یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: صادرات کشور به علت تحریم‌های بین‌المللی به‌راحتی انجام نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار یافته؛ حسین سلاحورزی صبح چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: اتاق بازرگانی از چهار سال پیش با مصوبه شورای عالی آمار، مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی را ایجاد کرد که در حال حاضر دو کار مهم و شاخص اندازه‌گیری سهولت فضای کسب‌وکار به تفکیک استان‌ها و دیگری شاخص قدرت خرید مدیران که نشان‌دهنده میزان رونق و یا رکود در بخش‌های مختلف اقتصادی بوده را انجام می‌دهد.
وی افزود: فضای کسب و کار مجموعه عواملی است که خارج از اختیار صاحب کسب و کار است و این عواملی هستند که بر اساس قانون، در کشورها بهبود و تسهیل و ارتقای آن‌ها توسط ارگان‌های حاکمیتی ممکن است مربوط به حوزه قانون‌گذاری، قضائی و دولت‌ها است.
 
نرخ رشد اقتصادی منفی است
رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: نرخ رشد اقتصادی نه‌تنها منفی است، بلکه برای افق پیش رو هم همچنان منفی خواهد بود.
وی اظهار داشت: متأسفانه به‌رغم تلاشی که در سال‌های گذشته در این حوزه صورت گرفته، در این بخش وضعیت «آسانسوری» در کشور داشته‌ایم و در شاخص‌های سهولت فضای کسب‌وکار هر سال دو پله بالا می‌رفتیم و سال بعد چهار پله سقوط می‌کردیم، گفت: دلیل اصلی این امر هم تعدد قوانین و مقررات و تورم مقرراتی است.
سلاحورزی گفت: نرخ تشکیل سرمایه در کشور ایران منفی است؛ که اگر با همین فرمان پیش برویم، بر اساس شاخص‌های اقتصادی تازه شش سال دیگر شرایط سال ۹۶ را خواهیم داشت.
 
فعال بودن ۲۰۰ دارنده کارت بازرگانی در استان
رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد از فعال بودن ۲۰۰ دارنده کارت بازرگانی در استان خبر داد و افزود: عمده صادرات در لرستان از نظر ارزی محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های معدنی هستند.
وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات کشاورزی لرستان گفت: در لرستان بیش از ۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی داریم که کمتر از ۶ درصد این مازاد محصولات صادر می‌شود و اگر بتوان میزان صادرات را به چند برابر برسانیم، ارزش‌افزوده حاصل از آن بخش عظیمی از مشکل بیکاری استان را مرتفع خواهد کرد.
سلاحورزی با بیان اینکه میزان صادرات لرستان طی چند سال اخیر افزایش داشته، افزود: به‌رغم وعده‌های دولت برای جبران خسارات واحدهای تولیدی سیل‌زده استان، تاکنون اتفاق چندانی رخ نداده است.


خبر: آقایی چگنی

افزایش صادرات در حوزه کشاورزی، می‌تواند بخشی از مشکل بیکاری استان را رفع کند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا