مجری طرح آزادراه خرمآباد- اراک گفت: برای آزادراه خرمآباد – اراک که به صورت ۶ خطه کار شده عوارض خودروهای سواری ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است.
به گزارش یافته، محمود جلالی در خصوص افتتاح طرح آزاد راه خرمآباد- اراک و ویژگیهای این آزاد راه گفت: طول آزادراه خرمآباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که به صورت ۶ خطه کار میشود و خرمآباد را به کمربندی شمالی اراک متصل میکند.
وی بیان کرد: این آزادراه ۴ قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند.
مجری طرح آزادراه خرمآباد – اراک گفت: در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است.
وی افزود: بیشترین ابنیهها و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه ۲، ۳ و ۴ به طول ۶۷ کیلومتر بوده است که از خرمآباد به بروجرد اجرای آن را آغاز کردیم که برای بهرهبرداری از آن آماده هستیم.
جلالی تاکید کرد: افتتاح این پروژه مسیر خرمآباد- اراک را به طول ۳۲ کیلومتر کوتاه میکند و سفری که از شهرستان خرمآباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی ما است حدود ۴۳ دقیقه زمان سفر را کوتاه میکند.
مجری طرح آزادراه خرمآباد- اراک گفت: در حال حاضر نقطههای حادثهخیز و برفگیر گردنه زاغه نزدیک خرمآباد و رازان در استان لرستان در جاده قدیم خرمآباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث این آزادراه حذف میشود.
وی افزود: این آزادراه بهصورت ۶ خطه احداث میشود و برای اولین بار تونلهای بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزاد راه با تونلهای مسیر ۶ خطه در کشور طراحی و اجرا شده است.
جلالی در خصوص ویژگی این آزادراه گفت: چون این کریدور شمال به جنوب کشور است و جزو کریدورهای پرترافیکی کشور است باتوجه به اهمیت ترافیکی این مسیر امیدواریم بهرهوری در نقلوانتقال و ترانزیت کالا و مسافر بهخوبی انجام شود.
مجری طرح آزادراه خرمآباد- اراک در توضیح هزینههای این پروژه گفت: تا حدود ۴ سال گذشته هزینههای ساخت بسیار کمتر بود و در دو سه سال اخیر هزینههای پروژه بهطور چشم گیری افزایش یافته است، اما چون بیشتر کار پروژه در سالهای گذشته انجام شده است پروژه خیلی متاثر از افزایش قیمتها نشد و به همین دلیل در زمان بهرهبرداری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است که بعد از بهرهبرداری کارهای تکمیلی را در برنامه خود قرار میدهیم تا پروژه استانداردهای روز را داشته باشد و پیشبینی میشود با هزینهای حدود ۳ هزار میلیارد تومان کار قطعات دو، سه و چهار که ۶۷ کیلومتر است به پایان برسد.
وی افزود: بر اساس بررسیها ارزش روز این پروژه به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان میرسد.
جلالی در خصوص تعیین عوارض این آزادراه گفت: عوارض خودروهای سواری در این آزادراه حدود ۱۵ هزار تومان پیشبینی شده است که به نسبت پروژه با تعبیه ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در مسیر و برخورداری از استاندارد بالا این رقم که حداقل قیمت است پیش بینی شده است.
مجری طرح آزادراه خرمآباد- اراک در خصوص مدتزمان ساخت این آزادراه گفت: مطالعه و بررسی این پروژه در سال ۹۲ آغاز و قراردادهای آن بسته شد و از سال ۹۳ اجرای کار بهطور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود ۷ سال طول کشیده است.
شایان ذکر است قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرمآباد / اراک ۶۷ کیلومتر طول دارد و با افتتاح آن در روز دوشنبه یازدهم مردادماه مسیر ترانزیتی تهران / جنوب ۳۲ کیلومتر و یا ۴۳ دقیقه کاهش مییابد.
منبع: میزان
دیدگاهها
لابد رفت تا ۱۴۱۰!!!
دل کسی برای ماها نسوخته اینا فقط میخوان تهران رو به بندر امام وصل کنن اما با این حال ، بازم پیگیر ساخت جاده از سمت اراک نمیشن
5 لیتر بنزین.
ما به خاطر کاهش مصرف سوخت وصد البته کاهش زمان سفر ازاد راه رو برای تردد در نظر میگیریم
در ضمن با محدودیت سرعت 110 کیلومتر همون
جاده قدیم به صرفه تر است.
ده سال زمان تلف کردین برای ساهت یک نصفه اتوبان حالا میخواید این مقدار عوارض بالا هم از بیکاران خرم ابادی که برای جستجوی کار به تهران میرن بگیرید ؟