یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان‌های لرستان، مرکزی، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، همدان، ایلام، یزد، اردبیل، قم، قزوین، گلستان و البرز نرخ تورم ماهانه کمتر از ۲ درصد داشتند.
به گزارش یافته، بر اساس داده‌های آماری مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه دی‌ماه ۲۰ استان کشور از جمله لرستان به کمتر از ۲ درصد رسید و در این دوره مازندران با ۰.۸ درصد کمترین و زنجان با ۳.۳ درصد بالاترین میزان را داشت.
منظور از نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است که این نرخ در دی ١٣٩٩ به ١.۸ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٢ واحد درصد کاهش داشته است.
استان‌های مرکزی، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، همدان، لرستان، ایلام، یزد، اردبیل، قم، قزوین، گلستان و البرز نرخ تورم ماهانه کمتر از ۲ درصد داشتند.
آذربایجان شرقی، اصفهان و سمنان نرخ تورم ماهیانه ۲ درصد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، زنجان، هرمزگان، تهران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نرخ تورم ماهیانه بیش از دو درصد داشتند.
بر اساس این گزارش، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای کشور در دی‌ماه ٤٦.٢ درصد بود. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان کردستان (٥٥.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤١.٥ درصد) است.
نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به دی‌ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٦.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٢٨.٨ درصد) است.



دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1399-11-07 17:56
احتمالا شوخی کردن با این گرونی های روز به روز کی باور میکنه؟!!!
نقل قول کردن
#2 سپهر 1399-11-07 19:43
این آمارهای قشنگ و جورواجور رو باور کنیم یا فلاکت‌زدگیِ آشکار لرستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی رو؟!
نقل قول کردن
#3 علی رضا 1399-11-08 09:06
ایی آمار و ارقام همش د ریی کاغذه و هیچ سندیت قانونی و کارشناسی ناره ، اکثر جنسا بالای 50% دارای تورم بینه بعضیا هم بالای 100% تورم ، سیچی و مردم درو موعن!!! مردم که دارن کاملا و تمام بدبختیا و مشقتا داران مینن و لمسش میکن ، پس دروو سیچی..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا