یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون لرستانی روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: تعیین مزد کارگران بر مبنای تأمین هزینه‌های زندگی این قشر از جامعه و حفظ اشتغال پایدار لحاظ می‌شود.
شورای عالی کار تصمیم گرفتند برای دستمزد کارگران یک تصمیم ملی بگیرندبه گزارش ایرنا، حاتم شاکرمی در سفر به بروجرد و بازدید از کارخانه داروسازی اکسیر در جمع خبرنگاران با اشاره به دستمزد امسال کارگران افزود: برای تعیین دستمزد کارگران جلساتی برگزار شده که در نهایت ۲ تصمیم در این راستا گرفته شد.
وی اضافه کرد: یکی از مسائل مربوطه مسئله مزد منطقه‌ای بود که هدف حذف حداقل‌های مزد بود اما درنهایت این طرح منتفی شد.
شاکرمی گفت: اعضای شورای عالی کار تصمیم گرفتند برای دستمزد کارگران در سال آینده یک تصمیم ملی بگیرند و تصمیم دوم ورود به بحث سبد هزینه خواروبار و هزینه کارگران در سال آینده بود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور افزود: در همین راستا اطلاعات و آمارهای موردنیاز از طرف مراجع ذی‌ربط در اختیار وزارت کار قرار گیرد که مراجع نیز ۱۵ بهمن اطلاعات را ارائه داده و کمیته مزد با دریافت اطلاعات از مراجع ذی‌صلاح مانند بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سایر مراجع بتواند وارد بحث سبد هزینه و مزد کارگران شوند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر منتظر هستیم که مشخص شود مجلس برای مزد کارمندان دولت چه تصمیمی می‌گیرد چرا که این تصمیم در شورای عالی کار بی اثر نیست.
شاکرمی اضافه کرد: در سال گذشته برای دستمزد کارگران تصمیمات خوبی گرفته شود اما با افزایش تورم مواجه شد و مقداری این تصمیمات بی اثر شدند.
وی گفت: تعیین مزد کارگران را باید به نحوی لحاظ کنیم که بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و هم به تامین توان هزینه کارگر کمک شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به قراردادهای کارگران افزود: کارگران باید طبق قرارداد دستمزد خود را دریافت کنند و اگر کارگری حداقل حقوق را دریافت نکند خلاف است.
شاکرمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار اضافه کرد: یکی از مزایای راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار این است که کارفرمایان باید قراردادهای خود را در این سامانه بارگذاری کنند و با بارگذاری قراردادها در این سامانه مقداری این نگرانی‌ها در راستای قراردادهای سفید امضا کاهش می‌یابد.

شورای عالی کار تصمیم گرفتند برای دستمزد کارگران یک تصمیم ملی بگیرند/مزد کارگران بر مبنای تأمین هزینه‌های زندگی آن‌ها لحاظ می‌شود



 

دیدگاه‌ها  

#1 ،ز 1398-11-15 21:46
خدا رحم کنه...
نقل قول کردن
#2 كارگران 1398-11-17 12:06
باسلام خدمت مسئولين محترم لطفادستمزها ي كارگران را بانرخ تورم افزايش دهيد نه با دودوتا چهارتاي كارفرمايان .لطفا معاونين استانداري اينقدر به حق جذب كارگران گيرندهند .گناه انها اينه كه با همه بدبختي مدرك گرفته ضمنا در خصوص حق جذب كارگران ابلاغ وزير كشور مي باشد ودر استانهاي همدان وكرمانشاه اجرا شده .لطفا به جاي حمايت از كارگران زحمت كش سنگ لاي چرخ انها نزاريد
نقل قول کردن
#3 ویسی 1398-11-18 12:08
چرا حقوق بازنشستگان دولت همسان سازی نمیشود؟ یافته خواهش میکنم این را پیگیری کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا