام نارضایتی کند، علاوه بر عزل مدیر استانی، نقطع ضعفی در کارنامه بانک خصوصی خواهد بود.
وی اضافه کرد: سهم قابل توجهی از سرمایه استان در اختیار بانک‌های خصوصی بوده که انتقال این سرمایه به خارج استان، ظلم نابخشودنی در حق مردم لرستان است.
بازوند استاندار لرستاناستاندار لرستان تاکید کرد: اشتغال و تولید مشکل فعلی استان بوده و چنان‌چه بانک‌های خصوصی نمی‌توانند در این حوزه به استان کمک کنند اعلام کرده تا در این خصوص با همکاری بانک مرکزی تصمیم‌گیری شود.
بازوند با تاکید بر ایفای نقش فعال بانک‌های خصوصی در تولید و اشتغال است گفت: به تازگی مجوز ایجاد دو شعبه بانک شهر در استان مصوب شده که در این راستا معادل مبلغ سرمایه‌گذاری شده مردم، اعتبار عمرانی از جانب بانک پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان نیز با ارسال نامه به بانک مرکزی خواستار تعیین تکلیف بانک‌های خصوصی که در امر اشتغال و تولید استان دخالت نداشته‌اند، شود.
بازوند گفت: چنانچه این بانک‌ها امسال به به تعهدات پارسال و سال 94 عمل نکنند با مصوبه شورای تامین نسبت به تعطیلی بانک‌ها اقدام خواهد شد چرا که فعالیت این بانک‌ها سودی برای استان ندارد.
به هر حال به نظر می‌رسد بانک‌های خصوصی در حال افزایش سرمایه هستند، سرمایه‌ای که مردم استان با زحمت و سرانه درآمد اندک آن را به بانک‌ها می‌سپارند اما این سرمایه ها صرف رشد و توسعه سایر نقاط می شود.
این رفتار اقتصادی بانک‌های خصوصی به نام لرستان و کام دیگران است، تا برخی مناطق با سرمایه لرستان اوج بگیرند و لرستان همچنان در سایه این قد کشیدن‌ها مانده است.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مسعود ایمان طلب 1394-04-05 00:12
masoudiman.mihanblog.com

درود بر استاندار قاطع؛
اگر بانکهای خصوصی سرمایه مردم را جمع آوری و به خارج از استان منتقل می کنند باید تعطیل گردند.
نقل قول کردن
#2 علی 1394-04-05 01:56
شجاعت استاندار محترم لرستان باعث شده لقب استاندار عمرانی به او بدهند تا شجاع و نترس نباشی لقب خوب بهت نمیدهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا