یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه به منظور بازدید از پروژه های عمرانی و دیدار با مقامات محلی وارد لرستان شد.
به گزارش یافته، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفری دو روزه به‌منظور بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی و نیز دیدار و گفت‌و‌‌گو با مسوولان استان محلی، روز چهارشنبه، یازدهم تیرماه به همراه تعدادی از معاونان خود عازم این استان شد.
اسلامی در روز نخست این سفر از شهرستان الیگودرز و طرح‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در این شهرستان بازدید و سپس در فرمانداری با مقامات و مسوولان محلی دیدار کرد. در این جلسه، مهم‌ترین مشکلات این شهرستان در حوزه‌های راه و شهرسازی، زیرساخت و راهداری این شهرستان بحث شد.
وزیر راه و شهرسازی در این نشست، جلوگیری از توقف حرکت سازندگی را از اهداف این وزارتخانه برشمرد و گفت: هم و غم ما این است که روند پیشرفت کشور کند نشود و در روند خدمت‌رسانی به عدالت اجتماعی پایبند باشیم.
حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری لرستان، بازدید از پروژه محور جدید خرم‌آباد-پلدختر، حضور در مراسم کلنگ زنی قطعه چهارم محور جدید خرم آباد –پلدختر، بازدید از عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده پل‌دختر نیز از برنامه‌های روز دوم سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان است.
خیراله خادمی، مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور و عبدالهاشم حسن‌نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از معاونان اسلامی، او را در این سفر همراهی می‌کنند.
 


راه‌های روستایی شهرستان الیگودرز نیازمند ساماندهی است

دکتر خادمی در حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: از محل اعتبارات متمرکز روستایی نیازمند تامین هزینه آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان الیگودرز هستیم.

جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی، زیرساخت و راهداری شهرستان الیگودرز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

استاندار لرستان گفت: در مدت حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اگرچه فرصت برای بازدید از تمام مناطق وجود ندارد ولی اطلاعات کامل و جامع از وضعیت شهرستان الیگودرز در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

خادمی با اشاره به تسلط کامل مهندس اسلامی بر وضعیت راه‌ها و جغرافیای کشور اظهار داشت: حضور مهندس اسلامی در شرایط کنونی نشان از توجه ویژه ایشان به لرستان دارد و امیدواریم در این سفر بخشی از مشکلات استان و شهرستان الیگودرز حل شود.

وی با تأکید بر نیاز ساماندهی راه‌های روستایی شهرستان الیگودرز تصریح کرد: نسبت به میانگین کشوری و سایر شهرستان‌های استان، راه‌های روستایی این شهرستان در وضعیت نامساعدتری قرار دارد، به همین دلیل اعتبارات توازن منطقه‌ای در سال قبل به این شهرستان اختصاص داده شد.

استاندار لرستان بیان کرد: بخشی از مناطق شهری الیگودرز در طرح شهری واقع نشده و نیازمند ساماندهی برای اضافه شدن به محدوده شهری است که انتظار می‌رود با مساعدت وزیر این موضوع به نتیجه برسد.

سید موسی خادمی تقاطع غیر هم‌سطح الیگودرز، پنج کیلومتر جاده منتهی به آن و تملک اراضی راه‌آهن را از دیگر پروژه‌های نیازمند تکمیل شهرستان عنوان کرد و افزود: با کمک وزیر محترم راه و شهرسازی، در صورت اختصاص مبلغی از محل اعتبارات متمرکز روستایی می‌توان آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان الیگودرز را در سال جاری به اتمام رساند.

وی در پایان اظهار داشت: در موضوع سد حوضیان با تلاش و کمک مهندس اسلامی مشکلات این سد برطرف شد که جای تقدیر و تشکر دارد.





پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی خط ‌آهن ازنا
 ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در الیگودرز تا پیش از فرارسیدن فصل سرما آسفالت و بهسازی می‌شود
محمد اسلامی وزیر راه وشهر سازی وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی خط‌آهن ازنا خبر داد و گفت: تکمیل این خط آهن نیازمند یک سرفصل مالی غیردولتی است.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی و دیدار با مسئولان محلی به استان لرستان سفر کرده است پس از برگزاری نشست با مسوولان محلی در شهرستان الیگودرز در جمع خبرنگاران این استان به تشریح جزییات برخی از پروژه‌های شهرستان الیگودرز پرداخت و با اشاره به اینکه تعدادی پروژه در الیگودرز داریم که نیاز مبرم مردم است، گفت: در تصمیم مشترک با استاندار لرستان، قرار شد ۹ کیلومتر از قطعه دوم محور الیگودرز تا سه راهی شول آباد را هرچه سریعتر تکمیل کنیم تا گره بزرگی از کار مردم منطقه باز شود.
او افزود: ارتقاء سطح سرویس محور شول‌آباد تا خان‌آباد، دیگر پروژه مهم و در حال انجامی است که حدود پنج کیلومتر از آن انجام‌شده است. در این جلسه مقرر شد، باقی‌مانده مسیر تا خان‌آباد تا قبل از فرارسیدن فصل سرما با مشارکت استان انجام شود. تکمیل این محور که از مطالبات مهم مردم و مسوولان استان است، فوق‌العاده راهگشا خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موضوع را‌ه‌‌های روستایی نیز اشاره و عنوان کرد: در این بخش با توجه به گستردگی و پهناوری شهرستان الیگودرز، حجم زیادی از کار پیش‌روی ما قرار دارد که باید سرعت گیرد. با توجه به محدودیت اعتبارات و استانی‌شدن اعتبارات راه روستایی از امسال، قرار بر این شد تا زیرسازی‌هایی که ممکن است تا قبل از فصل سرما و با همکاری استان انجام شود. سازمان راهداری نیز آسفالت این راه‌ها را بر عهده خواهد گرفت. پیش‌بینی ما این است که در این مدت بتوانیم ۲۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی را نیز بهسازی و شن ریزی کنیم تا تردد مردم تسهیل شود.
احداث راهدارخانه‌های جدید در سطح استان لرستان موضوع دیگری بود که محمد اسلامی به آن اشاره کرد و افزود: سازمان‌های مختلف نظیر آب و برق باید در این بخش همکاری کنند تا هر‌چه زودتر اقدامات تاسیساتی مربوط به این راهدارخانه‌ها انجام و این فضاها آماده خدمت‌‌رسانی شود.
او خاطرنشان کرد، در این سفر با همکاری استانداری برنامه‌ای سه ساله را برای توسعه و ارتقاء راه‌های الیگودرز تهیه خواهیم کرد تا بتوان ظرف مدت سه‌سال راه‌های منطقه را ساماندهی کرد.
اسلامی در خصوص پروژه راه آهن ازنا نیز بیان کرد: پیشرفت زیرسازی این پروژه بیش از ۶۰ درصد است. این پروژه هم اکنون معارض ملکی دارد و نیازمند تامین مالی هستیم. با استاندار توافق کردیم تا یک سرفصل مالی غیر دولتی برای این خط ریلی فراهم کنیم که باید روی آن کار مطالعاتی انجام شود.
 
 

 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-04-11 21:08
آقا خواهش میکنیم تورا به خدا فکری هم
به حال راه ها وجاده های شهرهای غربی استان
ومرکز استان هم بکنید.
جاده پلدختر به خرم آباد. جاده الشتر به خرم اباد
جاده کوهدشت وصد البته جاده کوهدشت به
رومشکان وپلدختر.
چرا غرب استان لرستان هیچ فریاد رسی ندارد
واقعا چرا.
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1399-04-12 00:25
تکلیف راه آهن خرم آباد به دورود چه شد
نقل قول کردن
#3 منصوری 1399-04-12 08:17
دورود بر خدا بخشی نماینده ساعی و پرتلاش شهرستان الیگودرز- شیر کر بختیاری
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1399-04-12 11:34
و راه اهن خرم اباد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#5 Armin 1399-04-12 19:55
نه خبری از راه آهن خرم آباد نه خبر خوشحال کننده ای در مورد تکمیل آزادراه خرم آباد اراک :-?
نقل قول کردن
#6 افلاک 1399-04-13 15:35
سلام اخبار یافته رو نگاه کردم چندتا گزارش گذاشتیداما خروجی نداشته بهترین فرصت بود برای مسولان که مشکلات راه و بخصوص گرانی مسکن به گوش وزیر برسونن واقعا شهر ما که کارخانه چیزی نداره حداقل راه مناسب حق مردم کدام جاده های استان ایمنی دارن قول که نداد وزیر پس فایده هم نداره

اگه این وزیر بره اصفهان تبریز حداقل ۵ پروژه بزرگ افتتاح میگنه اما اینجا فقط امده نگاه کرد رفت نه قولی نه بودجه
نقل قول کردن
#7 Aliafra72 1399-04-14 03:06
به نقل از حمید ت:
تکلیف راه آهن خرم آباد به دورود چه شد

واقعا متاسفا زنین های ما رو در مسیر راه آهن خرم آباد درود خراب کردن
نقل قول کردن
#8 Aliafra72 1399-04-14 03:09
چی شد.راه آهن درود خرم آباد...؟!!!
نقل قول کردن
#9 چنگایی 1399-04-24 18:59
به نقل از علی:
آقا خواهش میکنیم تورا به خدا فکری هم
به حال راه ها وجاده های شهرهای غربی استان
ومرکز استان هم بکنید.
جاده پلدختر به خرم آباد. جاده الشتر به خرم اباد
جاده کوهدشت وصد البته جاده کوهدشت به
رومشکان وپلدختر.
چرا غرب استان لرستان هیچ فریاد رسی ندارد
واقعا چرا.
جاده خرم‌آباد تا نورآباد و خرم‌آباد تا کوهدشت که چهارخطه است این جاده غیراستاندارد خرم‌آباد به پلدختر است که روزانه قربانی میگیرد و روستاهای الیگودرز نه جاده و نه برق و نه گاز ندارند
نقل قول کردن
#10 دیناروند 1399-04-24 19:00
پس راه آهن دورود خرم‌آباد اندیمشک بعد از ده سال چه شد؟ الیگودرز 143 روستای بخش ذلقی آن هنوز جاده ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا