یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: 4 واحد در استان وجود دارند که میلیاردها تومان تسهیلات از دولت گرفته‌اند و معلوم نشده این تسهیلات ۴ واحد تولیدی در لرستان از تسهیلات بانکی سوء استفاده كرده‌اند + جزييات را کجا خرج کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "جعفر بدری" با اشاره به این که تمرکز دادگستری لرستان رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان است اظهار داشت: در این راستا در قالب کمیته حمایت قضایی استان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.
وی بر ضرورت پشتیبانی از واحدهای تولیدی که با حسن نیت و در شرایط سخت امروز فعال هستند تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر برخورد جدی با واحدهایی که سوء استفاده کرده و اعتبارات را گرفته و اقدام به راه‌اندازی آن‌ها نکرده‌اند نمی‌شود.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این که دلیل عدم برخورد لازم با این واحدها که سوء استفاده کرده اند این بوده که معمولاً وابسته به جایی هستند عنوان کرد: در حال حاضر چهار واحد در استان وجود دارند که میلیاردها تومان تسهیلات از دولت گرفته اند و معلوم نشده این تسهیلات را کجا خرج کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این در حالی است که سال‌ها از پرداخت تسهیلات بانکی به این افراد می‌گذرد و هر رور بدهی بانکی آن‌ها بالا رفته است ادامه داد: در این راستا دادستان خرم‌آباد را مکلف به رسیدگی موارد مربوط به این واحدها در استان کرده‌ایم.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این که در این راستا بررسی عوامل مربوط به توقف این واحدهای تولیدی در استان در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: در قالب این بررسی‌ها مشخص شده که عمده دلایل توقف این طرح‌ها این بوده که این افراد برای سودجویی آمده‌اند و هدف آنها تولید و راه‌اندازی کارخانه نبوده است.
بدری بیان داشت: در این راستا مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور را برای ارائه توضیحات لازم فرا خوانده‌ایم که چرا بدهی یک واحد تولیدی به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که میزان واگذاری تسهیلات به این واحد 5 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان این که یکی از افراد فقط یک بار 8 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است گفت: این در حالی است که اقدام به بازپرداخت این تسهیلات نکرده و در حال حاضر نیز تامین اجتماعی لرستان ماهانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت مطالبات کارگری این واحد پرداخت می‌کند.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این که رفاقت‌ها، ارتباطات بین این افراد با برخی دستگاه‌ها  و همچنین حمایت این دستگاه‌ها موجب شده این افراد اقدام به راه‌اندازی این واحدهای تولیدی در استان نکنند گفت: در حال حاضر 4 واحد با این شرایط در استان وجود دارد و باید هر طور شده این واحدها را از چنگال این افراد خارج کنیم.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم اباد 1394-04-01 13:21
با سلام خدمت جناب بدری حضور ایشان عرض کنیم اینکه وامهایی را که این افراد گرفته اند در کجا ان را هزینه کرده اند جوابش را به راحتی می توان بدست اورد این افراد خصوصا این 4 واحد تولیدی که الان عملا یا تعطیل و یا با کمترین ظرفیت مشغول بکار می باشند این وامها را در تهران در بخش مسكن سرمایه گذاری نموده و شناسایی این اموال نیز کار سختی برای سیستم نظارتی نمی باشد زمانی کل اموال این کارخانه را که 120 میلیارد جمع بدهی هایش به بانکها / تامین اجتماعی / دارایی می باشد در صورتیکه کل اموال شرکت اعم از منقول و غیر منقول به 50 میلیارد نمی رسد؟ حال اگر دولت حتی این کارخانه را مصادره و بخواهد بفروش برساند به نصف این بدهیها نمیرسد مگر با شناسایی اموال شخصی جناب مدیرعامل شرکت .دولت بتواند به حق و حقوق اش برسد و متاسفانه تمامی این سو استفاده ها ناشی از ضعف در واگذاری این کارخانجات به این افراد است زیرا اگر اسناد واگذاری را بررسی کنیم می بینیم این افراد با بهای خیلی ناچیزی این کارخانجات را تصاحب نموده اند .
نقل قول کردن
#2 صابر دریکوند 1394-04-01 17:24
دررابطه با شرکت پ با مدیریت ر ی بولا آن شرکت توان تولید ندارد دستگاه را بردند نیروگاه رفت خط داخل تولید این روزها برنده مزایده می برش ای مسولان این شرکت داره با پنکه برقی می چرخد چرا باورش سخت هست بیاید این شرکتی که فقط اسکلت نیمه جانی مانده ازش بگیریم داری با ر /ی صحبت میکنی چنان دورت میزند و ریشه حرف را ازت میگیرد که شرکت را فراموش میکنی بابا استاد هست . رفتنی هست ما هم چها ر سال هست حقوق نگرفتیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا