یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی مسوولان امر از تنظیم بازار استان در آمارها و روی کاغذ خبر می‌دهند که سیر صعودی قیمت میوه و مرغ در بازار استان مردم و مسافران را کلافه کرده است!
به گزارش خبرنگار مهر، خبر توزیع میوه یارانه‌ای برای شب عید که تمهیدات آن از ماه‌ها قبل اندیشیده شده بود مردم را دلگرم نگه داشت تا در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی با مشکل جدی در این زمینه مواجه نشوند ولی این امیدواری مردم چندان محقق نشد.
وضعیت توزیع میوه شب عید در استان لرستان که مطابق دستورالعمل‌های ارسالی مسوولیت آن امسال از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته و به جهاد کشاورزی واگذار شده بود در نوع خود با ضعف‌های جدی مواجه بود.
 
توپ توزیع میوه شب عید در زمین چه کسی است؟
سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز مسوولیت توزیع میوه شب عید را به تعاون روستایی واگذار کرد تا پاس دادن توپ توزیع میوه به زمین دستگاه‌های مختلف حاصلی جز ناهماهنگی و نارضایتی مردم در پی نداشته باشد.
در حالی مسوولیت توزیع میوه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان بوده که متولی نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با تخلفات بر عهده تنظیم بازار لرستان به تعطیلات رفت!/ میوه‌هایی که به شب عید نرسیدسازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گذاشته شده است.
گزارش میدانی خبرنگار مهر از سطح شهر خرم‌آباد حکایت از افزایش تصاعدی قیمت میوه در سطح شهر دارد به طوری که در حال حاضر پرتقال با قیمت ۷۵۰۰ تا ۸ هزار تومان به فروش رسیده و فروش هر کیلو سیب نیز حتی در برخی مناطق تا ۶ هزار تومان بالا رفته است.
افزایش قیمت میوه در سطح مغازه‌های شهر و حتی دست‌فروش‌ها در حالی است که در کم‌تر محلی مردم موفق به خرید میوه یارانه‌ای شده‌اند و به نظر می‌رسد میزان میوه توزیعی در حد نیاز مردم استان نبوده و یا شاید به برخی مناطق اصلاً نرسیده است.
همچنين معدود كساني نيز كه در برخي مراكز توزيع موفق به خريد ميوه با نرخ مصوب شده‌اند بيان مي‌كنند كه سيب و پرتقال عرضه شده بسيار درشت و فاقد كيفيت مناسب مي‌باشد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت: وضعیت رضایتبخش نیست
این وضعیت در حالی است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نیز وضعیت را در این زمینه رضایت‌بخش نمی‌داند.
قدرت‌الله ولدی در سخنانی اظهار داشت: مسوولیت توزیع میوه شب عید با سازمان جهاد کشاورزی بوده و این سازمان در زمینه توزیع میوه، تره‌بار و مرغ متولی امر بوده است.
وی با بیان این که سازمان جهاد کشاورزی نیز متولی‌گری را به تعاون روستایی واگذار کرده است گفت: مسوولیت نظارت بر بازار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که تا کنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده است.
ولدی ادامه داد: طی دو جلسه یاد شده با دعوت متولیان امر به استاندار تذکرات لازم داده شده است.
وی با یادآوری این که در زمینه نظارت و بازرسی در کنترل‌های بازرسان این سازمان موارد عرضه میوه با قیمت مغایر فاکتور از سوی واحدهای صنفی جریمه می‌شود افزود: در این زمینه جریمه‌های سنگینی نیز انجام داده‌ایم.
بازار لرستان هنوز نیازمند توزیع میوه است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با بیان این که تا کنون ۳۱ هزار مورد بازرسی نیز از واحدهای صنفی استان صورت گرفته است افزود: این سازمان در حوزه نظارت فعالیت‌های خود را به طور جدی انجام می‌دهد.
ولدی معتقد است که برای تنظیم بازار استان باید جهاد کشاورزی برای تزریق میوه و مرغ به کمک بیاید یادآور شد: بخشی از میوه‌هایی که قرار بوده در سطح استان توزیع شود تا کنون توزیع شده ولی هنوز تا توزیع مورد نظر جا داریم.
وی با تاکید بر این که هنوز نیاز است که در بازار استان میوه یارانه‌ای توزیع شود بیان داشت: سهمیه استان در زمینه توزیع میوه شب عید ۸۷۰ تن پرتقال و ۳۳۰ تن سیب بوده است که از این میزان تا کنون ۴۵۰ تن پرتقال و ۱۲۰ تن سیب توزیع شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: همچنین سهمیه توزیع مرغ منجمد در استان طی ایام نوروز دو هزار و ۴۰۰ تن بوده است که تا کنون از این میزان بیش از هزار و ۱۴۰ تن در بازار استان توزیع شده است.
فاصله قیمت میوه یارانه ای و آن‌چه که در بازار است
وی معتقد است که باید با توزیع میوه در سقف مورد نیاز سوپاپ اطمینانی در بازار ایجاد شود یادآور شد: در زمینه توزیع میوه تذکرات لازم از سوی استاندار و معاون برنامه ریزی استاندار نیز داده شده است.
ولدی قیمت سیب یارانه ای را دو هزار و ۵۰۰ و پرتقال یارانه‌ای را دو هزار و ۹۰۰ اعلام می کند و البته اذعان دارد که الان پرتقال هر کیلو تا 8 هزار تومان نیز در شهر پیدا می‌شود.
وی با بیان این که هنوز میوه شب عید به طور کامل در استان توزیع نشده است ابراز امیدواری کرد که به زودی با توزیع مابقی میوه مورد نظر قیمت‌ها در بازار استان کاهش یابد.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان در روز چهارم فروردین‌ماه - که به دلیل سفر استاندار لرستان و مرخصی معاون عمرانی استاندار- فرماندار خرم‌آباد و مدیرکل حوزه استاندار لرستان مسوولیت اداره جلسه را بر عهده داشتند بر لزوم تنظیم بازار استان تاکید شد.
به هر روی در حالی فروردین‌ماه ششمین روز را سپری می‌کند و تعطیلات نوروزی در حال رسیدن به نیمه خود است که معلوم نیست میوه شب عید چه زمانی بازار استان را تنظیم خواهد کرد!
 

دیدگاه‌ها  

#1 گودرزی 1394-01-07 00:30
تاسف میخورم که به وعده های تنظیم بازار دلخوش کرديم!!!
نقل قول کردن
#2 حسن 1394-01-07 15:50
ما هرچه گشتیم میوه یارانه ای ندیدم .شاید ازراه دیگری وارد بازار شد. :P :P
نقل قول کردن
#3 حامد نصیری 1394-01-07 19:11
واقعا مسخره است امروز جمعه پرتقال ظاهرا ماله شیراز 6500 پرتقال درفوال5500 پرتقال پیوند7500 پرتقال تامسون اندازه طالبی بدون مزه و همش پوست کیلویی 2900 دیگه پرتقال زیر5500 نیست حتی پیوند الان امروز جمعه کیلویی 8000 تومان میوه فروشی های علوی .نظارت . حواقعا ازتون انتظار داريم این موضوع رو جدی پیگیری کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا