یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: زمین و پروانه ساخت رایگان به سازندگان هتل‌های ۵ ستاره در لرستان اختصاص می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، هوشنگ بازوند در نشست با سفرا و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که همزمان با برگزاری کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در لرستان که در محل سالن کنفرانس دانشگاه لرستان برگزار شد گفت: استاندار لرستان گفت: به افرادی که بخواهند در لرستان هتل ۵ ستاره ایجاد کنند علاوه بر واگذاری 4 هکتار زمین به آن‌ها پروانه رایگان نیز اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: به دغدغه‌های بخش خصوصی واقفیم؛ از این رو ما به عنوان یک تیم دولتی موظف هستیم این نگرانی را برطرف کنیم و قطعاً به دنبال همین موضوع هستیم.
استاندار لرستان با بیان این که افکار عمومی در لرستان به عنوان یک سرمایه بزرگ و پشتیبان سرمایه‌گذاران و کسانی که تصمیم دارند یک تولید ثروت و سرمایه‌گذاری داشته باشند هستند گفت: این سرمایه بزرگ باعث شده لرستان به یکی از ۵ استان امن کشور تبدیل شود.
بازوند بیان کرد: دبیرخانه این همایش به عنوان مسوولین بخش خصوصی(حسين سلاحورزی) و دولتی(علي هادي‌چگنی) با فعالان اقتصادی حاضر شده در این همایش ارتباط خواهند داشت؛ همچنین یک سایت نیز برای این مهم در استان راه‌اندازی شده است.
وی گفت: از سرمایه‌گذاری خارجی غافل نشدیم و این فرصت خوبی برای استفاده بهینه از ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان است.
بازوند افزود: در این باره بیش از ۴ هزار لرستانی مقیم خارج از کشور که در تجارت و مسائل اقتصادی فعالیت دارند شناسایی کرده‌ایم.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که صندوق توسعه ملی شرایط خوبی را برای استان نسبت به سایر استان‌ها دیده است بیان کرد: ۴ درصد نرخ پرداخت تسهیلات و ۲ واحد تسهیلات ارزی از این صندوق به لرستان نسبت به سایر استان‌ها  کم‌تر است.
وی با تاکید بر این که لرستان باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود یادآور شد: این مهم مستلزم ایجاد یک سری زیرساخت‌ها نظیر محل‌های تفریحی و توریستی، هتل‌ها و سایت‌هایی است که بستر آن در لرستان مهیاست.
بازوند با بیان این که در حال حاضر لرستان دارای ۲۹ منطقه نمونه گردشگری است اذعان کرد: این مناطق در ۳ هزار ۷۰۰ هکتار از لرستان قرار دارند و بدون هیچ مشکلی امکان واگذاری زمین برای افرادی که بخواهند در لرستان هتل ۵ ستاره ایجاد کنند مهیاست.
وی اضافه کرد: به افرادی که بخواهند در لرستان هتل ۵ ستاره ایجاد کنند علاوه بر دادن ۴ هکتار زمین به آن‌ها پروانه رایگان نیز در اختیارشان قرار می‌دهیم.
استاندار لرستان یادآور شد: آورده بخش خصوصی را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در نظر گرفته‌ایم و ۸۵ درصد باقی مانده از صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی گفت: ناگزیرید برای اخذ تسهیلات از این صندوق از کانال سیستم بانکی عبور کنید چرا که پولی که در اختیار صندوق توسعه ملی است به صورت امانت در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.
بازوند با تاکید بر این که پرداخت تسهیلات از صندوق منوط به داشتن توجیه اقتصادی طرح است تصریح کرد: نباید طرحی ایجاد کنید که فاقد توجیه اقتصادی باشد چرا که هم اکنون گرفتار طرح‌هایی از این دست در استان هستیم.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که برای وارد شدن بخش خصوصی به استان و این که پرچ توسعه را می خواهیم به بخش خصوصی دهیم قطعاً با مقاومت‌ها و مانع تراشی‌هایی مواجه خواهید شد اضافه کرد: برای حل این مهم ساختمان پنجره واحد را در استانداری لرستان راه‌اندازی کرده‌ایم تا دیگر سرمایه‌گذار به دستگاه‌ها مراجعه نکنند بلکه نماینده دستگاه در پنجره واحد مجوز را برای فرد متنقاضی صادر کند.
وی گفت: با وجود ۲۵۰۰ کیلومتر آبراه و رودخانه در لرستان سازمان اقتصادی کوثر و قرارگاه خاتم در شیلات استان سرمایه‌گذاری کردند.
استاندار لرستان بیان کرد: به افرادی بتوانند در حوزه صنایع دستی استان فعالیت کنند تسهیلات ۴ درصدی پرداخت می‌کنیم که برای توسعه این صنعت چنین تسهیلاتی شرایط خوبی است.
وی ادامه داد: با توجه به این که اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است و بانک‌ها  تا زمانی که بدهی پرداخت می‌شود شریک پروژه‌ها هستند؛ از این رو طبیعی است که برای دادن تسهیلات محافظه کارانه رفتار کنند.
بازوند با تاکید بر این که بازار عراق یک بازار مهمی برای اقتصاد ایران و لرستان است خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر ارتباط با این بازار بسیار خوب است اگرچه به اندازه ترکیه نتوانسته‌ایم از این بازار استفاده کنیم.
وی اذعان کرد: پرواز خرم‌آباد تا نجف ۴۵ دقیقه است و چنان‌چه شرایطی فراهم شود می‌توانیم در بحث درمان و سایر کارهای بیزینس شرایط خوبی را در استان ایجاد کنیم.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 فعال محیط زیست 1394-02-25 17:24
زمین برای هتل ؟؟؟؟؟ مگه میشه هر جایی هتل زد .
نقل قول کردن
#2 محسن 1394-02-25 19:17
درود بر استاندار فرهیخته و دوست داشتنی لرستان
حیف که دیر به لرستان زخمی آمده ای
نقل قول کردن
#3 لرستان 1394-02-26 01:51
واقعا کارای استاندار برای جذب سرمایه گذار جای تشکر داره از برگزای همایش های بین اللمللی و ... حتی بیلبوردهای آزادراه تهران -قم واقعا بخش بین الملل خیلی فعاله
خسته نباشی ایشااله که به ثمر بشینه
نقل قول کردن
#4 علی 1394-02-27 01:20
ازاستاندار عزیز خواهشمندم که دستور بدهند اگر قراربود زمینی به این عزیزان واگذار شود بلایی که بر سر درختان گلدشت غربی خوارزمی 1 آوردند تکرارنشود از استاندار محترم خواهشمندیم باخاطیان بطور جد برخورد کند وفضای ویران شده آن منطقه را احیا نماید. باتشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا