یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهي به فصل زمستان١٤٠٠ ، برابر ٢٦,٩ درصد است، که استان لرستان با ٣٧.٤ درصد، بيشترين نرخ تورم اجاره بها را داشته اند.
به گزارش یافته، شاخص اجاره‌‌بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری کشور طی سه ماه زمستان امسال به عدد ۷/ ۲۷۹ رسید که این میزان در مقایسه با فصل پاییز پارسال ۴/ ۲ واحد درصد رشد داشته است.
نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهي به فصل زمستان١٤٠٠ ، برابر ٢٦,٩ درصد است، که استان لرستان با ٣٧.٤ درصد، بيشترين و استان سیستان و بلوچستان با ١٢.٨ درصد، کمترين نرخ تورم اجاره بها را داشته اند.

در برآورد شاخص قيمت مصرف كننده، یکی از بخش های مهم بخش مسكن است. که شامل زير بخش‌هاي "اجاره بهاي واحدهاي مسكوني" و "خدمات نگهداري و تعمير واحد مسكوني" (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله كشي، گچ‌كاري، برق كاري، نصب ايزوگام و...) مي‌باشد.
 در فصل زمستان ١٤٠٠، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري، به عدد ٢٧٩,٧ رسيد كه نسبت به فصل قبل  ٦.٤ درصد افزايش داشته است. در اين فصل استان يزد با ٨.٦ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ١.٥درصد، کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استان‌های کشور داشته اند. درصد تغييرات شاخص قيمت اجاره بها در فصل زمستان١٤٠٠، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.١ درصد است كه نسبت به فصل پاییز  ١٤٠٠ (٢٥.٧ درصد)، ٢.٤ واحد درصد افزایش نشان مي‌دهد. در این فصل بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه با ٤٠.٠ درصد مربوط به استان لرستان و كمترين نرخ تورم نقطه به نقطه با ١١.٨ درصد، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. به عبارتي در فصل زمستان١٤٠٠ ، خانوارهاي استان لرستان به طور متوسط ١١.٩ واحد درصد بيشتر از ميانگين كل كشور و خانوارهاي استان سیستان و بلوچستان، به‌طور متوسط ١٦.٣ واحد درصد كمتر از ميانگين كل كشور در بخش اجاره بها هزينه كرده‌اند.
نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهي به فصل زمستان١٤٠٠ ، برابر ٢٦,٩ درصد است، که استان لرستان با ٣٧.٤ درصد، بيشترين و استان سیستان و بلوچستان با ١٢.٨ درصد، کمترين نرخ تورم اجاره بها را داشته اند.
همچنین در فصل زمستان ١٤٠٠، متوسط افزايش هزينه اجاره بها براي كل خانوارهايي كه تمديد قرارداد داشته اند، برابر با ٥٠,٩ درصد بوده است.
 
برای دریافت اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست مراجعه نمایید.
 

دیدگاه‌ها  

#1 سلاحورزی 1401-01-26 09:05
مسکن مهر کمالوند خرم‌آباد هیچ گونه امکاناتی ندارد نه جایابی درستی داشته و نه راه دسترسی ایمنی دارد و نه درمانگاه و کلانتری و مسجد و مدرسه و فروشگاه و تاکسی و خط واحد دارد. حتی سطل زباله هم ندارد. تکلیفش هم بعد از 10 سال مشخص نیست که بالاخره زیر نظر سازمان شهرداری است یا اداره مسکن!!! لطفا مشکلات مارو مخابره کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا