یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: برای مهار تورم، افزایش تولیدات داخلی و کنترل بازار کارگروه ویژه‌ای در استان فعال خواهد شد.
به گزارش روز پنجشنبه یافته، فرهاد زیویار در سومین جلسه کمیته شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم، رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: به منظور تحقق این شعار، کمیته ویژه مهار تورم در استان تشکیل شده است.
 
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی دولتی در لرستان
زیویار با اشاره به اجرای برنامه‌های تحولی و ریل‌گذاری مناسب برای تحقق رشد تولید در استان بیان کرد: سال گذشته در لرستان سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی دولتی صورت گرفته که آورده بخش خصوصی نیز بیش از دو برابر این مبلغ است که تأثیرات این سرمایه‌گذاری‌ها سال‌های آتی ملموس خواهد بود.
 
ضرورت تقویت تولید به منظور مهار تورم
استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان از گذشته‌ها جزء استان‌هایی بوده که نرخ تورم در آن بالا بوده است، افزود: تقویت تولید یکی از اموری است که می‌تواند به مهار تورم کمک کند.
زیویار با اشاره به اینکه علل و عوامل متعددی در تورم و مقام‌دار بودن استان در تورم نقش دارند، بیان کرد: حمل و نقل، نبود شغل پایدار، قاچاق کالا به استان‌های مرزی و مسکن از جمله این عوامل هستند که لازم است در جلسات تخصصی کارگروه‌ها بررسی شود و برطرف کردن تورم استان باید دغدغه مسئولان باشد.
 
قیمت ۴۶ قلم کالا در استان کمتر از میانگین کشوری است
استاندار لرستان با اشاره به آمار‌های اعلام شده بیان کرد: از ۵۳ قلم کالای اساسی، قیمت ۴۶ قلم کالا در لرستان پایین‌تر از میانگین کشوری است و چند قلم کالا مانند برنج ایرانی درجه یک، شیر پاستوریزه، موز، روغن، انار و شیر خشک در استان از میانگین کشوری بالاتر است اما در یک سال گذشته نرخ تورم استان از رتبه یک به رتبه سوم رسیده است.
وی با اشاره به تأثیر بسیار حمل و نقل در تورم گفت: در بسیاری از این کالا‌ها لرستان تولیدکننده نیست و این اقلام تا زمانی به استان وارد می‌شود در نرخ آن تأثیر گذاشته و موجب افزایش نرخ تورم می‌شود.
استاندار لرستان با اشاره به گران بودن مسکن در استان لرستان افزود: به دلیل توپوگرافی خاص استان لرستان، مسکن لرستان، از گران‌ترین استان‌های کشور است و این موضوع، مقام تورم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بسته‌های پیشنهادی خوبی در لرستان وجود دارد که می‌تواند شغل و سرانه درآمد را تحت تأثیر قرار دهد، بیان کرد: کارگروهی ویژه به ریاست معاون اقتصادی و با حضور جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و دیگر متولیان ذی‌ربط به منظور مهار تورم، افزایش تولیدات داخلی و کنترل بازار در استان فعال شود.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-07-20 19:39
تو اینترنت کفشی گذاشتند ۴۰۰هزار بعد همون مدل و طرح رو تو یک فروشگاهی داخل شهر زدن ۱میلیون و ۲۰۰. واقعا خود مغازه داران به‌صورت دلبخواهی اجناس را می‌فروشند
نقل قول کردن
#2 1368 1402-07-20 21:16
آقای زیویار آخرین باری ک رفتی بازار خرید کنی کی بوده؟؟؟
بانهایت ادب و احترام، این آمار و ارقام و تشکیل اینگونه کارگروها فقط مصرف داخلی و پر کردن وقت کاری هستش و هیچگونه تاثیری بر تورم بازار نداره.
یه ضرب المثل لری هستش ک میگه،
آوو د سرچشمه لغنه. یعنی آب چشمه از بالا دست گل آلوده
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1402-07-21 14:58
خانه از پای بست ویران است.
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1402-07-22 17:07
همیشه از میدان آزادی تا میدان استانداری لرستان ترافیک سنگین است چون پل گپ خرم‌آباد مربوط به دوره صفویه است و گنجایش ماشین ندارد نمیشه شهرداری خرم‌آباد یک پل جایگزین براش بسازه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا