یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طبق اعلام مرکز آمار، در بهمن ماه ١۴٠٢، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های لرستان، ۴۷.۴ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های لرستان به طور میانگین، ۴۷.۴ درصد بیشتر از بهمن ماه ١۴٠١ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه دی ماه ١۴٠٢ لرستان ۴۸.۹ بود که در مقایسه با ماه قبل ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است.



به گزارش یافته، اطلاعات سوم اسفندماه ۱۴۰۲ مرکز آمار حاکی از پیشتازی استان‌های یزد، کردستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و لرستان در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی در بهمن ماه است. به ترتیب این استان‌ها ۵۲.۹، ۴۸.۸، ۴۸.۶، ۴۸.۴ ، ۴۷.۴ درصد تورم را در این ماه تجربه کرده‌اند.
شایان ذکر است در ماه قبل( دی ماه ) استان‌های یزد، چهارمحال بختیاری، کردستان، اصفهان کرمانشاه و لرستان در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی به ترتیب ۵۴.۷، ۵۰.۶، ۵۰.۲؛ ۴۹.۸، ۴۹.۰ و ۴۹.۸ درصد تورم را تجربه کرده بودند.
طی دی ماه جایگاه لرستان رتبه ششم کشور بود که در این ماه به رتبه پنجم برگشت.
لرستان در فروردین ۱۴۰۱ جایگاه هفتم کشور را داشت که در فروردین سال ۱۴۰۲ به رتبه اول کشور سقوط کرد. حال بعد از گذشت ۱۱ ماه در سال جدید رتبه لرستان در کشور پنجم است.
 



وضعیت کشوری:
در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴٢،۵ درصد افزایش داشته است.
در بهمن ١۴٠٢، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوار‌های کشور به عدد ٢٢۵،٧ رسیده است که نسبت به ماه قبل ١.۴ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣۵.٨ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴٢.۵ درصد افزایش داشته است.


عبدالرضا قاسمی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-12-03 10:58
آقای سیروس ابراهیمی معاون اقتصادی و مشاور استاندار لرستان جوابگو باشند. رئیس اداره صمت و رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی جوابگو عملکرد خود باشند
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-12-03 13:10
در فضای مجازی اخباری مبنی بر انتقال تیپ ۲۸۴ نای کش چگنی به ایلام، پخش‌شده که اگر واقعیت داشته‌باشد ظلمی دیگر در حق مردم و جوانان لرستان است که بجای خدمت در لرستان باید به مرز ایلام بروند. پادگان و مرکز آموزش ۰۷ خرم آباد را به کازرون استان فارس منتقل کردند و زمین پادگان را که در بهترین موقعیت شهر باستانی و گردشگری خرم آباد قرار دارد، به جای بخشش به مردم و ایجاد فضای گردشگری می خواهند به ساخت و ساز مسکونی و تجاری تبدیل کنند! پتروشیمی لرستان را به شازند اراک بخشیدند و حال میخواهند پادگان تیپ ۲۸۴ ارتش در سراب نای کش شهرستان چگنی را به ایلام منتقل کنند! مکانی که در اوایل دهه ۷۰ شعبه ۲ کشت و صنعت و دامپروری لرستان در سراب نای کش بود و با تدبیری غلط و اشتباه از کشت و صنعت لرستان در تیرگران چگنی جدا و به ارتش واگذار و بجای دامپروری و تولید به سربازخانه تبدیل کردند و حالا تیپ ۲۸۴ را می‌خواهند به ایلام بدهند پس چرا از تیپ‌ها و لشکرهای کرمانشاه یا خوزستان به ایلام نمی‌دهند؟ انصافا مسئولان گرامی استان پیگیر باشند و اجازه ندهند این زیرساخت‌های مهم از استان خارج شوند
نقل قول کردن
#3 یا دادار بی همتا 1402-12-05 12:30
بابا این پنج وششم کشکه میگن ببین رنگم بپرس احوالم شما به چشم خود می بینی که گوشت شده 500 بزنج 150
نقل قول کردن
#4 دلسوز 1402-12-07 20:56
استاندار باید کارگروه‌های ویژه تشکیل دهد و عملکرد و کارنامه مدیران کم‌کار را زیرنظر بگیرد و رسیدگی کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا