یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: یارانه مانند استخوان در گلوی برخی مسوولان گیر کرده است به گونه‌ای که نه می‌توانند آن را بخورند و نه بیرون دهند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، دكتر محمد علیزاده در کارگاه آموزشی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر بیمه و تامین اجتماعی که با حضور محمد عليزادهکارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد، تأكيد كرد: هیچ دولتی نیز نمی‌تواند يارانه را حذف کند چون با کاهش آراء مواجه می‌شود.
وی با بیان این که نفتی که ما از محل فروش آن پول یارانه را پرداخت می‌کنیم متعلق به نسل‌های آینده است و به نوعی امانتی در دست ما است افزود: یارانه ثروتمندان باید قطع شود؛ اما در مقابل یارانه نیازمندان و کسانی که مستحق در یافت این پول هستند به 150 تا 200 هزار تومان افزایش پیدا کند.
عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: 50 ما و در هر ماه 3000 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است؛ اما ای کاش پرداخت یارانه به صورت نقدی را به سمت ارائه خدمات درمانی رایگان سوق می‌دادیم.
علیزاده در ادامه به تشریح بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: تمام رفتارهای اقتصادی مورد نیاز یک فرد در سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی نهفته است.
وی از بهره‌وری، اقتصاد دانش‌بنیان، سهم‌بری عادلانه، افزایش تولید داخلی، فعال‌سازی امکانات، منابع مالی و نیروی انسانی، امنیت غذایی، مدیریت مصرف، اصلاح نظام مالی، حمایت از صادرات، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد،، افزایش قدرت مقاومت، افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور، افزایش ارزش افزوده، تقویت و فرهنگ جهادی به عنوان بخشی از کلید واژه‌های مطرح شده در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب نام برد.
عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به این که امروز کشور از ارائه آمارهای دروغ رنج می‌برد گفت: مشکل ارائه آمار و اطلاعات دروغ داریم به گونه‌ای که امروز مرده‌های ما هم یارانه می‌گیرند و با این حال تا زمانی که به سمت شفافیت در آمارهای اقتصادی پیش نرویم مشکلات پابرجا خواهند ماند.
علیزاده اظهار کرد: وضعیت آماری به گونه‌ای است که امروز آمارهای ارائه شده توسط 3 مرجع آماری کشور با هم متناقض هستند.
وی با بیان این که متاسفانه از حیث فساد کشورمان در رتبه 136 دنیا قرار دارد ادامه داد: دولتی که به جای نظارت و رصد مشغول توزیع قند و چای شود دولت موفقی نیست و با فساد و تورم  مواجه می‌شود.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1394-03-14 11:45
حذف یارانه از اول کار اشتباهی بود! حالا نه راه پیش هست نه راه پس!!؟
دولت جدید نمی دونه با این مشکل چکار کنه!
نقل قول کردن
#2 محمد 1394-03-14 13:43
یافته بازم انتشار مطلب با هدف پشت پرده؟!؟!؟
به نظرم اصلا کارتون درست نیست اون از عکس جشن نیمه شعبان که هدف انتشار عکس افراد خاص بوده اینم از این مطلب!!!!!!
______________________________
يافته: منظور شمارا متوجه نمي‌شويم. شما هم در جشن شركت مي‌كرديد تا عكس‌تان نمايش داده شود. خبرنگار ما را را دعوت كردند و ايشان هم مراسم را پوشش دادند.
گاهي ممكن است شما از پشت پرده آگاه باشيد و ما بي‌خبر، گاهي هم برعكس ...
اين كه چه چيز پشت پرده بوده، مي‌تواند زاييده‌ي ذهن شما هم باشد ...
نقل قول کردن
#3 منتقد 1394-03-14 15:19
جناب استاد علیزاده وقتی یارانه کسانی را که 2500000 تومان حقوقشان است و از طرفی دارای فرزند دانشجوی دانشگاه ازاد می باشند و می بایست با افزایش هر روزه اقلام ضروری زندگی مواجه شوند چه توجیحی برای انان داری ایا مانند برخی از اعضا هییت علمی حقوق بالای 7 میلیون تومان می گیرند که نیازی به یارانه نداشته باشند اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام رهبری با شعار و برگزاری سمینارهای توجیحی عملیاتی نمی گردد وجداننا خود جنبعالی برای همین چند ساعت صحبت کردن چقدر حق الز حمه از تامین اجتماعی دریافت کرده ای اقتصاد مقاومتی یعنی رونق کسب و کار و کار مراجعین و کارفرمایان و کارگران را به موقع انجام دادن و بدون منت نه اینکه برای یک کار پیش پا افتاده در ادرات ما یکماه در رفت وامد باشی.
نقل قول کردن
#4 امیر 1394-03-15 00:00
یافته جان
منظور دوستمون محمد اینه که شما عکس و مطلب افرادی رو چاپ می کنی که ادعای کاندید مجلس شدن دارند. آقای علیزاده چند وقته که تبلیغات میکنند یا آقای غلامرضایی یا شریعت نژاد.
حالا شما شاید اینو نمیدونستید ولی ازین به بعد دقت کنید.
البته اگر دقت کنید جنس حرفهای ایشون دقیقا مربوط به زمان انتخابات و تبلیغات هست!!!!
________________________________
يافته: ما كه علم غيب نداريم كه بدانيم چه كساني قصد كانديدا شدن دارند. از طرفي، هر كس كانديدا شود اما در مراسم‌ مردمي شركت كند، ما كه نمي‌توانيم عكس مردم را به خاطر كانديدا شدن چند نفر منتشر نكنيم.
نقل قول کردن
#5 حسن کردعلیوند 1394-03-15 17:17
اگه واقعا اراده ای باشه که یارانه ها به دست نیازمندان واقعی که دغدعه نان شب خانواده را دارند کار مثبتی هست دکتر جان نظرت در مورد سیاست خارجه چیست چه پیشنهادی در این رابطه ارایه می دهید تا کی دولت های روی کار امده بایستی خودشون سرگرم توزیع مواد غذایی مث قند وشکر وگوشت مرغ و.....وغیره کنند وروز بروز قیمتها سر به فلک کشیده شود چه راهکاری برای حل این مشکل پیشنهاد می دهید موفق وموید باشید.
نقل قول کردن
#6 ساکی 1394-03-15 17:29
مگر نظر ما برای دولت مردان محمه
نقل قول کردن
#7 توان 1394-03-15 18:03
دکتر علیزاده واقعا حرفاتون درست و منطقی بود،امیدوارم با تلاشهایی که دارید میکنید باعث توسعه شهر و استانمون بشید.براتون ارزوی موفقیت میکنم.
نقل قول کردن
#8 مینا ثناخوان 1394-03-15 18:22
سوای قصد کاندیداتوری جناب دکتر علیزاده و یا هرگونه مطلب پشت پرده ای،من با اصل حرف ایشون موافقم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا