یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نرخ تورم دوازده ماهه خانوارها در به استان لرستان به (58.7 درصد) رسید و همراه با یزد و چهارمحال بختیاری پشتازان تورم کشور هستند.
به گزارش یافته، گزارش چهارم خرداد 1402 مرکز آمار حاکی از پیشتازی استان‌های یزد، لرستان و چهارمحال بختیاری در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی است. به ترتیب این استان‌ها 59.1، 58.7 و 58.1 درصد تورم را در اردیبهشت تجربه کرده‌اند.
با این حال میزان تورم سالانه پایتخت در اردیبهشت ماه 44.4 درصد بوده که می‌توان به تهران لقب ارزان‌ترین استان کشور را داد.
 
شایان ذکز است در ماه گذشته نیز استان‌های لرستان، یزد و چهارمحال بختیاری در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی پیشتاز بودند و به ترتیب این استان‌ها ۵۶.۹، ۵۶.۶ و ۵۵.۷ درصد تورم را تجربه کردند.

 



وضعیت کشوری:
تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه ١٤٠٢ در مقایسه با ماه قبل، ٠,٩ واحد درصد کاهش یافته است
 
تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور
منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ٥٤,٦ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ٥٤.٦ درصد بیشتر از اردیبهشت ماه ١٤٠١ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند. تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه ١٤٠٢ در مقایسه با ماه قبل، ٠,٩ واحد درصد کاهش یافته است.
 
تورم ماهانه خانوارهای کشور
منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ٢,٨ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ٢.٦ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ٢.٨ درصد بوده است.
 
نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور
منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ٤٩,١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٥ واحد درصد افزایش یافته است.

برای مشاهده اطلاعات تفضیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها  

#1 حاج میرزا 1402-03-04 14:16
بیکاری اول هستیم و تورم اول هستیم و فلاکت اول هستیم پس این همه مدیر و معاون و مدیر کل در لرستان چکار می کنند آیا بود و نبود آنها تاثیری دارد ؟ این افراد حقوقشان که خیلی هم زیاد است حلال است ؟ آیا از مردم خجالت نمی کشند ؟
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-03-04 15:56
سازمان بازرسی و تعزیرات و دیوان محاسبات اداری نظارت خودشون رو بیشتر کنند همچنین گشتی ها قیمت ها را دقیق بپایند و با گرانفروشان برخورد قانونی شود
نقل قول کردن
#3 کارگر عسلویه. 1402-03-04 22:19
تبـــــــــریک ب استاندار و نمایندگــــــان استان، مدیـــــــران اجرایی و مـــــــــردم شریف لرســــــــتان مظــــــــلوم
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1402-03-04 22:20
به نقل از حاج میرزا:
بیکاری اول هستیم و تورم اول هستیم و فلاکت اول هستیم پس این همه مدیر و معاون و مدیر کل در لرستان چکار می کنند آیا بود و نبود آنها تاثیری دارد ؟ این افراد حقوقشان که خیلی هم زیاد است حلال است ؟ آیا از مردم خجالت نمی کشند ؟
مسئولان ما دچار روزمرگی شدند و خودشون رو محدود به محیط ادارات کردند درحالیکه باید بیان تو جامعه و مشکلات را ببینند و با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی حداقل تو اون مجموعه و سازمان خودشان پیشرفتی را نشان دهند و بودجه بگیرند و کار برای خدا انجام دهند تا خدا هم کمک و پشتیبانشان باشد
نقل قول کردن
#5 رضا حسینی 1402-03-04 22:22
نوم خدا، هزار ماشالله تو این چند روز گذشته کلی مقام کسب کردیم. اگه من جای آقای... ـ یا اقایون بودم، با اینکه کارم حرفه ام چیز دیگست شک نکنید شرایط استان اینگونه نبود.
یافته سانسورش نکو. پخشش کو
نقل قول کردن
#6 حسین 1402-03-05 09:46
یکی از نمایندگان فعلی خرم اباد شروع به دفاع از عملکرد 4ساله خودش برای خرم اباد کرده با توزیع دفترچه بلندبالایی از کارهایی که کرده ، این از آمار تورم و گرانی ضمنا حاج آقای شاهرخی دو هفته پیش یک خطبه رو کاملا به شرایط نامطلوب خرم اباد در همه حوزه های صنعتی و اقتصادی اختصاص داد در بحث اموزش و پیشرفت تحصیلی هم که لرستان تقریبا آخر هست یا ما اشتباه می کنیم یا اون دفترچه بلند بالای خدمات اقای نماینده یه جاش میلنگه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا