یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مجلس دهم گفت: اگر لایحه بودجه سال ۹۹ پیش از سال جدید تعیین تکلیف نمی‌شد، کشور در حوزه بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات با مشکل روبه‌رو می‌شد، به‌طور مثال دولت نمی‌توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند و اگر این اقدام صورت می‌گرفت، مغایر با قانون بود.
مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به اذن رهبر معظم انقلاب برای ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 به شورای نگهبان، گفت: در شرایط کنونی به دلیل شیوع بیماری کرونا، مجلس با دستور ستاد مبارزه با کرونا مجاز به برگزاری جلسات علنی نبود، از طرف دیگر دولت برای تخصیص بودجه سال آینده نیاز به قانون داشت، این شرایط موجب شده بود که مجلس، دولت و کل کشور در یک بلاتکلیفی قرار گیرند که خوشبختانه با اذن معظم له این مشکل اساسی رفع شد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی مجلس از تعطیلی جلسات علنی عدم انتقال و شیوع بیماری به مردم بود، زیرا در دو هفته اخیر مشخص شد که تعدادی از نمایندگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و حضور آن‌ها در مجلس و شهرستان‌ها به ضرر سلامتی مردم خواهد بود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه قانون اساسی تمام اقدامات را برای تصویب لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق و ارسال آن به شورای نگهبان پیش‌بینی کرده بود و این امر به درستی صورت گرفت.
کیانپور با تقدیر از عملکرد رئیس مجلس در ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب، گفت: در نامه رئیس مجلس به معظم له تمام موارد و موضوعات پیرامون بررسی لایحه بودجه توضیح داده شد و رهبری نیز با ارسال لایحه به شورا موافقت کردند.
نماینده مردم دورود و ازنا در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: قطعا اگر لایحه بودجه سال 99 پیش از سال جدید تعیین تکلیف نمی‌شد، کشور در حوزه بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات با مشکل روبه‌رو می‌شد، به طور مثال دولت نمی‌توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند و اگر این اقدام صورت می‌گرفت، مغایر با قانون بود، بنابراین تصویب لایحه بودجه تمام این مشکلات و موانع را کنار زد.
 
 
حکم حکومتی رهبر انقلاب برای بودجه ۹۹
شایان ذکر است رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ حکم حکومتی درباره دو موضوع مهم را از ایشان درخواست کردند. یکی از این موارد اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی درباره بودجه ۹۹ کل کشور، و موضوع دیگر تعیین تکلیف وضعیت سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بود.
 مقام معظم رهبری بلافاصله با درخواست رییس مجلس شورای اسلامی موافقت کردند و بر این اساس مصوبه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان ارجاع می‌شود و پس از تامین نظر شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود تا کشور دچار خلاء قانون بودجه در سال آینده نشود.
در پی اعلام موافقت نمایندگان با اصل ۸۵ شدن بودجه سال آینده (بررسی و تصویب در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی) و با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا برگزاری جلسات علنی مجلس را به صلاح نمی‌داند آقای لاریجانی رییس مجلس در این باره از رهبری حکم حکومتی دریافت کردند.
بر این اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد بودجه ۹۹ به عنوان مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد تا در صورت تایید به دولت ابلاغ شود.
طبق قانون، شورای نگهبان ۲۰روز مهلت برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ را دارد.

حکم حکومتی رهبر انقلاب برای بودجه ۹۹/ اذن رهبری گره‌گشا بود

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1398-12-13 17:57
با سلام چرا بقیه مردم چه شغل آزاد چه دولتی باید در محل کار باشن
نقل قول کردن
#2 مجید 1398-12-13 19:12
باید یارانه 72 هزار تومان باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا