یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان با حضور  داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی افتتاح شد.
به گزارش یافته، طی این مراسم ضمن معرفی ضرغام پرنیان به عنوان دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان، دبیران شهرستان های استان نیز منصوب شدند.
قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تشکلی مردم‌نهاد با هدف مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور بوده و پس از مدت‌ها مطالعه و بررسی در این حوزه، فعالیت مطالبه‌گری و رسانه‌ای خود را در این حوزه آغاز کرده است. خلاصه‌ای از مبانی این قرارگاه در ۴ بند خدمت شما ارائه می‌گردد:
 
۱-  در سال‌های اخیر متأسـفانه موضـوع مفاسـد اقتصـادی تبدیـل بـه امـری پیچیـده و فراگیـر شـده اسـت و علاوه بـر ایجـاد نارضایتـی گسـترده و یـأس و ناامیـدی اجتماعـی، مشـروعیت و کارآمـدی نظـام مقـدس جمهـوری اسـلامی را بـا چالـش مواجه نمـوده اسـت. ضـرورت مبـارزه و مطالبـه جـدی، همـه جانبـه، فراگیـر و مسـتمر بـر کسـی پوشـیده نیسـت و نیـاز بـه اسـتدلال و قلـم فرسـایی نـدارد.
 
2- تحلیلی اجمالی از چگونگی وجود فساد در کشور و ریشه وقوع فساد در لایه حاکمیت:
 
ریشه وقوع فساد اقتصادی - اداری:«امکان وقوع فساد + صرفه اقتصادی» بــه ایــن معنــی کــه هزینــه انجــام فســاد پاییــن باشــد و در مقابــل نفعــی کـه از فسـاد حاصـل مـی شـود چندیـن برابـر بیشـتر از هزینـه آن باشـد و از طرفـی امـکان کشـف و مجـازات حداقلـی باشـد، ایـن معادلـه بـه نفـع فسـاد، نامعادلـه خواهـد شـد و بـه اصطـلاح ریسـک انجـام فسـاد پاییـن مـی‌آیـد.
 
۳- اهداف قرارگاه:
۱- مبارزه با مفاسد اقتصادی و ریشه کردن فساد و سالم سازی اقتصاد ایران اسلامی
۲- پاسـداری و صیانـت از مشـروعیت و اسـاس نظـام مقـدس جمهوری اسـلامی ایران
۳- تحقـق و اجرایـی شـدن منویـات و فرامیـن مقـام عظمـای ولایـت در زمینـه مبـارزهبـافسـاد و تحقـق عدالـت اجتماعـی
۴- مبارزه و جلوگیری از نهادینه شدن اشرافی‌گری و فساد در جامعه
۵- مبــارزه بــا شــکل گیــری مافیــای ثــروت و قــدرت و نهادینــه شــدن آن و چنــگ انداختــن بر ســاختار اداره و مدیریــت کشــور
۶- دفـاع از حقـوق مسـتضعفین و محرومیـن و ایجـاد امیـد در اقشـار مختلـف جامعه اســلامی
 
۴- در جمـع بنـدی مـی تـوان گفـت رویکـرد صحیـح مبـارزه بـا مفاسـد یعنــی: پیشــگیری از فســاد، اقــدام مبتنــی بــر رگلاتــوری بــا سیاســت افقــی، اولویـت دادن بـه ابزارهـای غیرمسـتقیم و اسـتفاده دقیـق و بـه موقـع از ابزارهـای مسـتقیم بـا رویکـرد نظـارت غیـر متمرکـز و میـدان دادن بـه مـردم و اسـتفاده حداکثـری از ظرفیت‌هـای آن‌هـا



قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی لرستان افتتاح شد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا