یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجری طرح آزادراه خرم‌آباد- اراک گفت: برای آزادراه خرم‌آباد – اراک که به صورت ۶ خطه کار شده عوارض خودرو‌های سواری ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است.
به گزارش یافته، محمود جلالی در خصوص افتتاح طرح آزاد راه خرم‌آباد- اراک و ویژگی‌های این آزاد راه گفت: طول آزادراه خرم‌آباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که به صورت ۶ خطه کار می‌شود و خرم‌آباد را به کمربندی شمالی اراک متصل می‌کند.
وی بیان کرد: این آزادراه ۴ قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند.
مجری طرح آزادراه خرم‌آباد – اراک گفت: در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است.
وی افزود: بیشترین ابنیه‌ها و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه ۲، ۳ و ۴ به طول ۶۷ کیلومتر بوده است که از خرم‌آباد به بروجرد اجرای آن را آغاز کردیم که برای بهره‌برداری از آن آماده هستیم.
جلالی تاکید کرد: افتتاح این پروژه مسیر خرم‌آباد- اراک را به طول ۳۲ کیلومتر کوتاه می‌کند و سفری که از شهرستان خرم‌آباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی ما است حدود ۴۳ دقیقه زمان سفر را کوتاه می‌کند.
مجری طرح آزادراه خرم‌آباد- اراک گفت: در حال حاضر نقطه‌های حادثه‌خیز و برف‌گیر گردنه زاغه نزدیک خرم‌آباد و رازان در استان لرستان در جاده قدیم خرم‌آباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث این آزادراه حذف می‌شود.
وی افزود: این آزادراه به‌صورت ۶ خطه احداث می‌شود و برای اولین بار تونل‌های بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزاد راه با تونل‌های مسیر ۶ خطه در کشور طراحی و اجرا شده است.
جلالی در خصوص ویژگی این آزادراه گفت: چون این کریدور شمال به جنوب کشور است و جزو کریدور‌های پرترافیکی کشور است باتوجه به اهمیت ترافیکی این مسیر امیدواریم بهره‌وری در نقل‌وانتقال و ترانزیت کالا و مسافر به‌خوبی انجام شود.
مجری طرح آزادراه خرم‌آباد- اراک در توضیح هزینه‌های این پروژه گفت: تا حدود ۴ سال گذشته هزینه‌های ساخت بسیار کمتر بود و در دو سه سال اخیر هزینه‌های پروژه به‌طور چشم گیری افزایش یافته است، اما چون بیشتر کار پروژه در سال‌های گذشته انجام شده است پروژه خیلی متاثر از افزایش قیمت‌ها نشد و به همین دلیل در زمان بهره‌برداری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است که بعد از بهره‌برداری کار‌های تکمیلی را در برنامه خود قرار می‌دهیم تا پروژه استاندارد‌های روز را داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود با هزینه‌ای حدود ۳ هزار میلیارد تومان کار قطعات دو، سه و چهار که ۶۷ کیلومتر است به پایان برسد.
وی افزود: بر اساس بررسی‌ها ارزش روز این پروژه به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
جلالی در خصوص تعیین عوارض این آزادراه گفت: عوارض خودرو‌های سواری در این آزادراه حدود ۱۵ هزار تومان پیش‌بینی شده است که به نسبت پروژه با تعبیه ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در مسیر و برخورداری از استاندارد بالا این رقم که حداقل قیمت است پیش بینی شده است.
مجری طرح آزادراه خرم‌آباد- اراک در خصوص مدت‌زمان ساخت این آزادراه گفت: مطالعه و بررسی این پروژه در سال ۹۲ آغاز و قرارداد‌های آن بسته شد و از سال ۹۳ اجرای کار به‌طور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود ۷ سال طول کشیده است.
شایان ذکر است قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد / اراک ۶۷ کیلومتر طول دارد و با افتتاح آن در روز دوشنبه یازدهم مردادماه مسیر ترانزیتی تهران / جنوب ۳۲ کیلومتر و یا ۴۳ دقیقه کاهش می‌یابد.
 

منبع: میزان

دیدگاه‌ها  

#1 بی تعارف 1400-05-10 11:38
پس بقیه اش چی میشه؟ فراموش شد؟
لابد رفت تا ۱۴۱۰!!!
دل کسی برای ماها نسوخته اینا فقط میخوان تهران رو به بندر امام وصل کنن اما با این حال ، بازم پیگیر ساخت جاده از سمت اراک نمیشن
نقل قول کردن
#2 شهروند دلسوز 1400-05-10 11:42
با سلام .براي افتتاح ازادراه خرم اباد بروجرد اراك اينقدر عجله دارن مسولين استان كه هفته گذشته اسفالت رادر قسمتهايي از ان روي خاك ميريختند كه با اولين بارندگي اسفالت نشست ميكنه. خداوكيلي به خاطر افتتاحيه به اسم خودتان به اين بزرگراه گندنزنيد.ضنا 15000تومان چه خبره حداقل پلكاني ميرفتيد بالا يه كم به فكر اين مردم باشيد.
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1400-05-10 13:35
ضمن تشکر از کلیه عوامل احداث آزاد راه ، 7 سال زمان برای ساخت 67 کیلومتر زمانی زیاد و قابل تامل است لذا 67 کیلومتر باقیمانده تا اراک باید در مدت زمان به مراتب کمتری ساخته و به بهره برداری برسد تا اثربخشی پروژه قابل لمس باشد.
نقل قول کردن
#4 مهدی احمدیان فر 1400-05-10 15:52
عوارض نگیرند بسیار مناسب است
نقل قول کردن
#5 افلاک 1400-05-10 20:11
به چه قیمت میخوان ازاد راه رو افتتاح کن ازاد راه سر تا پا مشکل داره اولا پمپ بنزین و خدمات رفاهی نداره دوم بس امنیت هستش اونم نداره چرا عجله میکنند بعضی جاها اسفالت کردن زیر کوبی خوبی نشده که با اولین باران یا تناژ سنگین ماشین ها باری خراب میشن امینی جاده مهم ترین قسمت ازاد راه که فکر کنم بعضی ها جاها ازاد راه امنیت ترافیکی و راننده ای نداره منظورم تابلو هشدار دهنده و خطوط هست
نقل قول کردن
#6 علی 1400-05-10 22:10
از جاده قدیم تردد کنیم بهتره 15000 تومان یعنی
5 لیتر بنزین.
ما به خاطر کاهش مصرف سوخت وصد البته کاهش زمان سفر ازاد راه رو برای تردد در نظر میگیریم
در ضمن با محدودیت سرعت 110 کیلومتر همون
جاده قدیم به صرفه تر است.
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1400-05-11 07:53
اگه قرار باشه هر مسافری از هر استانی رد بشه عوارض انچنانی پرداخت کنه همان جاده قدیم بهتره.لااقل عوارض این بزرگراه را دولتی حساب میکردند .
نقل قول کردن
#8 شهروند 1400-05-13 10:51
15000 تومان برای 67 کیلومتر؟ سرگردنه که میگن همینه ، اتوبان تهران قم بیش از 100 کیلومتر عوارض 1000 تومان
ده سال زمان تلف کردین برای ساهت یک نصفه اتوبان حالا میخواید این مقدار عوارض بالا هم از بیکاران خرم ابادی که برای جستجوی کار به تهران میرن بگیرید ؟
نقل قول کردن
#9 اکبر-ظ 1400-05-14 17:07
یعنی مسافری که از سمت خوزستان قصد تردد به تهران و شمال کشور را داشته باشد باید دستش تو جیبش باشه تا زمان رسیدن به مقصد.عوارض بزرگراه اهواز -اندیمشک عوارض پل زال خرم اباد عوارض بزرگراه اراک خرم اباد عوارض اتوبان قم-تهران و.........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا